Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva vasker jeg badet med?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-18, 22:18   #1
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva vasker jeg badet med?

Badet mitt trenger en god vask og JIF bad er ikke godt nok. Er spesielt i dusjen jeg sliter. Lurer på om det er litt mer kalk i vannet da elementet og dusjhodet får harde belegg. At jeg sliter med dårlig trykk fordi det kommer møkk i røret til dusjen hjelper ikke.

Men hva bruker jeg da til å få det rent?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-18, 22:27   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vasker jeg badet med?

Wc-rens, eller en blanding av eddik og zalo. Mett fugene med vann først hvis du skal vaske fliser.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-18, 00:03   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vasker jeg badet med?

Wc rens. Den fra europris er prima. Sprut litt rundt i dusjen og la det virke en stund før du spyler det vekk.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-08-18, 00:51   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vasker jeg badet med?

Jeg har ikke testet denne selv, men det ser livende ut.

https://www.dinside.no/bolig/hvordan...inett/61095891

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-18, 01:58   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vasker jeg badet med?

Kalkfjerner er genialt mot belegg.
Claes ohlsson har kalkfjerner og det finnes sikkert mange andre steder også.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-18, 03:26   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva vasker jeg badet med?

Vi har nylig kjøpt en sprayflaske fra Plumbo, beregnet på slik. Det er første gang jeg har fått rene vegger i dusjen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-18, 15:24   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vasker jeg badet med?

Bakepulver er veldig god kalkfjerner. Strø på og la virke på fuktige flater. Tilsett eddik for ekstra futt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-18, 15:26   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vasker jeg badet med?

Jeg tror jeg skal kjøpe meg en steamvaskedings.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-18, 15:36   #9
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Hva vasker jeg badet med?

Skru av dusjhodet og silen ved åpningen til blandebatteriene, legg delene i en bøtte med varmt eddiksvann, gjerne over natten hvis det er tykt belegg. Spyl dem fra begge sider. Er det gjenstridig rusk- og humuspartikler kan du også legge dusjhodet i varmt vann og maskinoppvaskpulver, eventuelt omo hvitvask før det legges i eddik. Eddiksvann sørger for at alle såperester løser seg opp, skylles bort og løser opp eventuelle kalkbelegg. Det er anbefalt å gjøre det en gang i året når man spyler varmtvannstanken, helt vanlig, men lett å glemme.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-18, 15:42   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva vasker jeg badet med?

Når man spyler varmtvannstanken? Det har jeg aldri hørt om noen som har gjort. Bør man det altså?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-18, 15:59   #11
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva vasker jeg badet med?

TD Dusj og bad som selges hos noen flisebutikker. Ta på med klut, vent litt, skyll med kaldt vann.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-18, 15:59   #12
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva vasker jeg badet med?

Jeg bruker Jif skurekrem. Funker som ei kule, men må selvsagt vaske med klut - kan ikke bare spraye på og skylle av.

Jeg har forøvrig heller aldri hørt om å spyle varmtvannstanken.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-18, 16:40   #13
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Hva vasker jeg badet med?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Når man spyler varmtvannstanken? Det har jeg aldri hørt om noen som har gjort. Bør man det altså?


Jeg har mesteparten av mit liv bodd der min far eller vaktmersteren ordnet med slike ting og ikke tenkt over det. En vanlig anbefaling fra rørleggere og produsenter av varmtvannsberedere er en gang i året la varmtvannet renne minst en time for å tømme og gjennomspyle tanken. Det reduserer mengde rusk og bunnfall i tanken. La gjerne to vannuttak stå åpen samtidig. Vi fikk også den anbefalingen da at vi hadde veldig grumsete vann etter arbeid med vann og avløp i omårdet her. Jeg visste det heller ikke før en rørlegger sa det til meg for noen år siden.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-18, 18:02   #14
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva vasker jeg badet med?

Har ikke varmtvannstank.
Tester nå Plumbo spray. Tar mye på dørene, men ikke alt. Blir edikk og Zalo etterpå.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-18, 18:18   #15
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva vasker jeg badet med?

Vi går tom for varmtvann støtt og stadig... Holder det?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-18, 18:29   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva vasker jeg badet med?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Når man spyler varmtvannstanken? Det har jeg aldri hørt om noen som har gjort. Bør man det altså?

Aldri gjort eller hørt om.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-18, 18:33   #17
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vasker jeg badet med?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har ikke testet denne selv, men det ser livende ut.

https://www.dinside.no/bolig/hvordan...inett/61095891

Jeg har prøvd. Reint blei det, og ønsker man skumpartyfaktor på badet så er dwn blandinga helt gull

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-18, 21:30   #18
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Hva vasker jeg badet med?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Vi går tom for varmtvann støtt og stadig... Holder det?


Spør en rørlegger eller noe, jeg har bare fulgt rådet jeg fikk. Det var i alle fall fra en som burde vite det, og i ettertid viste det seg at det var helt vanlig. Det ligger alltid ekstra sort rusk i silen ytters i springen når jeg har gjort det. Man spyler det av eller kjøper ny.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-18, 16:11   #19
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva vasker jeg badet med?

Blanding av oppvaskmiddel og eddik. Tar både fett og kalk.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-18, 18:02   #20
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva vasker jeg badet med?

Det begynner å ligne noe.
Men lista under dusjdørene sliter jeg med.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no