Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #8

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-21, 13:31   #261
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.995
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ta tak i sønnene dine nå, tink, så sparer du fremtidige svigerdøtre for å ta jobben. For å reise hjem til en svigermor med en mann som er vant til at det øyeblikket han går inn døra hjemme, så legges alle vaner om å bidra med unger og annet, fra seg, og man skal leve et slaraffenliv med beina høyt, er SYYYYYKT irriterende! Mannen min har alltid bidratt sånn roughly likt her hjemme, men det er altså helt vilt å se hvordan han blir en 14 år gammel gutt som kan oppvartes av mamma, i det sekundet han kommer hjem, eller hun kommer hit. Hun gjør det gladelig, da, for sikkerhets skyld. Men JEG er jo ikke komfortabel med at hun tar unger og mat og oppvask og rubb og rake for hele Polyfamilien! Og dermed blir det bare jeg som tar meg av "vårt" når vi er der, eller hun er her, for han er jo på ferie. Og jeg kan ikke be ham om å gjøre noe, mens hun hører det, for da iler hun til og gjør det for ham, og det går jo ikke an. Han VET dette (for det er jo ikke som om jeg lar ham dø i synden. ), men han må VIRKELIG ta seg sammen for å huske det, for 30 års vane sitter hardt i.

Åh, til tross for at dette er gruffetråden, ble jeg ekstra glad i min ganske kravstore svigermor nå. Mannen min har aldri gjort det der, men vi husker begge med gru de nesten tre uker vi var på "ferie" hos svigers hvor svigermor hadde brukket beinet, og mannen og jeg var de eneste som gjorde noe husarbeid, siden ingen var der for å gi de andre voksne mennene (60, 40, 30) i husholdningen beskjed om hva de skulle gjøre, så de bare forventet servering, gikk fra oppvasken sin på bordet og lot være å handle inn, bære ut søppel eller noe som helst. Våre egne barn gjorde faktisk mer. Vi har faktisk ikke vært der på ferie siden, for vi ble begge så utrolig mugne ...

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 18-05-21, 13:44   #262
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Dette er gleden med å finne seg sønn av alenemor. Gutta mine har ikke noe valg stakkars.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 18-05-21, 13:52   #263
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.851
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Dette er gleden med å finne seg sønn av alenemor. Gutta mine har ikke noe valg stakkars.

Det er det min utflyttede, kvasivoksne ikke forstår, der det forventes serving og servering. Samtidig som småsøsknene villig gjør sin del av jobben med å få hverdagen til å gå rundt. (Det er ikke stort de må gjøre, altså, men de skjønner at de må bidra.)

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 18-05-21, 13:54   #264
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.995
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Dette er gleden med å finne seg sønn av alenemor. Gutta mine har ikke noe valg stakkars.

- Eller en kjiping. Jeg er også veldig glad for at mannen min bodde i fire år sammen med søsteren sin før han traff meg, hun er ikke nådig hun heller, så verken mine unger eller mannens søsters barn har noe valg, gitt.

I helga forklarte jeg noen andres barn (10 og 12) at man må sette asjettene så kanten peker samme vei som de andre inne i oppvaskmaskinen, og helst ikke på skrå, for de hadde aldri blitt bedt om å putte asjetten i maskinen etter at de hadde spist før.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 18-05-21, 14:23   #265
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Sønnen min var på hyttetur med en kompis en gang, og kompisen LA tallerknene flatt i glass-skuffen. Han ante ikke at de skulle stå oppreist, nederst.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 18-05-21, 14:26   #266
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Sønnen min var på hyttetur med en kompis en gang, og kompisen LA tallerknene flatt i glass-skuffen. Han ante ikke at de skulle stå oppreist, nederst.

Mannen min gjør stadig dette, med lokkene til plastboksene (som vi bruker til matrester m.m.). Skjønner ikke hvorfor i alle dager han gjør det. For det første tar de jo opp halve skuffen, for det andre er de slik utformet at det blir liggende vann oppå dem, siden de har en liten kant rundt. Stilles de på høykant nede, sammen med tallerkenene tar de mye mindre plass og blir helt tørre. Jeg gidder ikke å kommentere det, jeg bare flytter på dem når jeg ser det. Men jeg skjønner virkelig ikke poenget.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 18-05-21, 14:30   #267
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

I helga forklarte jeg noen andres barn (10 og 12) at man må sette asjettene så kanten peker samme vei som de andre inne i oppvaskmaskinen, og helst ikke på skrå, for de hadde aldri blitt bedt om å putte asjetten i maskinen etter at de hadde spist før.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Sønnen min var på hyttetur med en kompis en gang, og kompisen LA tallerknene flatt i glass-skuffen. Han ante ikke at de skulle stå oppreist, nederst.

