Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-09, 19:50   #21
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Egersundtallerknene vil jeg tro du kan få en del hundrelapper for.
Hunter by Myott er også noe for samlere og er nok noe du enten kan selge selv eller levere inn på en antikvitetsbutikk.
Wedgwoods Lochs tror jeg også du kan få noen kroner for. Hvilket årstall står det på?

De andre tingene aner jeg ikke fordi jeg ikke klarte å lese stempel under koppene og siden jeg ikke vet noe om det andre.

Jeg ville tatt dem med til en antikvitetsbutikk og spurt. Jeg var på en antikvitetsbutikk i sommer og så tallerkner fra alle de tre nevnte produsenter der. Hva som er verdifullt fra produsentene varierer, men Egersund er ganske ettertraktet. Jeg har en ting fra Egersund som er verd mye og det trodde jeg ikke den gang jeg fikk tak i den.

Det står ikke årstall på de Wedgwoods.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 19:55   #22
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

I tillegg er det et middagsservise der ute til 8, fra Arabia Finland, laget noe i 36 og noe 38 og 39 (hvis det er det tallene under betyr?), det er gulhvitt med gullkant. 8 middagstallerkner, 8 suppetallerkner og 2 frokosttallerkner... 1 sausenebb, (en ødelagt potetskål), og 2 store serveringsfat. Er det noen som har noen ide om hvor mye det kan være verdt, uten å se bilde? Vurderer å beholde det selv til pent, men har jo ikke skapplass, da.

Noen som vet noe om dette, da?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 20:24   #23
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Så mye fint

Vi har akkurat funnet noe Hunter på hytta etter besteforeldrene mine. Skulle hatt flere tallerker Hvor mye vil du ha for alle 3?

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 20:27   #24
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Opprinnelig lagt inn av goldnugget, her.

Så mye fint

Vi har akkurat funnet noe Hunter på hytta etter besteforeldrene mine. Skulle hatt flere tallerker Hvor mye vil du ha for alle 3?

Jeg aner ikke, men tror du det er trygt å sende, eller ville du hentet? (Ta det som en dagstur i regnevær og besøk Eventyrfabrikken i Skien i samme slengen...)

Hva synes du og dere andre her at er en grei pris?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 20:28   #25
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Her fant jeg en oversikt over "Arabia plates" som ligger til salgs ute på nett. Finner du "ditt" servise her? Det er mange sider å bla gjennom....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 20:34   #26
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

åååh som å se huset til bestemor

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

4 tallerkner. De har hengt på en tallerkenhylle






3 tallerkner



Hun hadde de kopperne i orange

Sitat:


6 kopper



.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 22:03   #27
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Sitat:



6 kopper

Disse koppene og skålene/asjettene syns jeg er helt konge, de har jeg fryktelig lyst på.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 22:52   #28
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Ja, de blå tallerknene var jo utrooolig søte, jeg tror nesten jeg må forhøre meg om vi kan få et nytt skap i stua, så kan jeg få beholde litt.

Er det sånn at det kan bli verdt mer om mange år? Hvis jeg har de 4 Egersund-tallerknene i et skap i mange år uten å bruke de, f.eks...

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 23:01   #29
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

De koppene og blå asjettene hadde jeg beholdt, Elise.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 19:59   #30
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Her er en frokost-tallerken fra serviset. Men resten står foreløpig igjen der ute... Disse bør jeg kanskje ikke ha i oppvaskmaskinen?






Denne blomstervasen syns jeg kanskje var litt kul.




Også fant jeg en ny sånn figur...

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 21:45   #31
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Nydelige turkise kopper og fat!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 17:24   #32
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Lurer på dette skapet... Vi har funnet ut at vi ikke orker å ha et rosemalt skap der. Men skapet er veldig praktisk. Må bare sjekke før vi maler, at det ikke er særdeles ulurt. Men det er jo såpass nytt at det ikke gjør noe, vel? Hvis vi skal kvitte oss med det må vi få såpass mye for det at vi får kjøpt et skap som er like stort og brukanes, i ordentlig kvalitet...



Malt i 1979, betyr det vel...





Også må jeg vise noe av det andre som vi skal beholde på hytta.

6 bittesmå glass med karaffel



Og dessertskåler/suppetallerkner. Ser ut på bildet som den er flat, men det er den ikke, altså...



__________________
05 og 07

Sist redigert av Elise : 29-07-09 kl 17:30.
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 18:37   #33
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Det skapet som er mishandlet og rosemalt (!) er et vanlig 40-/50-talls, tror jeg. Bare mal over det i en knallfin farge, så blir det bra. Du får nesten ikke noe mer solid enn det der.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 18:40   #34
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Åh, det vekket minner. Vi MÅ da ha hatt det når jeg var liten, eller er det av eldre dato? Hadde du ikke bodd så langt unna, skulle jeg gjerne kjøpt det.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 22:00   #35
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Jeg synes der var endel skatter jef da!
Liker typisk slike ting som svigermor ikke liker

Om du vil bli kvitt serviset for åtte, og de to små lampene med rød og blå skjerm fra forrige tråd for en overkommerlig penge er det bare å skrive en PM. Om det da ikke er gått på dynga allerede...

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 22:08   #36
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Det rosemalte skapet hadde jeg malt uten å nøle. Om skapet er praktisk, og dere liker det, mal det.

Ellers så synes jeg det er mange små skatter du har vist bildet av i denne tråden.

Men jeg synes nå ikke hytten deres var full av ræl jeg da, den hytten vi overtok for 5 år siden derimot......

__________________
Storebror -93 og Jonas -02

Sist redigert av Kula : 29-07-09 kl 22:48.
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 22:33   #37
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Kula, og du har sett den andre tråden?

Lilleville, lampene er allerede gitt bort, men hvilket servise tenkte du på? Det brune? Det hvite skal jeg ha selv.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 22:47   #38
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Oh ya..jeg har sett den andre tråden. Og jeg sier det igjen, den hytta vi kjøpte, DEN var full av ræl den. Deres...huh..den var minimalistisk i forhold.

*lurer på om jeg snart må lage en egen hyttetråd*

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 20:57   #39
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Kula, og du har sett den andre tråden?

Lilleville, lampene er allerede gitt bort, men hvilket servise tenkte du på? Det brune? Det hvite skal jeg ha selv.

Tenkte på det brune og hvit ja!

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 20:59   #40
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Opprinnelig lagt inn av Lilleville, her.

Tenkte på det brune og hvit ja!

Skal høre med ei venninne, hvis hun ikke vil ha det tar jeg kontakt.


Har tatt bilde av et lite skap (ser ut som tv-benk) og klokke i dag. Det ser ut til å være hjemmemalt...

Tenkte å gi det til Fretex, men vil bare dobbeltsjekke at det ikke er verdt kjempemye først.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no