Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

To hytte or not to hytte?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-19, 11:50   #21
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To hytte or not to hytte?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg misliker vedlikehold, er rastløs og elsker å planlegge ferier, så hytte er 100 % uaktuelt her. Dyrt og kjedelig på alle fronter.

Der er jeg også. Men hvis jeg nå i et anfall av galskap skulle ha kjøpt hytte, måtte den vært maks to til to og en halv times kjøring hjemmefra sånn at helgeturer var mulig. Hvis det bare var feriehytte kan utgiftene ikke forsvares for meg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 11:51   #22
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: To hytte or not to hytte?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg misliker vedlikehold, er rastløs og elsker å planlegge ferier, så hytte er 100 % uaktuelt her. Dyrt og kjedelig på alle fronter.

Dette. Men det lureste er jo at noen andre har hytte så man kan låne. Foreldrene mine har hytte både på fjellet (sammen med tante) og ved sjøen. Maks praktisk.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 11:54   #23
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To hytte or not to hytte?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg misliker vedlikehold, er rastløs og elsker å planlegge ferier, så hytte er 100 % uaktuelt her. Dyrt og kjedelig på alle fronter.

Vi eier sommerhus sammen med flere andre og vi ville aldri, aldri valgt å eie noe slikt alene. Stedet er praktfullt og vi er veldig heldige som har arvet det, men jeg misliker virkelig det å eie. Vedlikehold, reperasjoner, rengjøring, utbedring... Dette er bare pes for meg og oss, absolutt ikke ferie.
Dessuten, med hytte alene, ville jeg ikke hatt samvittighet til å reise andre gøye steder, ville følt jeg burde vært på hytta i stedet, og hatt dårlig samvittighet for det.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 11:55   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To hytte or not to hytte?

Du skulle jo hatt hytte ute hos oss. Spytteavstand til verdens beste by, deilig hipster/hippie-liv, gjestene kan sendes hjem med siste båt så man våkner alene om morgenen.

Det er synd det har blitt enda mer vanvittige priser.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 12:06   #25
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: To hytte or not to hytte?

Vi har hytte, rimelig og ujålete. Men har dusj og vann og strøm og slikt. Vi bruker den alt for lite, men den kan leies ut, så det gjør vi. Men er ikke noe plussprosjekt. Vi er ofte opptatt i helger, såvi bruker den i høst-og vinterferie, påska og annenhver jul. Og kanskje en uke på sommeren.

Sjekk gjerne ut Lifjell. Det ligger fjelltopper på rundt 1000 meter der. Nært til Bø med mange tilbud, og nå har vi fått vår egen fjellrestaurant.

Jeg lurer litt på å selge den, men tror ikke jeg får medhold fra de andre.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 12:08   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To hytte or not to hytte?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Du skulle jo hatt hytte ute hos oss. Spytteavstand til verdens beste by, deilig hipster/hippie-liv, gjestene kan sendes hjem med siste båt så man våkner alene om morgenen.

Det er synd det har blitt enda mer vanvittige priser.

Ja, der har jeg virkelig ikke råd til hytte. Vi er ganske nær å kunne kjøpe en kolonihagehytte, så det er selvsagt en reell mulighet, både økonomisk og i en avstand som gjør den veldig lett å bruke. Null plass til gjester utenbys fra, da. Og man får ikke følelsen av å reise noe sted, dessverre. «Å bo et annet sted» er noe av det jeg liker best med å reise.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 13:08   #27
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: To hytte or not to hytte?

Vi leide hytte i mange år, og syns det var en grei løsning, men som Snippa syns vi det ble for mye å dra på hver gang vi skulle på tur. Så drømmen om hytte ble sterkere for jo mer vi kjente på gledene over hytteferie.