Mener dere dette seriøst? Jeg blir litt satt ut av sånt. Jeg er tydeligvis skikkelig streng, for selv unge middagsgjester blir bedt om å rydde etter seg selv hjemme hos oss (typ: alle tar egen tallerken, glass og bestikk inn i maskina) og de ser ut til å klare det fint. Noen blir litt overrasket over at vi har en tredje bestikkskuff aller øverst, men det kan jeg skjønne hvis man er vant til "kurv" i første skuff.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 18-05-21, 14:37   #268
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Jeg tror knapt nok jeg har bedt andres barn/ungenes venner om å sette i oppvaskmaskina noen gang, tror alle bare gjør det av seg selv. Kan hende ungene mine gir dem et hint, hvis de ikke ser ut til å gjøre det, eller at de bare ser at mine unger gjør det, også følger de etter. Men ingen av dem har sett ut som om det har vært nytt for dem.

Tidligere, da ungene var relativt små, hendte det ganske ofte at vi ikke gadd å rydde av middagsbordet med det samme vi var ferdig å spise, vi satte oss bare borti sofaen og så barne-TV sammen, også ryddet vi av litt sånn etter hvert. Dette gjorde vi en gang eldstejenta hadde en kompis på besøk for første gang (tror hun gikk i førsteklasse, hvis det ikke var siste året i barnehagen), og da hadde han snakket om det flere ganger etterpå, at vi ikke ryddet av. Det gikk opp for meg etter hvert at han nok hadde fått streng beskjed hjemmefra om å rydde av tallerkenen sin etter middagen, og ble litt forvirret og usikker da ingen av oss gjorde det.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-05-21 kl 14:42.
My er ikke aktiv  
Gammel 18-05-21, 14:41   #269
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

I helga forklarte jeg noen andres barn (10 og 12) at man må sette asjettene så kanten peker samme vei som de andre inne i oppvaskmaskinen, og helst ikke på skrå, for de hadde aldri blitt bedt om å putte asjetten i maskinen etter at de hadde spist før.

Oi, det der er jo noe de mange 3-4-åringer kan.
Jeg overhørte forresten barnebarn (5) hadde opplæring på oppvaskmaskin for jevngammel kompis en gang, den fødte kursleder, tenkte jeg.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 18-05-21, 14:43   #270
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mener dere dette seriøst? Jeg blir litt satt ut av sånt. Jeg er tydeligvis skikkelig streng, for selv unge middagsgjester blir bedt om å rydde etter seg selv hjemme hos oss (typ: alle tar egen tallerken, glass og bestikk inn i maskina) og de ser ut til å klare det fint. Noen blir litt overrasket over at vi har en tredje bestikkskuff aller øverst, men det kan jeg skjønne hvis man er vant til "kurv" i første skuff.

Helt seriøst, og jeg er ikke forundret på en flekk, det er høyt servicenivå i heimen. (dette var en unge som ble kjørt til skolen fordi han "ikke ville gå"). Det er ca 500 meter å gå, på nesten bare bilfrie gangveier. Det er ca en km å kjøre, på en vei der trafikken ofte stod, så det tok stort sett lengre tid å kjøre enn å gå...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 18-05-21, 14:55   #271
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Jeg vet at mine kan sette ting i oppvaskmaskinen, men de gjør det bare så og si ALDRI. Nå om dagen kjenner jeg at det er litt vel mange hannkjønn i husholdningen her. Jeg holder på å klikke til tider. Til og med hunden er hannkjønn, og oppfører seg deretter.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 18-05-21, 14:57   #272
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.813
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Altså mine 3 unger er perfekt i stand til å sette inn i og tømme oppvaskemaskinen. Det er dermed ikke sagt at de praktiserer dette jevnlig. Spesielt han på 18... jeg håper virkelig at han likevel vil klare seg i samfunnet. Jeg skal love at det nevnes til ham, på daglig basis. Jeg undres på hva som skjer i topplokket der for tiden?

