Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvor lenge ammet du?

Se resultatene: Hvor lenge ammet du?
Jeg ammet ikke 10 2,19%
0-1 måned 29 6,35%
2-3 måneder 40 8,75%
4-6 måneder 41 8,97%
7-9 måneder 80 17,51%
10-12 måneder 102 22,32%
13-17 måneder 124 27,13%
18-23 måneder 69 15,10%
24-30 måneder 33 7,22%
Mer enn 30 måneder 9 1,97%
Har ikke barn/ammer fortsatt 63 13,79%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 457. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-07, 21:58   #41
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

8-9 mnd. Hun var veldig uinteressert etterhvert, og bare kavet.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 22:10   #42
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jenta puppestreika fullstendig ved 6-mnd.alder. Eg pumpa fram til omlag 7mnd. Da vart eg akutt sjuk (hersens hormonspiral btw) og enda på sjukehus. Da forsvant melka. Svarte 7mnd.

Lillebror blir framleis amma og eg håpar me kan holde fram med det minst eitt år til.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 22:14   #43
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Med nr. 1: 5-6 uker. Ung, uerfaren. Trodde ikke jeg hadde melk...
Nr.2 og nr.3: 1 1/2 år. Men nummer 3 måtte jeg slutte av medisinske grunner.
Nr. 4: Ammes enda. Er 13 mnd. Skal i hvert fall amme frem til våren.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 22:16   #44
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Hvis jeg regner at "har fått morsmelk" er det samme som amming er svaret:

1. Ca. 9 måneder
2. Ca 17 måneder
3. Ca. 14 måneder

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 22:27   #45
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

førstemann ca. 3 mnd, andremann ca. 5 mnd. Nå ammer jeg tredjemann 4-6 ganger i døgnet, han ble ett for to dager siden. Går helt fint, selv om jeg kunne tenke meg å kutte nattamming nå. Han er i barnehag tre dager i uka, men det ser ikke ut til å ha noen innvirkning på amming.

slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 22:30   #46
Ophelia
Rosebud
 
Ophelia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Innlegg: 410
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Storesøster ammet jeg til hun var 2 år og lillesøster har nettopp sluttet å amme; hun er 2,5 år.

__________________
Mammaprinsessen (-70) og to miniprinsesser (-02 og -05)
Ophelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 22:33   #47
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Første gang gikk ikke ting helt bra. ammet i 6-7 uker med tillegg av mme. Visste lite og ville ikke høre på råd heller. Hadde så mye stress i livet mitt på den tiden så jeg klarte ikke.
Håper det går bedre nå neste gang.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 22:50   #48
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Svarte 2-3 mnd. Var nærmere 3 mnd, men dog. Det var flere faktorer som spilte inn hos oss. Vi flyttet da prinsen var 2,5 mnd, så de første ukene gikk med på salg av leilighet, pakking og sånn + selve flyttinga da!

Jeg hadde masse melk, konstant tette melkeganger, sopp, en gutt som sugde svakt og dårlig og en sjokkfølelse for at amminga var så vanskelig som den var. Nå jeg klar for neste forsøk og regner med at det går så meget bedre denne gangen.

(Og går det ikke, så skal jeg nok takle en flaskeunge til altså - den nederlagsfølelsene jeg følte da jeg gav flaske sist er bare tull og føle på)

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 23:48   #49
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

"mer enn 30 måneder", hva er det for noe da? Altfor grov inndeling, spør du meg.





Dessuten har jeg flere barn som er blitt ammet over 30 måneder, og det får jeg vel ikke lagt inn i svaret??

Nei, se der, der hadde undersøkelsen sine svakheter!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 00:04   #50
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jeg ammer fremdeles snuppa på 15 måneder, og det ser ikke ut til at hun vil gi seg med det første

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 00:09   #51
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Storesøster nektet mer pupp da hun var drøye ni måneder. Jeg skulle gjerne ammet lenger da, men hun fantes ikke interessert mer.
Tvillingene ble ammet til de var rundt fire måneder. Jeg fikset dobbeltamming, til og med. Men da M ble innlagt på Riksen for hjerteoperasjonen og vi gjennomlevde en kjempetøff tid, mistet jeg rett og slett melka. Var ganske nedkjørt psykisk i en periode, så det er kanskje ikke så rart. Jeg skulle gjerne fortsatt mye lenger med dem også, men det går ikke alltid som man vil.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 00:19   #52
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Storesøster ble ammet til hun var omkring året. Beholdt morgenpuppen litt lengre, for da slapp vi å stå opp så tidlig...

Med minsten så fikk jeg en fornemmelse av å ha veldig lite melk da han var ca 4 mnd. Nevnte det for helsesøster, men fikk da et klapp på skulderen med beskjed om at ALLE har nok melk til sitt barn. Så jeg gikk hjem i god tro på at slik var det. Jeg fullammet da.

En mnd senere, så hadde han gått ned i vekt, men HS sto fortsatt på sitt, og hun "forbød" meg å gi erstatning.

En ny mnd senere så skulle jeg til legen med en urinprøve av gutten, pga uvi, og det var kun en liten skvett som kom i posen på et par timer. Da vi kom til legen, så reagerte de både på mengde, lukt og farge på urinen (i tillegg til alt annet som var galt med prøven), og konklusjonen var klar: Du har for lite melk...

Gikk rett på butikken og kjøpte erstatning da, og holdt vel på en stund med å amme, gi erstatning, pumpe og drikke amme-te, uten at det hjalp, før jeg pakket inn puppen for godt, vel vitende om at det faktisk går an å miste melka, selv om man gjør hva man kan for å unngå det.
HS ble forresten sur da jeg fortalte dette på neste kontroll. Som det brydde meg...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 00:23   #53
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Aurora ammet jeg til hun var et år og 3 dager. Hannah ammer jeg fortsatt, men hun er bare 4,5 måned, så jeg skal amme en god stund til. Kommer til å se det an litt, håper på å kunne amme cirka like lenge som med Aurora.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 00:50   #54
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jeg ammer min puppegale sønn fortsatt. Frøkna fikk pupp til hun var ca 6 mnd. De siste 2 mnd med erstatning i tillegg, grunnet lillebror i magen.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 00:55   #55
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jeg ammet i ca. 4 mnd, og sluttet ufrivillig.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 00:58   #56
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Eldste til hun var godt over 2 år.
Minste ville ikke mer da han var litt over året.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 01:20   #57
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.273
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Ammer.
Snuppa er snart 9 mnd. men har fortsatt puooen som klar favoritt. På mandag begynner jeg i jobb, så da blir det spennende å se hvordan det går med oss...
Hun klarer seg nok fint uten puppen, men vi skal ikke legge den bort helt enda, kjenner jeg. Det er veldig kos fortsatt

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 08:37   #58
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

0-1 måned. 10 dager for å være nøyaktig.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 09:10   #59
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Den eldste ble ammet i nesten ett år, og den yngste ble ammet i 18-19 mnd.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 10:38   #60
Moria
Aktiv
 
Moria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 240
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Nr.1 i 6,5 mnd
Nr.2 i 14 mnd

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no