Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-07, 09:33   #41
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Her i nord er jo det et problem når vinteren kommer, brekket kan lett fryse.

Vanligvis bare dersom du har en bil som er 15–20 år gammel. Moderne biler skal tåle at man bruker brekket også når det er kaldt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 09:34   #42
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vanligvis bare dersom du har en bil som er 15–20 år gammel. Moderne biler skal tåle at man bruker brekket også når det er kaldt.



Våres Opeler på jobben (helt nye) fryste flere ganger sist vinter...Men de er noen drittbiler også....

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 09:37   #43
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Våres Opeler på jobben (helt nye) fryste flere ganger sist vinter...Men de er noen drittbiler også....

I så fall blir man nødt til å spørre seg: er det viktigere at man alltid kommer seg på jobb om morgenen, eller er det viktigere å sikre seg mot at bilen plutselig triller av gårde på egen hånd og kanskje triller over noen?

Og nei, jeg mener det verken ironisk eller spydig: Man må faktisk ta et slikt valg hvis man har problemer med brekk som fryser.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 09:48   #44
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvorfor i alle dager vil du parkere en bil på giret? Skal du spare på håndbrekket, eller?

Jeg drar i håndbrekket før jeg skrur av tenningen hver gang jeg forlater bilen. For meg er det en refleks på lik linje med å feste beltet før jeg starter bilen. Hvorfor ta sjanser på sikkereheten når ikke koster en kalori å la være?



Og enda verre på det ble jeg etter at mamma opplevde at bilen begynte å trille på tilnærmet flat mark; utfor en kant, sneiet noen busker og stoppet i et tre.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 10:15   #45
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det der gjør faren min til gangs. Jeg ventet på at han skulle parkere her om dagen, og jeg tror han brukte brekket tre eller fire ganger får han hadde fått lirket bilen inn mellom de andre bilene. Og det var ikke en gang i bakke. Håndbrekket er hans forlengede arm, han bruker den rett og slett for å stoppe bilen før han endrer retning.

Det må være noe med den generasjonen, min far bruker nemlig også alltid håndbrekk dersom han må stoppe i bakke (feks ved rødt lys). Det stresser meg veldig for jeg er vant til å bruke bremse og clutch.

For å svare på hovedspørsmålet. Jeg har Avensis og har ikke noe forhold til om den kan parkere på giren ettersom jeg aldri har gått fra en bil uten å bruke håndbrekket. Jeg ville ikke ha turd, uansett hvor flatt den sto.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 11:07   #46
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.



Og enda verre på det ble jeg etter at mamma opplevde at bilen begynte å trille på tilnærmet flat mark; utfor en kant, sneiet noen busker og stoppet i et tre.


....eller uti elva med tre barn i baksetet
Denne bilen sto ikkje i bakke, men så svak helling at du rett og slett ikkje legger merke til den. Det enda bra, men fy for eit sjokk.


Me har også Avensis.
Eg har alltid brukt håndbrekk. Det har gått automatikk i det. For dei som ikkje gjer det, bør sånne episodar som frå tid til anna figurerer i media vere til skrekk og advarsel.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 15:13   #47
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

I så fall blir man nødt til å spørre seg: er det viktigere at man alltid kommer seg på jobb om morgenen, eller er det viktigere å sikre seg mot at bilen plutselig triller av gårde på egen hånd og kanskje triller over noen?

Og nei, jeg mener det verken ironisk eller spydig: Man må faktisk ta et slikt valg hvis man har problemer med brekk som fryser.

Detet er leasingbiler på jobben. Hadde aldri i livet kjøpt meg denne typen Opel selv... Det varierer om folk bruker brekket, på vinteren har vi fått beskjed om å prøve å unngå det. Det resulterte jo selvfølgelig i at en bil reiste avgårde og ble nesten vrak. Men det er ingen fare for at mennesker skal bli skadet der de står.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no