Vi er særbo, så hytta er vårt fellesprosjekt. Jeg syns det å kunne kjøre opp kl 11 en fredagskveld fordi vi finner ut at vi har lyst til å være der en helg og følelsen av fri når vi vel er der trumfer utgiftene. Vi strekker oss langt for å kunne eie hytta. Etter et par omveltninger det siste året, har vi måttet gå et par runder på om vi syns det er verdt det, og har bestemt oss for å beholde den. Det er selvsagt et pluss at vi ikke har det store behovet for å reise dyrt og langt ellers i ferier, så vi velger hytte framfor annen ferie.

Uten veiutbygging og kø (umulig å komme utenom en fredagsettermiddag i vinterhalvåret) har vi drøye to timer til hytta. Det gjør at vi reiser dit når som helst. Som kl 23 3. juledag, da fant vi ut at vi heller ville våkne på hytta enn å bruke morgenen etter til å kjøre opp. For meg var kjørevei til døra viktig, samt strøm. Vi har ikke innlagt vann, men vannposter nære som vi kjører til og fyller. I påsken måtte vi ta turen 2 ganger, og da er det egentlig fullt til neste gang vi kommer. Fordi vi har tenåringer har vi gjort noen valg. Vi har TV og de har tilgang på internett (via mobildata, men i praksis alt de trenger og lyster når de er der). Vi prioriterte å bruke penger på en dusjløsning og god doløsning inne og jeg har laget kranløsninger på alle vasker.

Vi elsker å være der, vi voksne, altså. Tenåringene aksepterer det. Noen ganger får de ikke velge, andre ganger får de. Mine tenåringsdøtre valgte å komme opp i påsken i steden for å være hjemme med faren sin.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 13:32   #28
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To hytte or not to hytte?

Vi er hyttemennesker, og elsker det. 70 min kjøring hjemmefra. Det er stor forskjell på bruken fra å leie til å eie. Vi voksne har alt vi trenger her, så vi handler bare ferskvarer før vi drar. Etter at vi fikk innlagt vann, så vi har fått vaskemaskin, ble alt det der vesentlig enklere.

Reisevegen gjør at vi rekker fotballkamper og bursdager i helgene og. Jeg vil aldri hjem herfra. Ungene vil nå; de savner PlayStation og venner etter 9 dager uten, så vi drar snart.

Du husker kanskje hvor vi holder til?

Det koster, da, det gjør det. Men verd det for oss når vi har muligheten. Og da vi kjøpte, var vi enige om at vi ikke kunne kjøpe dyrere enn at vi klarte en utenlandstur i året i tillegg, slik at det ikke bare ble tvangsturer.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 13:48   #29
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: To hytte or not to hytte?

Vi byttet ut hytta med camping, og har ikke angret et sekund. Billigere, morsommere, mindre vedlikehold, mer sosialt og vi har fortsatt samvittighet til å dra andre steder hvis vi vil.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 13:55   #30
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.937
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: To hytte or not to hytte?

Som du kanskje husker så har vi lenge vært der dere er, Tallulah. Laaaang prosess, masse søk på Finn, visninger og til slutt lurte vi egentlig på om vi kanskje ikke ønsket oss hytte i nærheten slik vi trodde - for vi fant jo aldri noe vi ønsket å bruke penger på! Helt til vi fant det - og da spyttet vi også i mye mer enn vi i utgangspunktet hadde tenkt

Det som åpenbarte seg for oss var at vi så på "feil" hytter. For, som dere, så har vi endel forutsetninger som må ligge til grunn før vi synes det er verdt det. For oss så var det:

- Max 1 time unna, helst mindre
- Helårsvann (kun sommervann reflekteres egentlig ikke i prisen, men resulterer i kun et knapt halvårs bruk av hytta)
- Vann og avløp (da var det mye nær sjøen som forsvant)
- Plass til besøk (siden vi ønsker å være der MYE)
- Barna ha vært sitt rom (vi har to tenåringer. Viktig for dem, og oss, at de får space)
- Vann og bad (sjø eller stor innsjø)


Jo flere visninger vi var på, jo lengre ble listen over hva vi ikke ønsket oss. Så sånn sett ikke waste of time.

