Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Lettere forarget

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-07, 16:13   #1
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Lettere forarget

huguiu

__________________
Propella

Sist redigert av Propella : 03-11-13 kl 21:04.
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 16:15   #2
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lettere forarget

hmmm jeg tror faktisk jeg også ville tatt det gjennom forsikringa jeg da...

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 16:17   #3
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lettere forarget

uhguyvgl

__________________
Propella

Sist redigert av Propella : 03-11-13 kl 21:04.
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 16:18   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lettere forarget

Du kan ikke kreve at han skal ta det utenom forsikringen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 16:23   #5
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lettere forarget

kjhhbøohj

__________________
Propella

Sist redigert av Propella : 03-11-13 kl 21:04.
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 16:27   #6
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lettere forarget

Vi har tatt imot et tilbud utenom forsikringen, av en som kjørte på vår bil.
Vi tok takst, og han betalte taksten.
Synes det var helt greit. Skjønner ikke hvorfor noen skulle nekte privat oppgjør.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 16:28   #7
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettere forarget

Så synd, for det ER mye billigere å ikke bruke forsikringen på småskader. Bonustap og sånt skit.

Har heldigvis klart å unngå det selv de gangene jeg har vært uheldig og småbulket/skrapet andre biler. Da har jeg bare fått regningen fra verkstedet sendt direkte til meg.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 16:29   #8
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettere forarget

Jeg skjønner godt at personen vil ta det gjennom forsikringen, jeg hadde gjort det samme selv.

En jeg kjenner skulle være snill mot den andre personen og tok det utenom forsikringen. Det utviklet seg ikke til et ålreit oppgjør og det ble mye fram og tilbake mellom partene. Kanskje vedkommende har vært ute for noe lignende før?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 16:29   #9
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettere forarget

Han er muligens "tyngre" forarget enn deg, og driter i om du mister bonus, etc...

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 16:30   #10
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lettere forarget

ohipuhiph

__________________
Propella

Sist redigert av Propella : 03-11-13 kl 21:04. Årsak: glemte et ord
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 16:33   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lettere forarget

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Så det er ikke opp til meg å velge hvordan jeg vil gjøre opp for skaden? Om pengene kommer fra et forsikringsselskap eller direkte fra meg må da gå ut på et?

Gjennom forsikringsselskap har man en annen sikkerhet enn om man går utenom.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 16:34   #12
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettere forarget

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Ikke jeg heller. Jeg kunne bare latt være å legge igjen en lapp hvis jeg ville gjøre opp for meg.

Her tror jeg du glemte et ikke.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 16:35   #13
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lettere forarget

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Her tror jeg du glemte et ikke.

Gjorde nok det :løperåretter:

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 16:37   #14
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettere forarget

Det kan jo hende at eieren finner det trygt å ha fylt ut skademeldingen. Når du møter ham/henne kan du kanskje si at du gjerne vil dekke dette sjøl, forklare hvorfor å høre om det er greit at de kun beholder skademeldingen som "sikkerhet" inntil skaden er gjort opp?
Hvis du forklarer hvorfor, er det godt mulig at de aksepterer det. Jeg ser for meg at jeg ville vært betenkt med å få bilen reparert på verksted uten å ha skademeldingen signert sjøl, men jeg kunne gjerne tatt oppgjøret uten å kople inn forsikringen.

Håper det ordner seg.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 17:06   #15
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettere forarget

Jeg tror du kan "ta det gjennom forsikringen" i første omgang, men velge å betale det selv tilslutt allikvel. Grunnen til at jeg tror det er slik er fordi vi fikk en liten skade engang som vi ville ta på forsikringen, og da var forsikringsbyrået på oss flere ganger for å informere oss om at dette lønte seg ikke for oss, da bonustap++ ble dyrere enn å dekke det selv. Vi sa nei da, for vi hadde ikke cash akkurat da til å dekke det.


Det føles kanskje sikrere for den som skal ha pengene at det meldes til forsikringsselskapet.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 17:26   #16
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lettere forarget

Som 3barnsmor sier kan du allikevel ta dette privat. Skademelding og takst skal uansett gjennom forsikringen. Det er det eneste riktige og gjøre. Til slutt kan du selv avgjøre om du vil at forsikringsselskapet eller du skal betale for "moroa". Dette medfører ingen ulemper for deg.

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 18:46   #17
Tilden
Leken
 
Tilden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 524
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Sv: Lettere forarget

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Som 3barnsmor sier kan du allikevel ta dette privat. Skademelding og takst skal uansett gjennom forsikringen. Det er det eneste riktige og gjøre. Til slutt kan du selv avgjøre om du vil at forsikringsselskapet eller du skal betale for "moroa". Dette medfører ingen ulemper for deg.

Helt korrekt! Du kan faktisk betale ut gamle skader i flere år i etterkant. Vi har kunder som delbetaler skader også vi, slik at de slipper bonustapet. Så ingen grunn til forargelse heldigvis

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 19:08   #18
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettere forarget

Jeg hadde (og har ved det eneste tilfellet så langt) insistert på utfylling av skademelding uansett hvor liten skaden hadde vært i frykt for at den ansvarlige ville løpt fra ansvaret - jeg tenker at ved å undertegne på skademeldingen så har jeg svart på hvitt de faktiske forhold. Siden så blir det en sak mellom forsikringsselskapet og den ansvarlige om den ansvarlige skal dekke det direkte eller via sitt forsikringsselskap.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?

Sist redigert av Veronal : 22-10-07 kl 22:20.
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 22:02   #19
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lettere forarget

klmjloj

__________________
Propella

Sist redigert av Propella : 03-11-13 kl 21:04.
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 22:13   #20
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lettere forarget

Jeg skjønner nå ikke helt hvorfor motparten forlanger å ta det gjennom forsikringen heller jeg da. Hennes selskap er jo ikke innblandet i det hele tatt, og det hun skal ha, er jo en takst, og et oppgjør. Hvordan oppgjøret blir gjort, er jo opp til deg...

Selvfølgelig føler hun seg kanskje tryggere på at pengene faktisk kommer om dere tar det via selskapet, men det går jo an å avtale en felles tur til takstering, og så et kontant oppgjør samtidig.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no