Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

150 cm seng, er det for smalt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-12, 18:39   #41
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.890
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 150 cm seng, er det for smalt?

Vi har alltid hatt 180 seng, og jeg orker ikke å ha noen inntil meg når jeg sover. Jeg har visst avvent mannen etter noen og 20 år. Etter å ha hatt barn mellom oss i mange år ender vi opp med å sove minst en meter fra hverandre. Jeg glemmer at jeg ikke behøver å sove med hodet på nattbordet. Vi øver oss på å sove tettere om natta nå som senga er barnefri.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 18:50   #42
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 150 cm seng, er det for smalt?

Jeg hadde aldri nedgradert fra 180

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 18:52   #43
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.836
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 150 cm seng, er det for smalt?

Vi har 1,50 men kommer til å kjøpe større seng når vi har penger til overs.

Lyppa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 20:09   #44
Estelle
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 18
Estelle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 150 cm seng, er det for smalt?

Vi har alltid hatt 160 cm seng, og trives med det. Unga får ikke sove hos oss, så sant dem ikke er syke eller har hatt mareritt, og det er heldigvis veldig sjelden.

Estelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 20:17   #45
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: 150 cm seng, er det for smalt?

Hvis du ikke har plass til 180 cm så kan du kanskje vurdere 160 fra Ikea. Det er tross alt 10 cm ekstra.

Det hadde nok gått bra med 150, men er veldig glad jeg slipper.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 20:20   #46
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.465
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 150 cm seng, er det for smalt?

Vi har alltid hatt 1.80 seng, og jeg kunne aldri hatt noe mindre. 1.50 går for noen få dager på hotell eller borte på besøk. Med 1.80-seng kan vi snu oss helt rundt uten å vekke den andre. Syns vi ofte subber borti hverandre i 1.50-seng, men det er kanskje vanen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 20:21   #47
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 150 cm seng, er det for smalt?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Mannen min er 192 cm, og vi måtte betale flerfoldige tusen ekstra for å få en 210 cm lang seng som vi aldri finner passelige laken til.

Så kjedelig da. Mannen min er 195, minst, men vi har bare vanlig 2 meter lengde. Han burde vel ideelt sett hatt litt lengre seng, men jeg har inntrykk av at det går greit.

Vi kjøpte forresten 180 bredde fra starten, så det hadde ikke noe med lengden på ekteskapet å gjøre, som noen hadde en teori om lenger oppe i tråden.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 21:08   #48
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 150 cm seng, er det for smalt?

Vi har forresten dobbeltdyne og det funker fint i 150 seng, men den blir kanskje litt liten for 180?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 21:19   #49
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: 150 cm seng, er det for smalt?

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Vi har forresten dobbeltdyne og det funker fint i 150 seng, men den blir kanskje litt liten for 180?

Vi har dobbeldyne fra IKEA, den er 220x240. Den er ihvertfall mer enn stor nok til vår 150 seng.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 21:54   #50
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: 150 cm seng, er det for smalt?

Om rommet er trangt nok til at minst én - helst begge - kan ligge inntil en vegg, føles senga større. (Hybelmimring)
Men.. nå som vi har hatt 180 seng noen år må jeg si det er uaktuelt med noe mindre. (Ikke minst fordi jeg vet at mannen ikke våkner om barn kommer inn - og dermed er det kun min plass som må vike. Da er det trangt nok med 180!)

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 22:05   #51
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.926
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 150 cm seng, er det for smalt?

Ville gått for 180 cm seng. Har hatt det hele tiden og ville ikke gått for 150 cm.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 23:00   #52
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 150 cm seng, er det for smalt?

Poden (straks 7) skulle få ny seng nå og vi fant ut at han skulle få velge selv. Vi så for oss at han valgte noe glorete barneaktig noe, men neida, 1.50 kontinentalseng.
Han kan ha masse overnatting da.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 23:45   #53
Nienna
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 12
Nienna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 150 cm seng, er det for smalt?

Vi har ei 150 seng, men skal med første anledning kjøpe større seng. Jeg MÅ ha god plass

Nienna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 13:19   #54
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 150 cm seng, er det for smalt?

Vi har 180 cm, og den skulle heller vært større, enn mindre! Men vi er av typen som aldri hadde trives med dobbeldyne, heller. Vi har veldig forskjellige sovemønstre, og han er alltid varm, og jeg kald.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 13:31   #55
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 150 cm seng, er det for smalt?

180.
Ingen barn oppi, men vi liker begge å ha litt plass.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 14:53   #56
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.890
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 150 cm seng, er det for smalt?

Dobbletdyne

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 17:22   #57
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 150 cm seng, er det for smalt?

Det holder for oss, men vi har heller ikke barn som sover i senga vår.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 17:48   #58
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: 150 cm seng, er det for smalt?

Takker for mange svar
Får krysse fingrene for at vi får plass til 180 cm, men om det ikke går får vi bare venne oss til å ligge tettere.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 19:21   #59
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.231
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 150 cm seng, er det for smalt?

Vi har nettopp nedgradert fra 180 til 160. Jeg synes det er helt topp, jeg. Vi ble liggende så langt fra hverandre i 180-sengen, nå er det helt passe. 150 hadde blitt litt for tett, det hadde vi før og det er vi ferdige med.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 22:37   #60
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.821
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 150 cm seng, er det for smalt?

Vi har hatt 150 cm seng i ...telle..... 14 år nå og har ingen problemer med det. (Kanskje på tide å bytte seng?) Sjeldent det ligger barn i sengen sammen med oss. Kun da de var baby og jeg ammet om natten. Har aldri vurdert noe større, egentlig.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no