Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinnåff fra kakepynting: Skikkelig kule (og ikke fullt så kule) kaker...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-09, 00:41   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Spinnåff fra kakepynting: Skikkelig kule (og ikke fullt så kule) kaker...

Jeg kom plutselig til å tenke på en beltedyrkaken som jeg ikke klarer å huske hvor jeg har fra (finner referanser til filmen Steel Magnolias, men har en slags ide om at kaken er beskrevet i En bønn for Owen Meany) og googlet litt etter slike kaker.

Da kom jeg b.l. over denne kaken (bildet er så stort og jeg vet ikke hvordan jeg krymper det). Det hadde vært noe å servere husbonden det!


... jeg er sikker på at skolegutten ville gått av hengslene om jeg overrasker med en Star Wars-kake til fødselsdagen hans. (Det er et sted i byen her hvor jeg kan forhøre meg om de kan lage en.) http://www.coolest-birthday-cakes.co...war-theme.html

Har du noen bilder av kule ev. ukule kaker? Bakt selv eller googlet frem?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 00:45   #2
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnåff fra kakepynting: Skikkelig kule (og ikke fullt så kule) kaker...

Se her da:


__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 00:51   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnåff fra kakepynting: Skikkelig kule (og ikke fullt så kule) kaker...


(Kilde: youtube.com)

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 22:10   #4
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnåff fra kakepynting: Skikkelig kule (og ikke fullt så kule) kaker...

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Se her da:


Hvis du fikser slike kaker, så veit jeg om ei som gleder seg ekstra til å komme i bursdag! Hun kaller seg Ahsoka nå .

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 22:20   #5
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinnåff fra kakepynting: Skikkelig kule (og ikke fullt så kule) kaker...

I kategorien "ikke fullt så kule kaker" anbefaler jeg bloggen Cake Wrecks.

Her er et lite utvalg:

Hva med noen drepte klovner:



Eller hva med denne lekre kaken, med hamburger, pølser, og ehh..ja:



Denne var fantastisk:




En gang i uka har de også eksempler på virkelig flotte kaker. Her er noen fine lego-kaker:

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 09:42   #6
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinnåff fra kakepynting: Skikkelig kule (og ikke fullt så kule) kaker...

Den bloggen var fantastisk. Nå har jeg ledd meg gjennom utallige sider, og blitt litt lettere sjokket innimellom.

Denne var jo.. eh... passende?




__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 09:43   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinnåff fra kakepynting: Skikkelig kule (og ikke fullt så kule) kaker...

Hva er det de har utenpå? Er ikke det sånn marsmellowklin? Hvordan lager man det?

  Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 10:23   #8
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinnåff fra kakepynting: Skikkelig kule (og ikke fullt så kule) kaker...

200 g marshmallows
2 ss vann
2 ss rapsolje/matfett
500 g melis

Smør olje/matfett på bordet, og lag en "vulkan" med krater av ca halve melispakken. Rør sammen marshmallows og vann (slik at de ikke blir tørre når de puffer opp) og micre dem i 30 sekunder av gangen. Rør mellom hver gang. Når marshmallowsene er helt smeltet heller du oppi matolje/matfett, halve melispakken, og rører som en gal. Jeg synes det er lettest å bruke en tresleiv. Har prøvd med håndmikser, men det ble altfor klinete. Så heller du gørra oppi vulkanen, smører inn hendene med olje, og knar inn så mye av melisen du orker. Skal hele porsjonen farges kan du ta i fargen samtidig med matoljen.

NB - Ikke bruk pentøy når du lager MMF. Det griser uansett hvor forsiktig du prøver å være.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no