Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

To ovner - har du det, og bruker du begge?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-22, 18:21   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To ovner - har du det, og bruker du begge?

Vi bygger hus, og jeg har fått tegnet veldig fint og ganske dyrt kjøkken.

Jeg vurderer to stekovner, men har hele livet frem til nå, klart meg fint med bare en, så trenger jeg to?
Har jeg lyst på to?
Hva er gøy og fint med to?
<er det noe som er dumt? (unntatt muligheten til å bruke dobbelt så mye strøm, da.)

Jeg vil gjerne ha dampfunksjon og pyrolyse og grillmuligheter, og er ikke veldig opptatt av å ha mikrofunksjon, har klart meg uten mikroovn hele voksenlivet.

Det ser fint ut med to ovner, da.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 18:25   #2
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: To ovner - har du det, og bruker du begge?

Jeg har ikke to stekeovner, men bror har. Det er veldig kjekt med gjester. Ser det selv også, spesielt om det skal serveres kjøtt som skal stekes i ovn med poteter som stekes i ovnen. Det er også kjekt om noe skal holdes varmt.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 18:27   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: To ovner - har du det, og bruker du begge?

Vi har to. Eller dvs en vanlig og en kombi mikro og ovn. Vi bruker sjelden begge som ovn. Så sjelden at jeg ikke ville kjøpt to ovner i et fremtidig kjøkken, men vi bruker mikro mye. Nærmest daglig. Bruker den til oppvarming av rester, havregrøt, opptining, damping, popkorn, steke bacon etc. Så jeg er veldig glad i kombiovnen altså. Og det kunne jeg absolutt sett for meg å kjøpe igjen, for det er jo digg å ha to ovner de få gangene det er behov.
To oppvaskmaskiner derimot kan jeg absolutt anbefale

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 18:38   #4
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To ovner - har du det, og bruker du begge?

Jeg har to og mikro i tillegg. De ovnene med innebygget mikro var veldig små eller forferdelig mye dyrere enn separat mikro og ovn.

Det er veldig kjekt med to når vi har gjester eller baker, men jeg trenger ikke to med dampfunksjon og hele kostebinderiet. Vi har den dyreste og den nest billigste fra Ikea.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 18:39   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: To ovner - har du det, og bruker du begge?

Vi har to, en ekstra bred stekeovn og en kombi damp/stekeovn. Jeg er glad for å ha damp tilgjengelig, men bruker nesten aldri begge stekeovnene på en gang, dvs. noen ganger varmer jeg opp rester med damp samtidig som jeg steker noe i den vanlige stekeovnen. Kanskje bruker jeg aldri to stekeovner fordi "hovedstekeovnen" er bred og med varmluft kan jeg jo ha to brett inni på en gang, så det er aldri plassmangel. Men fint ser det ut, ja. To varmeskuffer nederst også de to ovnene over det. Varmeskuffer bruker jeg forresten aldri. Bruker dem faktisk som vanlige skuffer. Har også to store kjøleskap (det er herlig med så mye plass) og to oppvaskmaskiner (også bra å ha, særlig når vi ha gjester) og jeg ville prioritert to av disse tingene fremfor to ovner om jeg hadde måttet velge. (Det var ikke vi som bygget kjøkkenet)


Sist redigert av liefje : 27-10-22 kl 18:50.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 18:47   #6
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: To ovner - har du det, og bruker du begge?

Vi har to, ein som også har dampfunksjon, ein som også har mikro. Bruker begge samtidig ofte! Poteter i ein, kjøt/fisk i den andre, to pizza/pai el.l på ein gong osv. Har brukt to samtidig mykje oftast enn eg på førehand trudde eg skulle gjere.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 19:28   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.898
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: To ovner - har du det, og bruker du begge?

Vi har to. Ikke så ofte vi bruker dem da, men veldig greit når man skal ha gjester og lage mye mat. Skulle jeg valgt på ny nå, hadde nok en vært dampovn.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 19:31   #8
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: To ovner - har du det, og bruker du begge?

