Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er vist en smule sær...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-09, 01:17   #1
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg er vist en smule sær...

Jeg tenner i det store og hele svært lite levende lys her i huset. Jo, jeg liker levende lys, men allikevel er det noe som stopper meg.

Men, i perioder så gjør jeg det, og da utelukkende store kubelys, eller t-lys. Altså lys som ikke bikker.

jada, jeg er kronisk redd for brann...

Og så kommer det virkelig sære...

De gangene jeg tenner lys, så MÅ jeg slukke de i god tid før jeg legger meg. En ting er å liksom sitte her og se at de er ordentlig slukket (som om det er noe alternativ...enten er de slukket, eller så er de ikke, liksom...). En annen ting er at jeg også må slukke såpass tidlig at lukten av slukkede lys er borte før jeg tar natta. Lukter det på noe sett og vis brent her, så sover ikke jeg. Selv om jeg aldri så mye vet at lukta kommer av lys...

Sært? ja... veldig.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 02:05   #2
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg er vist en smule sær...

Sært. Her ser det til tider ut som et kloster med alle stearinlysene.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 08:50   #3
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg er vist en smule sær...

Jeg tenner heller ikke noe særlig lys. Mest fordi vi har to barn på 1 og 3 år, og fordi vi da må sitte pal ved siden av det tente lyset og passe på. Er mindre redd for brann enn for at de skal brenne seg. Det blir for stress, jeg venter heller noen år.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 09:05   #4
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.854
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er vist en smule sær...

Her tennes det mye lys i perioder og andre perioder tennes det ikke. Nå på vinteren er det mye lys tent,3åringen rører de ikke heldigvis.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 09:12   #5
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er vist en smule sær...

Jeg er også veldig forsiktig. Kun kubbelys eller sånne duftelys i glass.
Siden vi har en snart 2-åring + katt i hus så står de altid utenfor rekkevidde.
Dersom vi har lys på bordet når vi slukkes disse i det jeg forlater bordet.
Lysene slukkes også i god tid før legging. Tørr ikke vente for å satse på at jeg husker det rett før leggetid.

Men vi fyrer i peis, og jeg takler fint å gå fra den før alt er slukket.
Nå som det er kaldt lukter jeg bål hele tiden.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 09:14   #6
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.860
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg er vist en smule sær...

Kubbelys kan velte eller tenne fyr på flagrende gardiner. Telys kan sette fyr på sine omgivelser. :erfart:

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 09:18   #7
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er vist en smule sær...

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Kubbelys kan velte eller tenne fyr på flagrende gardiner. Telys kan sette fyr på sine omgivelser. :erfart:

Sant, derfor har jeg mine kubbelys nedi store glasskuppler. Telys (som jeg ikke bruker så ofte nå lengre) står nedi glass. Og hvis jeg har lys i vinduet står de i midten og ikke ut mot sidene.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 09:38   #8
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg er vist en smule sær...

Nja, sær synes jeg vel du ikke er, med levende lys kan man jo nesten ikke være for forsiktig.

Vi tente opp i ovnen forrige kvelden, noe vi ikke har gjort på en veldig lang stund. Da jeg skulle legge meg, kjente jeg en intens lukt av smeltet plastikk, og jeg turte ikke legge meg før jeg hadde funnet ut hva det var for en lukt. Alene hjemme med to små, og en nyoperert hund, jeg gikk igjennom brannrutinen et par ganger mens jeg rota rundt etter årsaken. Ovnen var jo de selvsagte kilden, men siden det luktet minst der, og mest ute i gangen, sjekket jeg de merkeligste ting før jeg endte opp ved ovnen igjen. Så fikk jeg tilfeldigvis se litt plastperler komme ut under ovnen. Da hadde det tydeligvis ligget en haug med hjerter og stjerner av plastperler (sånne man stryker) oppå ovnen, de hadde blitt feid av ovnen og falt mellom ovnen og et deksel bak. Så nå er hele baksiden av ovnen pent dekorert med smeltet plast i lilla, grønn, gul, rosa og hvit.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no