Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-09, 18:47   #41
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg synes det er galt å kjøpe barn jeg. Med eller uten sofa. Så nei.

(Ville ikke hatt hvit sofa heller - den ville ikke blitt gammel.)

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 18:51   #42
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Hmm, kansje heller finne meg en god skinnsofa å sitte i da. Jeg har jo en skinnsofa nå, men synst strengt tatt ikke at den er noe særlig god å sitte i. Vil ha en sofa som er myk og god jeg...

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 19:21   #43
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Jeg hadde ikke kjøpt hvit sofa.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 19:40   #44
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Absolutt, så lenge trekkene er vaskbare. Har lys sofa selv, itt'nå problem!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 21:14   #45
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Ikke på vilkår om det kommer en hvit sofa inn i huset vårt - men så søler jeg minst like mye som Storebror gjør også, da.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 21:28   #46
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Vi hadde en lys beige sofa fram til i fjor sommer, da var den så møkkete og fæl at jeg solgte den. Nå har vi svart skinnsofa. Jeg elsker at den er praktisk, men jeg savner å sitte i en stoffsofa.
Så, om du er glad i å vaske og ikke syns det er noe særlig tiltak å ta trekk av og på, så kan du vel kjøpe. Jeg er mer bedagelig anlagt, og syns det er mer enn nok å gå over skinnsofa'n 2-3 ganger i uka.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 22:50   #47
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg synes det er galt å kjøpe barn jeg. Med eller uten sofa. Så nei.

(Ville ikke hatt hvit sofa heller - den ville ikke blitt gammel.)



Vi har lys sofa (dog ikke sååå lys som denne) og har barn og 2 svarte bikkjer.......) Mannen hadde såå lyst på den og da fikk jeg endelig mannen med på "FORBUD MOT BIKKJER I SOFAEN , så når de prøver seg nå, så er mor på plass og det funker .
Det går overraskende bra da, men savner den svarte skinnsofaen vi hadde ja......Ville aldri ha kjøpt lys sofa igjen (kanskje når jeg blir pensjonist ).

Dongeri har en tendens til å "legge igjen" litt farge i lyse sofaer og det blir ikke pent etter en stund....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 23:03   #48
ingelas mamma
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 96
ingelas mamma er litt kul
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Hvit sofa går så bra så. Ektorp som kan vaskes på 60 grader.

ingelas mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 23:09   #49
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Opprinnelig lagt inn av ingelas mamma, her.

Hvit sofa går så bra så. Ektorp som kan vaskes på 60 grader.

Ikke alle har stor nok vaskemaskin til en hel sofa

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 21:24   #50
ingelas mamma
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 96
ingelas mamma er litt kul
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

[quote=Snippa;1752478]Ikke alle har stor nok vaskemaskin til en hel sofa [/quote jada jada

ingelas mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 22:23   #51
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Ikke alle har stor nok vaskemaskin til en hel sofa

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 01:34   #52
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Har prøvd hvit sofa og barn. Det gikk egentlig helt greit. Derimot gikk ikke komboen hvit sofa og rødvin så veldig bra.

Det er en grunn til at jeg nå har en rød skinnsofa.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 01:42   #53
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Nope, aldri i verden. Til det er jeg altfor praktisk anlagt og altfor lite glad i husarbeid inkludert alle former for vasking av sofa og trekk. Skal straks bytte ut en stk stoffsofa med en stk skinnsofa og det skal bli en sann glede.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 02:24   #54
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Aldri i verden. Har så absolutt nok å gjøre om ikke jeg for det første skal stå foran sofaen med pekefingeren og nekte dem å sitte der uten å ha byttet klær, for guds skyld ingen jeans og bare lyse klær, og vaske seg både her og der. Min svarte skinnsofa som ikke hadde tålt en tur i mikroskop, fordi den er full av biola, melk, sjokolade og alskens drit unger (og voksne) kan tenkes å legge igjen, får holde noen år til. For det andre må man jo ta av trekket og putte det i maskinen og henge det opp og så ta det på igjen. Nei vettu hva, jeg har annet å finne på.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg synes det er galt å kjøpe barn jeg. Med eller uten sofa. Så nei.

(Ville ikke hatt hvit sofa heller - den ville ikke blitt gammel.)


Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Ikke alle har stor nok vaskemaskin til en hel sofa

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 08:04   #55
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Er ikke det slik IKEA sofa man får kjøpt løse trekk til? i såfall hadde jeg kjpt den og evt kjøpt nytt trekk til den.

Vaskbart sofatrekk er genialt. Vi solgte vår gamle slitte Ikeasofa, og har kjøpt en ny sofa med trekk som ikke kan puttes i maskinen. Angrer faktisk litt på at vi ikke kjøpte ny Ikea-sofa med vaskbare trekk som kan skiftes ut iblant. Enten kjøper man trekk fra IKEA, eller fra www.bemz.no.

Men om jeg hadde kjøpt sofa med hvitt trekk? Tviler på det med 2-åring i hus...hadde blitt mye vasking.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 08:23   #56
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Vi har hvit sofa og tre barn. Sofaen har avtagbart trekk og det funker som bare det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 12:22   #57
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Derimot gikk ikke komboen hvit sofa og rødvin så veldig bra.

Nope.
BTDT.


[avsporing] I den leiligheten vi bodde hadde vi ikke bare hvit sofa, men også vegg-til-vegg-teppe i stua og på soverommet (enda en "aldri mer"-greie! ), så innimellom lånte vi tepperenseren fra vaskerijobben til mannen hjem for å ta hele sulamitten. Like før jul en gang hadde mannen jobbet i timevis med begge teppene pluss vår hvite sofa, og skulle sette seg i sin nyrensede sofa med en velfortjent kaffe-Baileys.
Han satte seg og plasserte koppen på ... kanten av bordet.
Hvorpå den tippet, og en hel kopp med karamellfarget fluidum ble elegant plassert utover fronten på den før nevnte nyrensede sofaen og det like nyrensede teppet.
Det kom noen velvalgte gloser da, ja - før han måtte på med en ekstrarunde med tepperenseren. [/avsporing]

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 12:50   #58
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

med mindre den skulle stå i en stue der ingenting ble spist, drukket, tegnet eller lignende.

Det er derfor det som regel går greit hos oss. Vi har ikke hvit sofa, men kunne fint hatt det. Ungene er alltid rene når de er inne, og vi verken spiser, drikker eller tegner i stua.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 13:20   #59
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Har lys sofa for andre gang - avtagbart trekk som vaskes jevnlig. Går strålende. Synes lyse sofaer er veldig mye finere enn alt annet, og jeg er ikke anlagt til å være superpraktisk og leve 100% barnevenlig i år på år på år.

Men så friker jeg ikke ut av å se på flekkene som kommer mellom hver vask, heller - og det er vel også et poeng.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no