Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

"Dings" til fempunktssele

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-09, 22:52   #1
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Dings" til fempunktssele

Beklager elendig tittel, jeg klarer ikke å beskrive bedre hva jeg er ute etter.

Lillesøster har begynt å vri seg ut av de øverste to selene på fempunkts bilselen sin. Og da er hun jo langt fra optimalt sikret. Husker Storebror gjorde det samme på samme alder. Jeg mener å ha hørt at det finnes en dings som man kan feste de to beltene med, så barnet ikke får vridd seg ut av de.

Noen som skjønner hva jeg snakker om og vet hvor jeg kan få tak i det?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 22:55   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.381
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Dings" til fempunktssele

De har det i barneutstyrsbutikker, men ikke her hvor jeg bor... Jeg håper noen tipser om nettsted man kan kjøpe det på.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 22:59   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Dings" til fempunktssele

Me kjøpte vår dings i barneutstyrsbutikk. Det er vel 3-4 år sidan, men eg har sett liknande i nyare tid.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 23:01   #4
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dings" til fempunktssele

Ok, takk for svar, da prøver jeg Barnas hus i morgen, trenger det fortest mulig. Godt å høre at det er noe som faktisk finnes, at jeg ikke har innbilt meg det bare.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 23:09   #5
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Dings" til fempunktssele

Jeg kjøpte det på Babyshop på Ryen.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 23:15   #6
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Dings" til fempunktssele

HTS har beltesamler. De fleste som forhandler BeSafe seter har det sikkert i butikken, jeg har det i min butikk.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 23:16   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dings" til fempunktssele

Jeg har kjøpt en slik på Barnas hus for under et år siden.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 23:21   #8
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Dings" til fempunktssele

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Beklager elendig tittel, jeg klarer ikke å beskrive bedre hva jeg er ute etter.

Lillesøster har begynt å vri seg ut av de øverste to selene på fempunkts bilselen sin. Og da er hun jo langt fra optimalt sikret. Husker Storebror gjorde det samme på samme alder. Jeg mener å ha hørt at det finnes en dings som man kan feste de to beltene med, så barnet ikke får vridd seg ut av de.

Noen som skjønner hva jeg snakker om og vet hvor jeg kan få tak i det?

Hvis du ønsker, kan du få vår som ikke trengs lenger (kun brukt en kort kort tid)

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 07:54   #9
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Dings" til fempunktssele

Disse er vel ikke lov å bruke? Mener det var en tråd om dette tidligere? I allefall så mener jeg Trygg trafikk ikke anbefaler dem,fordi hvis men skal skulle kollidere så er det vanskeligere å få barnet fort ut av stolen.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 07:57   #10
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Dings" til fempunktssele

http://www.tryggtrafikk.no/?module=A...icShow;ID=3806

Vel ser nå at jeg ikke husket helt riktig....

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 09:54   #11
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dings" til fempunktssele

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Hvis du ønsker, kan du få vår som ikke trengs lenger (kun brukt en kort kort tid)

Ja, gjerne, tusen takk! Sender deg en PM.


Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Disse er vel ikke lov å bruke? Mener det var en tråd om dette tidligere? I allefall så mener jeg Trygg trafikk ikke anbefaler dem,fordi hvis men skal skulle kollidere så er det vanskeligere å få barnet fort ut av stolen.

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

http://www.tryggtrafikk.no/?module=A...icShow;ID=3806

Vel ser nå at jeg ikke husket helt riktig....

Kjekt å lese uansett, takk for link og info!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 10:00   #12
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dings" til fempunktssele

Barnas Hus, ja. Og det er helt merkelig at det advares mot denne dingsen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 10:33   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Dings" til fempunktssele

Ulovlig, men likevel "nesten anbefalt". Og tilsalgs i de fleste barneutstyrsbutikker som selger bilseter.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 10:33   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Dings" til fempunktssele

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Barnas Hus, ja. Og det er helt merkelig at det advares mot denne dingsen.

Advares vel egentlig ikke så mye, derimot påpekes det at den pr def er ulovlig...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 10:39   #15
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dings" til fempunktssele

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Advares vel egentlig ikke så mye, derimot påpekes det at den pr def er ulovlig...

Det er vel akkurat det samme, grunnen til at den er ulovlig skyldes neppe beltesamlerens positive egenskaper.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 10:45   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Dings" til fempunktssele

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er vel akkurat det samme, grunnen til at den er ulovlig skyldes neppe beltesamlerens positive egenskaper.

Årsaken til at den er ulvolig er at den bryter med en forskrift om at en bilsele skal utløses ved at man klikker på en rød knapp. Uansett hvilken bil, hvilket sete, hvilket land (som da altså omfattes av disse EU/EØS-reglene) skal ethvert bilsete utløses av ett stykk trykk på en stykk rød knapp, done deal.

Når jeg tenker på det, er vel derved gravid-beltet ulovlig også da? For da fester man jo en trykknapp også (som er lett å åpne, for all del, men pr def er det ikke den røde knappen)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:19   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dings" til fempunktssele

Det tok Liv ca. tre minutter å fjerne denne dingsen da vi tok den i bruk.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:22   #18
astrid_d
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 637
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Sv: "Dings" til fempunktssele

Kjøpte den for noen uker siden på Rudo siden Barnas Hus var utsolgt.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 13:39   #19
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dings" til fempunktssele

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Årsaken til at den er ulvolig er at den bryter med en forskrift om at en bilsele skal utløses ved at man klikker på en rød knapp. Uansett hvilken bil, hvilket sete, hvilket land (som da altså omfattes av disse EU/EØS-reglene) skal ethvert bilsete utløses av ett stykk trykk på en stykk rød knapp, done deal.

Når jeg tenker på det, er vel derved gravid-beltet ulovlig også da? For da fester man jo en trykknapp også (som er lett å åpne, for all del, men pr def er det ikke den røde knappen)

Jepp, det er nok derfor. Gravidbelte har uansett ingen funksjon utover bedre komfort.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 13:51   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Dings" til fempunktssele

Derom hersker det forsåvidt litt tvil, men det var nå nettopp pga komfort jeg syntes det var godt å ha jeg da. Det er jo pga komfort jeg bruker regntøy også, det er jo ikke farlig om jeg blir våt, men det er mer behagelig å la være (selv om noen kan hevde at jeg har høyere risiko for å få lungebetennelse eller noe sånn, om jeg går omkring våt til en stadighet...)

Nå rota jeg meg bort fra tema da.

Men altså, jeg er ikke enig i at det at det pekes på at den er ulovlig er det samme som at det advares mot den. Den anbefales jo fra en del hold, og selv ikke trygg trafikk advarer mot den, men de synes det er vanskelig å anbefale den siden det er ulovlig, så de sier at det får være opp til foreldrene å ta et valg.

Det pekes på at den er ulovlig, men den "nesten anbefales".

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no