Vi har også familiehytte på fjellet, med solcelle, utevann og utedo. Elsker å være der, men 3 timer unna (uten trafikk...) gjør at vi bruker den sjelden. Aldri for helgeturer. Så det var erfaringer som vi tok med oss.

Jeg tenkte også på Danmark, men da ville vi ikke brukt den så mye vi ønsket. For oss var det et stort poeng at vi kan bruke den når som helst, og hvor reisevei ikke er et issue.

Det vi endte opp med var nybygget hytte 30 min dør til dør. Ingen rushtrafikk å snakke om. Alle fasiliteter og vel så det. Bonus at kollektivt går inn til Oslo sentrum kun 3 km fra hytta. Supert for tenåringene når de skal et eller annet eller får vennene på besøk. Det er ikke noe særlig å tilby av spennende caféer, galleri, museum etc i nærheten, men vi fant ut at det får vi jo masser av hjemme - og avstanden er så liten at det er null problem uansett. Det er helt fantastisk natur der da, og flotte turmuligheter på vann og land

Vi er åpne for å leie ut, men ikke budsjettert med det. Sånn på sikt så kan det hende at vi leier den ut i juli for å kunne reise på annen ferie

Sånn strengt tatt så har vi kjøpt oss et hus til... Ikke en hytte

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 16:46   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To hytte or not to hytte?

Ja, jeg er litt delt mellom å ha et sted jeg kan bruke ofte (da er jo kolonihage veldig greit), eller et sted som gir skikkelig følelse av et annet sted (hus i Danmark eller noe sånt). Økonomisk har vi ikke råd til noe i flere millioners-klassen, men finner ganske mye under det også.

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Vi er hyttemennesker, og elsker det. 70 min kjøring hjemmefra. Det er stor forskjell på bruken fra å leie til å eie. Vi voksne har alt vi trenger her, så vi handler bare ferskvarer før vi drar. Etter at vi fikk innlagt vann, så vi har fått vaskemaskin, ble alt det der vesentlig enklere.

Du husker kanskje hvor vi holder til?

Ja, sånn hytte ønsker jeg meg, og jeg digger jo det området! Vi har tilgang på en hytte i området der som du vet, men den er jo ikke vår, og følelsen av "besøk" er ganske stor. Vi kan ha råd til hytte ikke langt fra der, men ikke i like fint område.

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg misliker vedlikehold, er rastløs og elsker å planlegge ferier

Ja, det er jo absolutt et aspekt her også. Og vi må ta med i beregningen at ferier blir dyrere framover, for å gjøre dem så miljøvennlige som mulig. Men der tenker jeg også at sør-Danmark kan være en fin base for ferieturer til resten av Sentraleuropa.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 18:36   #32
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: To hytte or not to hytte?

Jeg liker variasjon, og vil heller ha det enn å eie en hytte jeg føler meg forpliktet til å bruke.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 19:14   #33
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To hytte or not to hytte?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Det kommer jo helt an på hvor man kjøper hytte.

Ja, selvfølgelig. Her omkring går hytter bygd på 80-tallet uten innlagt vann (men med utsikt) uten gode turområder rett utenfor døra, men med nærhet til byen for ca 1 400 000. Med innlagt vann (i flott område nært både Oslo og sjø) antok jeg at det var dyrere...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 19:23   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To hytte or not to hytte?

Ja, jeg har ikke råd til sjøhytte nær Oslo, nei. De koster fra 5 mill og oppover.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 20:30   #35
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: To hytte or not to hytte?

Jeg koser meg hjemme. Selv om jeg ser rett inn i nabohuset som er 5-6 meter unna og har kun utsikt mot neonskiltet til nærsenteret her på kvelden.
Hadde blitt så stressa og helt utslitt av "alt jeg måtte".
Det har jo helt klart også noe med at vi ikke har råd til å ha noen flott hytte.