Har to, en damp og en vanlig. Bruker jevnlig begge to samtidig, pluss at de har sine områder der den ene er bedre enn den andre. Dampovnen slipper ikke ut fuktighet, så småkaker blir bedre i den vanlige. Alt av kjøtt, fisk, bakverk osv lages i dampovnen.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 19:34   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To ovner - har du det, og bruker du begge?

Jeg har én stor som jeg kan dele i midten og steke ulike ting oppe og nede. Jeg har brukt muligheten én gang. Men digger at den er så stor inni, mye større enn de fleste andre og jeg har plass til diger kalkun.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 19:39   #10
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To ovner - har du det, og bruker du begge?

Jeg har en stor med pyrolyse, damp, varmluft og alskens dill (og en miniovn type airfryer med stekebrett) og har aldri savnet å ha to. Lager mye mat og har relativt ofte gjester.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 19:41   #11
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: To ovner - har du det, og bruker du begge?

Fram til for et år siden har jeg aldri hatt mer enn en ovn. Jeg har aldri savnet to, men har nå en ekstra fordi vedovnen har et stekekammer. Den bruker jeg for sjeldent egentlig. Så ja, jeg har to ovner, og nei, egentlig blir kun den ene brukt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 19:54   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To ovner - har du det, og bruker du begge?

Lurer på det samme.

Og ei venninne av meg, som lager mye mat, valgte dampovn på kjøkkenet for noen år siden. Hun har riktignok brukt den, men sier hun aldri ville valgt det igjen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 19:55   #13
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: To ovner - har du det, og bruker du begge?

Har to og elsker det! Ovn nr 2 er litt mindre og har også mikrofunksjon. Den brukes sjeldnere enn nr 1, men jeg elsker å ha to ovner når jeg trenger å ha flere ting i ovnen samtidig, kanskje på ulike temperaturer. Typisk i bruk når vi har gjester, men også iblant ellers. Nevnte jeg at jeg elsker å ha to stekeovner?

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 20:35   #14
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.246
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: To ovner - har du det, og bruker du begge?

Jeg har en vanlig med pyrolyse og en kombiovn med damp og micro. Jeg bruker begge mye, men til forskjellige ting. Jeg bruker dampfunksjonen ofte, mens mannen min bruker den aldri. Tror behovet er styrt av hva slags mat man lager og til hvor mange.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 20:37   #15
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To ovner - har du det, og bruker du begge?

Jeg bruker dampfunksjonen nesten hver gang jeg lager mat eller baker.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 20:42   #16
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To ovner - har du det, og bruker du begge?

Vi har to og det er ofte veldig kjekt, men dampovnen brukes ikke hver gang vi bruker den andre ovnen. 10 år senere så angrer jeg ikke på kostnaden/plassen i innredningen.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 22:24   #17
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To ovner - har du det, og bruker du begge?

Jeg har to ovner, en i hver etasje og selv om det ikke er en god løsning å måtte løpe opp og ned trapper så bruker jeg ganske ofte begge to. Vi er en stor familie og har ofte gjester.
Bygger hytte på fjellet og der skal vi endelig ha to ovner over hverandre, den ene kombi med damp, den andre kombi med mikro.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 22:34   #18
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: To ovner - har du det, og bruker du begge?

To i gamle huset, ble brukt for å lage mer mat samtidig. Samt praktisk ved gjærbakst da all bakst ble laget.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-22, 00:24   #19
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: To ovner - har du det, og bruker du begge?

Dere som har damp, er det vanlig komfyr med denne muligheten inkludert? Hvilket merke/type har dere?

Ovnen på kjøkkenet på jobben har damp og kokka roser den mye. Noe å tenke på til neste kjøkkenoppgradering, skjønner jeg.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-22, 07:47   #20
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: To ovner - har du det, og bruker du begge?

Vi har to. En av dem med kombi ovn/mikro. Bruker begge mye. Ville bsolutt valgt det igjen.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no