Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

"Bisettelsen" av Saabye Christensen

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-08, 03:12   #1
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

"Bisettelsen" av Saabye Christensen

"Bisettelsen" av Lars Saabye Christensen kommer ut i morgen (i dag, faktisk), den tredje og siste boken om Kim Karlsen og gutta i The Snafus. Jeg husker da Beatles kom ut i 1984, jeg var fjorten år og leste til øyet ble stort og vått. Jeg tror nok jeg hadde lest den annerledes i dag, men det irriterer meg fortsatt at alle eksemplarene jeg har eid av den boken er borte. Men uansett. Det er mulig det er av sentimentale grunner, men jeg må tilstå at jeg klør i fingrene etter å løpe i bokhandelen i morgen, til tross for minst fire bøker allerede under lesing. Er det noen flere som gleder seg (litt), eller er jeg bare en nostalgisk gammel dame?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 07:40   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Bisettelsen" av Saabye Christensen

Det er sikkert mange som gleder seg med deg.
Jeg må lese Beatles igjen før jeg evt. leser nr.2 og så denne.
Beatles var en av de første "voksenbøkene" jeg leste.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 08:41   #3
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Bisettelsen" av Saabye Christensen

Her har jeg ikke fulgt med i timen, skjønner jeg.
Elsket Beatles, men har ikke fått med meg at det har kommet ei bok til (og nå en tredje) og gutta.
Hva heter den andre boka?

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 09:22   #4
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bisettelsen" av Saabye Christensen

Jeg har ikke NOE lyst til å lese den så jeg avbestilte den i bokklubben. Jeg elsket Beatles og Bly da jeg var yngre og leste dem sikkert seks ganger fra jeg var 15 til 18. Nå tror jeg kanskje jeg lar dem hvile i fred. Jeg syns Saabye er blitt en litt klovnete forfatter som lever på gamle bragder og vil ikke ødelegge Beatles-nostalgien før jeg ser hvordan boken blir mottatt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 09:40   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bisettelsen" av Saabye Christensen

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Hva heter den andre boka?

Bly

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 09:47   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Bisettelsen" av Saabye Christensen

Jeg leste Beatles for en del år siden og syntes boken var fantastisk. Spesielt siden pappa kjente seg så godt igjen og kunne supplere med mye info og historier underveis.
Jeg leste Bly nå i sommer, skyndet meg for å bli ferdig før tredje boken kom. Jeg synes Beatles var mer engasjerende enn Bly. Jeg skal lese den "Bisettelsen" og håper den er bra.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 09:48   #7
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Bisettelsen" av Saabye Christensen

Jeg leste Beatles første gang i 1. klasse på videregående og har lest den igjen mange ganger. Brukte den også i en av 1.-klassene mine (vgs, altså) for noen år siden, og de likte den veldig, veldig godt. Bly har jeg lest en gang. Den var en skuffelse. Jeg kommer nok likevel til å lese Bisettelsen - uten for store forventninger.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 10:22   #8
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bisettelsen" av Saabye Christensen

Jeg tror nok jeg må lese den, men ikke uten å lese Beatles og Bly om igjen først. Det haster altså ikke så veldig, og kan godt bli når paperbacken kommer. (Med mindre ovasjonene tar helt knekken på meg.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 10:23   #9
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Bisettelsen" av Saabye Christensen

Jeg gleder meg! Elsket Beatles og har lest boka mange ganger. Bly var jeg ikke like overbegeistret for.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 10:26   #10
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.974
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bisettelsen" av Saabye Christensen

Jeg gleder meg til å lese den, men jeg kommer ikke til å storme butikkene. Mulig jeg hinter til skolebibliotekaren i stedet.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 10:29   #11
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Bisettelsen" av Saabye Christensen

Straks ferdig med Beatles, skal starte på Bly i dag. Venter på Bisettelsen i posten en av dagene.

Syntes de er spesielt artige for handlingen er lagt til Frogner i akkurat de årene min mor vokste opp i Oscarsgate.
Hun husket veldig godt Frogner-gjengen bla

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 10:57   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Bisettelsen" av Saabye Christensen

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/08/19/544007.html

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 13:07   #13
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.096
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bisettelsen" av Saabye Christensen

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg tror nok jeg må lese den, men ikke uten å lese Beatles og Bly om igjen først. Det haster altså ikke så veldig, og kan godt bli når paperbacken kommer. (Med mindre ovasjonene tar helt knekken på meg.)

Ovasjonene er allerede i gang.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 13:10   #14
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Bisettelsen" av Saabye Christensen

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns Saabye er blitt en litt klovnete forfatter som lever på gamle bragder og vil ikke ødelegge Beatles-nostalgien før jeg ser hvordan boken blir mottatt.

Som var nøyaktig det jeg tenkte da jeg leste Maskeblomstfamilien i sommer. Mannen ønsker seg imidlertid Bisettelsen til bursdagen sin. Om han får den, skal jeg gi den en sjanse.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 16:26   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bisettelsen" av Saabye Christensen

Jeg skal lese Beatles på nytt og Bly for første gang mens jeg venter på paperback-utgaven.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 00:16   #16
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: "Bisettelsen" av Saabye Christensen

Jeg skal lese Beatles og Bly igjen i påvente av pocket-utgaven.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 20:19   #17
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Bisettelsen" av Saabye Christensen

Jeg tror også jeg har lyst til å lese denne etterhvert. Har bare lest Beatles, og jeg hørte også at man burde ha denne klart i minnet når man skulle lese Bisettelsen, for å ikke falle av underveis. Så jeg må lese Beatles igjen + Bly, som jeg ikke har lest enda, og da har forhåpentligvis også Bisettelsen kommet i pocketutgave.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 20:42   #18
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Bisettelsen" av Saabye Christensen

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg tror nok jeg må lese den, men ikke uten å lese Beatles og Bly om igjen først. Det haster altså ikke så veldig, og kan godt bli når paperbacken kommer. (Med mindre ovasjonene tar helt knekken på meg.)


Jeg har funnet fram Beatles og lagt den på hylla over senga, men jeg har vært så trøtt de siste kveldene at jeg ikke har kommet igang.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no