Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvilke dekk kjører dere på om vinteren?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hvilken dekk kjører dere med?
Helårsdekk 2 2,60%
Piggdekk 32 41,56%
Vinterdekk (uten pigger) 41 53,25%
Har ikke bil 2 2,60%
Deltakere: 77. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-07, 11:27   #41
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken dekk kjører dere på om vinteren?

Vi har piggfrie vinterdekk på begge bilene. Det er nok 2 til 5 dager i året jeg gjerne skulle ha hatt piggdekk på bilen pga føret, men ellers er veiene i Oslo og Akershus såpass bra ryddet og saltet at det ikke er noe problem. Jeg pendler 10 mil pr dag til og fra jobb.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 11:29   #42
gethosmurfen
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 339
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Hvilken dekk kjører dere på om vinteren?

Her kjøres det på piggdekka som fulgte med bilen når jeg kjøpte den. Mulig jeg kommer til å bytte til piggfri når de er utslitt, men det har jeg ikke tenkt så mye på enda

__________________
Gethosmurfen og lille prinsesse vil ikke juli 2005
gethosmurfen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 11:33   #43
Snill & grei
Aktiv
 
Snill & grei sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Innlegg: 291
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Sv: Hvilken dekk kjører dere på om vinteren?

Pigg.
Piggfritt duger nok ikke her med vårt klima. Hadde jeg bodd i by/større tettbebygd strøk hadde jeg sikkert gått for piggfritt, eller forresten da hadde jo kollektivtrafikktilbudet vært større/bedre


Sist redigert av Snill & grei : 13-10-07 kl 13:18.
Snill & grei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 11:48   #44
annej
Nybegynner
 
annej sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Gjøvik
Innlegg: 29
annej har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken dekk kjører dere på om vinteren?

vinterdekk uten pigger her i gården

__________________
Emma Sofie 3 år ...
annej er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 12:45   #45
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken dekk kjører dere på om vinteren?

Her kjøres det med pigg.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 13:12   #46
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken dekk kjører dere på om vinteren?

Piggdekk, ikke no annet duger her..

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 08:36   #47
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dekk kjører dere på om vinteren?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Piggdekk. Selv da er det til tider vanskelig å komme opp den lange bakken til huset vårt når det ligger et tykt lag med is der. Jeg kunne sikkert skrevet en bok om alt det fæle jeg har opplevd når bakken har vært glatt. Men skal spare dere. Jeg tør ikke å kjøre uten piggdekk på glatta.

Samme her. Vi bor også på toppen av en bratt bakke, og denne byen består egentlig av bratte bakker. Snørydding og strøing kan vel ikke akkurat sies å ha vært helt velfungerende bestandig. Jeg har kjørt piggfritt et par vintere, og det fungerte dårlig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 09:24   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke dekk kjører dere på om vinteren?

Pigger. Det er så mye is her (blir aldri snø, bare speilglatt is overalt) at det er galskap å kjøre uten. Gjorde det et år, har aldri vært så redd. *angst*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 11:30   #49
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke dekk kjører dere på om vinteren?

Her kjøres det på piggdekka som fulgte med bilen da vi kjøpte den. Vi må bytte dekk til neste vinter, og kommer da til å kløpe piggfrie dekk.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 11:33   #50
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken dekk kjører dere på om vinteren?

Kjøpte nye NOKIAN piggfrie denne uken, har forøvrig kjørt med pigg 2 år tidligere fordi de fulgte med bilen.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 11:33   #51
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke dekk kjører dere på om vinteren?

Vi kjører med piggdekk. Dette fordi vi har en lang bakke opp til barnehagen og den er ikke brøytet eller strødd alltid. I tillegg kjører vi til mine og mannen s foreldre og det er ganske langt og med til tider glatte veier.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:22   #52
Unagi
Total awareness
 
Unagi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 95
Unagi er litt kul
Standard

Sv: Hvilke dekk kjører dere på om vinteren?

Her går det i piggdekk. Føler meg av en eller annen grunn tryggere på piggdekk, og det er jo viktig å føle seg trygg når man kjører bil. Har egentlig ikke vurdert piggfrie i det hele tatt.

__________________
Unagi is a state of total awareness. Only by achieving true unagi can you be prepared for any danger that may befall you.
Unagi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 23:48   #53
Tulip
Rather Unfriendly
 
Tulip sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 24
Tulip har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke dekk kjører dere på om vinteren?

Min får på seg sine fine piggfrie vinterdekk.

__________________
In need of some colour
Tulip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 23:59   #54
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke dekk kjører dere på om vinteren?

Piggfritt - selvfølgelig Kjøpte de som var best i test det året vi kjøpte dekkene (2 år siden tror jeg) De er kjempegode og jeg har aldri savnet piggene.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 00:02   #55
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke dekk kjører dere på om vinteren?

Piggdekk på den eine bilen, piggfrie vinterdekk på den andre (fordi dei var på bilen då vi kjøpte den sist vinter).

Sist vinter tykte eg det fungerte veldig bra med piggfrie dekk, men i år har antiskrensfunksjonen (heiter den det?) slått inn både titt og ofte, og eg køyrer VELDIG forsiktig på glatte vegar, så no er eg eigentleg byrja å føle meg litt utrygg på piggfrie dekk. Vi får vurdere det utover vinteren, trur eg. Brøytinga her er ikkje akkurat imponerande og salting er ikkje-eksisterande på anna enn nokre få hovudstrekningar. Vi får nokre sandkorn no og då, gjerne etter at vi har sklidd rundt på glatta halve dagen, så eg er litt skeptisk.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no