Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

En nespressojomfu melder sin ankomst ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-10, 16:46   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

En nespressojomfu melder sin ankomst ...

I dag kjøpte jeg en rød Nespresso Citiz 120 (den med melkeskummeren stående ved siden av) og gleder meg til å smake de ulike kaffene. ... men er det slik at man MÅ drikke espressoene som espresso? Husbonden er lite glad i espresso, han liker 'vanlig' kaffe og vil heller ikke være tilfreds med en liten espressokopp. Han vil ha stor kopp og m y e kaffe. Kan jeg bruke espressokapsler og lungo vannmengde eller vil smakene bare bli rare da?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 16:51   #2
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En nespressojomfu melder sin ankomst...

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

I dag kjøpte jeg en rød Nespresso Citiz 120 (den med melkeskummeren stående ved siden av) og gleder meg til å smake de ulike kaffene. ... men er det slik at man MÅ drikke espressoene som espresso? Husbonden er lite glad i espresso, han liker 'vanlig' kaffe og vil heller ikke være tilfreds med en liten espressokopp. Han vil ha stor kopp og m y e kaffe. Kan jeg bruke espressokapsler og lungo vannmengde eller vil smakene bare bli rare da?

Jeg bruker to kapsler til en stor kopp: Et trykk på knapp til stor kopp, og et trykk på knapp til liten kopp.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 17:21   #3
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nespressojomfu melder sin ankomst ...

Jeg bruker kapslene helt om hverandre og har i så mye vannmengde som jeg har lyst til den dagen. Kan gjerne finne på å ta en espresso-kapsel og trykke på lungoknappen - og kanskje en trykk på espressoknappen igjen etterpå hvis jeg har lyst på litt "tynn" kaffe en dag.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 17:43   #4
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En nespressojomfu melder sin ankomst ...

Gratulerer med Nespressomaskinen!

Gubben her i huset bruker gjerne espresso kapsler til stor kopp
Jeg synes ofte den blir litt stram i smaken. Bruker den aller helst til Cappuchino jeg

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 17:48   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nespressojomfu melder sin ankomst ...

Grattis!
Det finnes jo egne kapsler for "lungo"
Står greit på sidene deres.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 17:57   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: En nespressojomfu melder sin ankomst ...

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg bruker kapslene helt om hverandre og har i så mye vannmengde som jeg har lyst til den dagen. Kan gjerne finne på å ta en espresso-kapsel og trykke på lungoknappen - og kanskje en trykk på espressoknappen igjen etterpå hvis jeg har lyst på litt "tynn" kaffe en dag.

Slik gjør ofte jeg også.
Syntes de noen ganger kan være litt sterke.
Grattis med maskin forresten. Elsker min.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 18:04   #7
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En nespressojomfu melder sin ankomst ...

Man kan visstnok dessuten stille inn både espresso-knappen og lungo-knappen til ønsket mengde, ved å holde knappen inne og slippe når man er fornøyd. Og man kan resette innstillingene v.hj.a. litt abra kadabra og ofring av geite-innvoller. Men altså, hvis han liker best mer "americano"-kaffe, så er kanskje en litt mer utvannet lungo noe å gå for?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 18:16   #8
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nespressojomfu melder sin ankomst ...

Det har vi allerede gjort her i huset; Lungo er hakket mer utvannet enn fabrikken sier.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 20:27   #9
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En nespressojomfu melder sin ankomst ...

Jeg liker ikke utvannet espresso, men jeg liker ikke tynn kaffe heller. Så jeg grøsser litt av Miss Norways tilnærming.

Men mengde stilles (ihvertfall på min dinosaur-Nespresso) enkelt inn ved å holde på knappet til ønsket mengde, så får du samme ved et lett trykk neste gang.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 20:30   #10
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En nespressojomfu melder sin ankomst ...

Gratulerer med ny maskin :blomst. jeg er kjempefornøyd med min Jeg er veldig glad i den gule (finezzo lungo) den er rund og fin i smaken og ikke så sterk. (stor kopp)

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 20:53   #11
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En nespressojomfu melder sin ankomst ...

Men hvilke kapsler bestiller jeg?
Jeg vil lage vanlig kaffe og kaffelatte.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 20:55   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nespressojomfu melder sin ankomst ...

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Men hvilke kapsler bestiller jeg?
Jeg vil lage vanlig kaffe og kaffelatte.

Jeg synes svart og lilla er best til kaffe latte

Ellers har jeg lys blå som jeg ruker til vanlig kaffe/lungo. Men det drikker jeg fint lite av selv.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 20:56   #13
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En nespressojomfu melder sin ankomst ...

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Men hvilke kapsler bestiller jeg?
Jeg vil lage vanlig kaffe og kaffelatte.

Til latte trenger du antakelig en sterk espresso (som ikke blir borte i melk), f.eks. ristretto eller arpeggio. Til vanlig kaffe velger du en lungo. Jeg aner ikke hvilken som er best av dem. Ellers synes jeg det er godt med en mildere espresso (f.eks. rosabaya) med litt mindre melk i (er det cortado det heter da?).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 20:57   #14
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En nespressojomfu melder sin ankomst ...

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Men hvilke kapsler bestiller jeg?
Jeg vil lage vanlig kaffe og kaffelatte.

På nettet kan du kjøpe en velkomstpakke og da får du litt av de fleste tror jeg, både espresso og lungo.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 21:38   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nespressojomfu melder sin ankomst ...

Gratulerer med nespressomaskin. Vi er fremdeles forelsket i vår. Eneste problemet er nå at jeg sliter med å drikke den grusomme kaffen på jobb. Jeg vurderer å kjøpe en maskin til jobben også.

Hjemme drikker jeg helst latte til frokosten. Jeg synes den mosegrønne, Indria, er best til det. Etter middag vil jeg helst ha vanlig kaffe, og da velger jeg som regel en blå lungo.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 21:58   #16
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En nespressojomfu melder sin ankomst ...

Jeg gleder meg!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 23:11   #17
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En nespressojomfu melder sin ankomst ...

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Men hvilke kapsler bestiller jeg?
Jeg vil lage vanlig kaffe og kaffelatte.

Til latte bruker jeg de sterkeste av espressoene, hvilket er de jeg foretrekker når jeg drikker espresso også, spesielt synes jeg Arpeggio (lilla) og Indriya (olivengrønn) er gode, men også Rosabaya og Dulsão er to sorter jeg liker å drikke som espresso.

Når jeg en gang i blant velger Lungo går det som regel i den gule; Finezzo eller noe.

-------

Tilføyelse: Jeg bruker ofte Descaffeinato Intenso til latte også, siden jeg gjerne har lyst på latte på kvelden.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 08:31   #18
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nespressojomfu melder sin ankomst ...

Til vanlig kaffe bruker vi stort sett lungovariantene, til latte bruker jeg arpeggio, ristretto, roma, indrya, dulcao og rosabaya. Mitt beste tips er å kjøpe tilbudspakken man får tilbud om når man registrerer seg for første gang og prøve litt forskjellig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 10:35   #19
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nespressojomfu melder sin ankomst ...

Jeg har Citiz & milk jeg og.. er kjempefornøyd!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 13:09   #20
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nespressojomfu melder sin ankomst ...

Dulsão er forresten min latte favoritt om dagen!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no