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 18-05-21, 15:01   #273
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Det går ikke noe automatikk i å sette inn i maskina her. Ikke for meg heller. Man kan ha sjukt dårlig tid eller maskina er full med rent man ikke har tid til å fikse eller man er midt i noe greier og whatever.

Men vi kan det alle sammen allikevel.

Synes alltid det er så gøy når man går i sånn "what, gjør ikke AAAALLE sånt"-modus. Etter så mange år som vi alle tross alt har hatt i denne verden bør vi alle vite at nei, alle gjør ikke sånt, uansett hva "sånt" er.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 18-05-21, 15:09   #274
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.112
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Jeg følger en svensk feminist-instakonto som heter Mansbebisar. Der er det endeløst med historier om menn som oppfører seg som små barn.

Det var en digresjon. jeg vil gruffe over at jeg er så søvning, unntatt mellom kl 23 og 03. Ikke lett å la være å duppe av på stille og rolig hjemmekontor, der jeg skal lese mye, eller høre på møter jeg ikke forstår.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 18-05-21, 15:19   #275
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Altså mine 3 unger er perfekt i stand til å sette inn i og tømme oppvaskemaskinen. Det er dermed ikke sagt at de praktiserer dette jevnlig. Spesielt han på 18... jeg håper virkelig at han likevel vil klare seg i samfunnet. Jeg skal love at det nevnes til ham, på daglig basis. Jeg undres på hva som skjer i topplokket der for tiden?

Det er stor forskjell på hva man praktiserer jevnlig i hverdagen hjemme, og på hva man egentlig kan, og gjør når man er på besøk hos andre. For de fleste i alle fall. Heldigvis.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 18-05-21, 15:22   #276
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det går ikke noe automatikk i å sette inn i maskina her. Ikke for meg heller. Man kan ha sjukt dårlig tid eller maskina er full med rent man ikke har tid til å fikse eller man er midt i noe greier og whatever.

Men vi kan det alle sammen allikevel.

Synes alltid det er så gøy når man går i sånn "what, gjør ikke AAAALLE sånt"-modus. Etter så mange år som vi alle tross alt har hatt i denne verden bør vi alle vite at nei, alle gjør ikke sånt, uansett hva "sånt" er.

Hm..

Titter bort på spisebordet.. der står det en tallerken, et glass og en boks med et kyllinglår ben igjen fra lunch

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 18-05-21, 16:16   #277
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det går ikke noe automatikk i å sette inn i maskina her. Ikke for meg heller. Man kan ha sjukt dårlig tid eller maskina er full med rent man ikke har tid til å fikse eller man er midt i noe greier og whatever.

Men vi kan det alle sammen allikevel.



Her i huset er vanligere at ting ikke blir satt inn med en gang. Som oftest blir det stående på bordet i x antall timer, eller på benken.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 19-05-21, 00:00   #278
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Sønnen min var på hyttetur med en kompis en gang, og kompisen LA tallerknene flatt i glass-skuffen. Han ante ikke at de skulle stå oppreist, nederst.

Dette kunne sønnen min også gjort, han gjør det stadig vekk egentlig. Eller andre helt snåle ting. Selv om han har tatt inn og ut av oppvaskmaskin hver eneste dag i fire år og like lenge har måttet komme tilbake og rette opp den type feil. Men etter puberteten kom er han blitt så ufattelig Fjern og gjør så mye rart fordi holdet er helt skrudd av. Selv helt automatiserte oppgaver er liksom borte. Og han svarer gjerne som om han har blitt fortalt noe han aaaaaaaldri har hørt før.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 19-05-21, 09:17   #279
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Haha, ja, det er i grunnen kjent. Av og til virker det som om puberteten også kommer med lobotomering. Det er spesielt besynderlig når det treffer lille frøken ordning og reda!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 19-05-21, 12:10   #280
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Jeg gruffer over skoletannlegen min, som hadde for vane å bore opp helt friske, men dype jeksler, og fylle i dem "for sikkerhets skyld". Nå har jeg for tredje gang mistet en bit ut av en av disse jekslene fordi den gamle fyllinga utvider seg seg sånn at biter brekker løs. Utrolig kjedelig (og dyrt!) å være nødt til å fikse dette gang på gang.

(Tror det er liv i gubben enda, så jeg vurderer å oppsøke ham for å skjelle ham ut når jeg skal hjem til sommeren. )

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no