Men vi hadde et torp litt utenfor Arvika for 15-20 år siden. 8,5 mål tomt og det vi gjorde mest var å sitte på klipperen helgen igjennom og holde gresset nede.
Det ble bare jobbing og mas. Solgte det i 2005 mens jeg var gravid med minsten. Har ikke angret noe særlig.
Vi leier heller litt her og der innimellom.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 21:06   #36
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To hytte or not to hytte?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg har ikke råd til sjøhytte nær Oslo, nei. De koster fra 5 mill og oppover.

Hvis du plusser på ordet "inn" foran sjø, så kan du finne fine hytter med badeplasser og grei standard for mye mindre. F.eks rundt Vannsjø eller i Aremark.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 21:08   #37
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To hytte or not to hytte?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, der har jeg virkelig ikke råd til hytte. Vi er ganske nær å kunne kjøpe en kolonihagehytte, så det er selvsagt en reell mulighet, både økonomisk og i en avstand som gjør den veldig lett å bruke. Null plass til gjester utenbys fra, da. Og man får ikke følelsen av å reise noe sted, dessverre. «Å bo et annet sted» er noe av det jeg liker best med å reise.

Jeg skjønner hva du mener, og jeg vet jo ikke om det samme gjelder kolonihagene, men vi føler virkelig at vi er borte når vi er på Øen. Det er en helt annen puls, alle loffer rundt i hva de vil, det er andre naboer og annen utsikt. Men det ER jo naboer, på en helt annen måte enn de fleste hyttelag, og det ser jeg for meg gjelder koloniene også. Det må man jo bare vite selv om man liker eller vil ha på godt og vondt.

Men det er ikke reise-bort-følelsen det står på. Og alle snakker om når de «flytter ut», som er når de bor der for sommeren, ikke når de fortsatt reiser til og fra.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 21:12   #38
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To hytte or not to hytte?

Det snippa sier! Noen venner av oss solgte en nydelig hytte ved Haldenvassdraget i fjor - den lå rett ved vannet og hadde bra standard og kostet flere mill mindre enn en hytte ved saltvann så nær Oslo koster. ved Lyseren er det også muligheter - det er jo bare en liten busstur fra byen.

Der vi har hytte, er vi midt imellom to byer hvor det skjer mye kulturelle ting hele sommeren. Med de nye strekkene på E18 som har åpnet, kjører vi på under tre timer når det ikke er mye trafikk. Men det er fortsatt potensiale for kø nedover denne veien.

Jeg trives veldig godt med vårt lille, rare gamle hus her nede. Jeg liker veldig godt at det er så mye kultur å oppleve rundt her - gallerier på øyene og i byene, festivaler og utstillinger og konserter og antikvariater og et helt greit kafeliv er det også. Men litt langt unna, kanskje?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 21:19   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To hytte or not to hytte?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg skjønner hva du mener, og jeg vet jo ikke om det samme gjelder kolonihagene, men vi føler virkelig at vi er borte når vi er på Øen. Det er en helt annen puls, alle loffer rundt i hva de vil, det er andre naboer og annen utsikt. Men det ER jo naboer, på en helt annen måte enn de fleste hyttelag, og det ser jeg for meg gjelder koloniene også. Det må man jo bare vite selv om man liker eller vil ha på godt og vondt.

Men det er ikke reise-bort-følelsen det står på. Og alle snakker om når de «flytter ut», som er når de bor der for sommeren, ikke når de fortsatt reiser til og fra.

Du har nok rett i det altså. Vi brukte mine foreldres kolonihage mye når Hiawata var liten, siden de reiste hele sommeren. Og mange sv de gamle grinebiterne er bytta ut med yngre, kule folk. Jeg tror ikke jeg får med meg Høvdingen på et 1700-tallshus i Danmark, men han syns kolonihage er Ok. Selv om det er skrekkelig mye vedlikehold.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 21:28   #40
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To hytte or not to hytte?

Jeg tenker jo at dere i hvert fall KLER en kolonihage veldig godt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no