Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

"Lette" bøker

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-12, 20:58   #61
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lette" bøker

Så fin denne tråden har blitt! Jeg elsker også Evi Bøgenes. Jeg husker jeg skrev om "På den gale siden" på juletentamen i 7. Klasse. Den er fin. jeg arvet en haug pikebøker av mamma og har også lest Pålitelig.... Fine boka.

Selv om du ikke liker chic litt, anbefaler jeg Mariann Keyes - hun skriver morsomt og har gode karakterer, synes jeg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 21:10   #62
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Lette" bøker

Både Saxegaard og Bøgenæs skulle jeg gjerne lest igjen. Ina-bøkene var en stor favoritt. Og bøkene om Kit. Ellers er jo Steinbeck lettlest. Om mus og menn eller Dagdrivergjengen, for eksempel.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 21:42   #63
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Lette" bøker

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg trur aldri eg har lese Bøgenæs, og eg har åpenbart gått glipp av noko.

Er det nokon som har lese Mortal instruments-bøkene?

Jeg kan så vidt huske at jeg fikk en Bøgenæsbok til en fødselsdag, og syntes det var ufatterlig kjedelig. Jeg elsket derimot min fars gamle GGG-bøker (Gyldendals gode guttebøker).

Hva slags typer bøker er Mortal Instruments-bøkene?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 15:47   #64
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lette" bøker

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg innser at lett tildels betyr morsomt for min del, men jeg kan også anbefale Knut Nærums Sitt ned og hold kjeft, Norsk litteraturhistorie fritt etter hukommelsen og Døde menn går på ski.

Og min nye favoritt, How to be a woman av Caitlin Moran var veldig lettlest, syns jeg.

Eg har begynt på How to be a Woman og fniser meg gjennom prologen. Har trua på denne! Takk for tips.

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg kan så vidt huske at jeg fikk en Bøgenæsbok til en fødselsdag, og syntes det var ufatterlig kjedelig. Jeg elsket derimot min fars gamle GGG-bøker (Gyldendals gode guttebøker).

Hva slags typer bøker er Mortal Instruments-bøkene?

GGG-bøker las eg og mykje av. Og fem-serien...

Eg har inntrykk av at Mortal Instrument er ein form for fantasy-bøker med litt rot i verkelegheita, men det kan hende eg tar feil, Amylin?

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 23:23   #65
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: "Lette" bøker

Her var det mange gode tips!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no