Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

"Lette" bøker

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-12, 14:49   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.241
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lette" bøker

Jeg drar frem Jennifer Egan igjen, Bølle på besøk heter den vel på norsk hvis du ikke vil lese engelsk. Det er ikke akkurat hjernetomt, men den flyter godt og drar deg inn.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 15:09   #22
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Lette" bøker

Trilogien til Gunnar Staalesen, morgenrød heter den første. Stort persongalleri, men allikevel lettlest. Familiekrønike ispedd litt krimelementer. Bra skrevet synes jeg.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 16:50   #23
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.628
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Lette" bøker

Extremely Loud and Incredibly Close av J. S. Foer.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 18:19   #24
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Lette" bøker

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Teikneserier var smart! Det har eg ikkje tenkt på. Viss nokon har tips til gode teikneserieromaner, tar eg gjerne mot det. Har lese Coraline og Persepolis, og det er jo eit godt eigna format.

The walking dead av Robert Kirkman (tv-serien er basert på tegneserie-serien hans)

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 18:20   #25
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Lette" bøker

Ta en titt på the Passage av Justin Cronin. http://www.foreldreportalen.no/forum...ghlight=cronin

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 20:09   #26
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lette" bøker

Min guilty pleasure er gamle ungpikebøker så jeg tar frem Evi Bøgenæs, annik Saxegaard og Bente Bratt og går på leit etter mer av samme sort i bruktbutikken når jeg trenger rekreasjonslesing.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 20:51   #27
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Lette" bøker

Jeg har akkurat lest "potensgiverne", en lettlest og morsom bok. Har startet med "sirile gentlemen søkes" av samme forfatter. Ellers er jeg blitt glad i Cecilia samartin sine bøker og har lest drømmehjerte, mofongo og senor peligrini av samme forfatter.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 23:26   #28
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Lette" bøker

Under mine graviditeter har jeg lest og kost meg med Terry Pratchett og tegneserier. Begynn på Fables og bli hekta! Ellers tror jeg du kunne like Thursday Next-bøkene til Jasper Fforde, den første heter The Eyre Affair.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 23:33   #29
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.934
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Lette" bøker

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Min guilty pleasure er gamle ungpikebøker så jeg tar frem Evi Bøgenæs, annik Saxegaard og Bente Bratt og går på leit etter mer av samme sort i bruktbutikken når jeg trenger rekreasjonslesing.

Evi Bøgenæs Kjøpte faktisk noen på Finn for noen år siden, i håp om at snuppa skulle finne de koselige å lese om noen år - men hun kommer nok til å synes de er sååå gammeldagse Jeg eeelsket de, og leste de om og om igjen

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 23:47   #30
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lette" bøker

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Teikneserier var smart! Det har eg ikkje tenkt på. Viss nokon har tips til gode teikneserieromaner, tar eg gjerne mot det. Har lese Coraline og Persepolis, og det er jo eit godt eigna format.

Usikker på hva du mener med format (jeg tenker format som i det fysiske til bøkene. Størrelse og innbinding, mulig det er noe annet)

Men de bøkene du nevner er jo grafiske romaner. Da vil du kanskje like:
- Løvene i Bagdad
Denne er som Donald Duck og co. Donald er ikke en and men en tegnet representasjon av et menneske. Løvene både er og ikke er løver. Dette er så vidt jeg vet en sann historie ytre sett (men all snakkingen og tenkingen til løvene gir det menneskelige perspektivet)



Camelot 3000
Kong Arthur og ridderene av det runde bord i år 3000. Alt er som før, men alikevel anderledes. Tristian og Isolde er enda ulykkelige. Dronningen elsker både Arthur og Lancelot.


Historien om en mor
Her er det bare en ting å si:


Fotografen:
Gammel historie fra Afganistan. Kvalmende ekte. Den har også fått kritikk for å være rasistisk i sin beskrivelse av afghanerne (men absolutt ikke mer enn 1000 strående soler og Drageløperen så vidt jeg kan bedømme. Men alle afghanere skjæres over en kam, de gjør det. Men samtidig så synes jeg det er et forsonende trekk at den er selvbiografisk.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 00:40   #31
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Lette" bøker

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Camelot 3000
Kong Arthur og ridderene av det runde bord i år 3000. Alt er som før, men alikevel anderledes. Tristian og Isolde er enda ulykkelige. Dronningen elsker både Arthur og Lancelot.

Takk for påminnelsen! På tide å lese denne igjen!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 01:17   #32
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lette" bøker

Takk for gode tips til teikneserieromaner, him!

Med format, meinte eg format på teksten og bileta, ikkje permen.

Noterer dei andre forlaga også! Nå har eg ei fin liste til bibliotekturen i morgon.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 07:22   #33
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Lette" bøker

Ellers så er jo trilogien til Anne B Ragde veldig lettlest og man blir dratt inn i historien. Dessverre så synker kvaliteten litt utover i serien, men funker absolutt som lett. Og det var en veldig populær serie, om litt 'odde' mennesker. Den første boka synes jeg var ganske god 'Berlinerkransene'

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 09:31   #34
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lette" bøker

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Ellers så er jo trilogien til Anne B Ragde veldig lettlest og man blir dratt inn i historien. Dessverre så synker kvaliteten litt utover i serien, men funker absolutt som lett. Og det var en veldig populær serie, om litt 'odde' mennesker. Den første boka synes jeg var ganske god 'Berlinerkransene'

Eller heller "Berlinerpoplene". (Men "Berlinerkransene" var en flott versjon. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 10:38   #35
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Lette" bøker

Huff ja. Og enda er det så lenge til jul.

Det skurret litt med tittelen. Men jeg husket 'Eremittkrepsene' og 'Ligge i grønne enger' - så jeg konkluderte med at det måtte være riktig.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 11:27   #36
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lette" bøker

Berlinerkranser er jo godt det, altså! Eg er vel av den oppfatninga at Anne B. Ragde sine bøker fungerer langt betre som tvserie-manus enn som romanar. Eg synest karakterane er for flate, heilt til skodespelarane fyller dei ut. Dessutan har eg lese desse. Men lette, det er dei.

Eg blei litt skuffa over å oppdage at Deichmanske Grünerløkka er stengt fram til neste veke. Det er jo der alle teikneseriane er innelåst, jo. Men eg skriv opp tipsa til HIM og drar dit neste veke. (Har kjøpt vogn og bilstol denne månaden og skal betale studielån også, så det må bli bibliotek nå).

The Passage ser og spennande ut, takk for tips! Den skal eg sjå om eg får tak i.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 11:36   #37
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Lette" bøker

Jeg innser at lett tildels betyr morsomt for min del, men jeg kan også anbefale Knut Nærums Sitt ned og hold kjeft, Norsk litteraturhistorie fritt etter hukommelsen og Døde menn går på ski.

Og min nye favoritt, How to be a woman av Caitlin Moran var veldig lettlest, syns jeg.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 06-08-12 kl 15:41. Årsak: Punktum til overs
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 12:06   #38
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lette" bøker

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg innser at lett tildels betyr morsomt for min del, men jeg kan også anbefale. Knut Nærums Sitt ned og hold kjeft, Norsk litteraturhistorie fritt etter hukommelsen og Døde menn går på ski.

Og min nye favoritt, How to be a woman av Caitlin Moran var veldig lettlest, syns jeg.

Knut Nærum er veldig bra! Der har eg lese det meste, men det er kanskje dags for ei omlesing av den litteraturhistoria. Vi hadde ei veldig konstruktiv økt på kollokviegruppa, dagen før grunnfagseksamen på nordisk, då nokon drog fram den boka.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 12:28   #39
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lette" bøker

How To Be a Woman vil jeg også anbefale! Og Jasper Fforde, primært Thursday Next-bøkene (The Eyre Affair er den første).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 12:37   #40
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lette" bøker

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Evi Bøgenæs Kjøpte faktisk noen på Finn for noen år siden, i håp om at snuppa skulle finne de koselige å lese om noen år - men hun kommer nok til å synes de er sååå gammeldagse Jeg eeelsket de, og leste de om og om igjen

Min snuppe liker mange av dem faktisk. Og de var jo sant og si veldig gammeldagse da jeg var liten også. De eldste er skrevet på 30-tallet og den nyeste er fra før 1980. Vi er nok romantiske nostalgilesere i min familie.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no