Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-09, 18:51   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

...

__________________
05 og 07

Sist redigert av Elise : 28-12-19 kl 09:04.
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 18:51   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

...

__________________
05 og 07

Sist redigert av Elise : 28-12-19 kl 09:05.
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 18:56   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Ja, du kan sikkert få solgt eller gitt bort noe av det. Hvor stor er den oransje bollen forresten, jeg tar den gjerne!

Det blå serviset, er det i porselen eller i keramikk (du ser det under, om det er hvitt eller brunt der det har stått når det ble brent). Er det i keramikk kan det være litt verdt, hvis det er det serviset det kan se ut som det er.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 18:59   #4
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

6 frokosttallerkner og 6 skåler, men ingen kopper. Det kommer virkelig ikke frem på bildet hvor skjønne de er... Jeg vurderer nesten å beholde asjettene.



6 kopper

Kan det være at disse koppene og fatene hører sammen?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 19:01   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Jeg likte de fire blå tallerkenene. Hadde de vært til salgs på et tilgjengelig sted, til en overkommelig pris, så hadde jeg sikkert kjøpt dem.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 19:14   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Den oransje skåla og de asjettene + de koppene lenger ned skulle jeg gjerne hatt

  Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 19:22   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Likte de koppene med blått mønster. Få en brukthandler til å vurdere Egersundservicet, det kan være verdt noe.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 19:26   #8
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

I dag har vi ryddet ut av skapet i stua, på hytta vi altså har kjøpt. (Om du ikke har fått med deg badtaste-tråden, sjekk her.)


Kaffeservise til 8. En av koppene er litt dårlig forfatning (bittesmå sprekker), har ikke sjekket skålene og tallerknene så nøye).



Dette serviset står på den gamle familiehytta vår. Aner ikke om det er verdt noe, men det er absolutt nydelig og sikkert salgbart.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 19:26   #9
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Egersundtallerknene hadde moren min kastet seg over, tror jeg. Jeg likte de blå koppene.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 19:27   #10
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Skulle du ha noen 50.talls-eggeglass fra Figgjo (eller Porsgrunn), så er jeg interessert. De ligner på en måte på paletter.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 19:27   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, du kan sikkert få solgt eller gitt bort noe av det. Hvor stor er den oransje bollen forresten, jeg tar den gjerne!

Det blå serviset, er det i porselen eller i keramikk (du ser det under, om det er hvitt eller brunt der det har stått når det ble brent). Er det i keramikk kan det være litt verdt, hvis det er det serviset det kan se ut som det er.

Hvor bor du? Tror ikke jeg skal sjangse på å sende den, gitt... Den er ikke stor, men heller ikke liten. 12 cm i diameter, 8 cm høy.

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Kan det være at disse koppene og fatene hører sammen?

Jaggu, det kan se sånn ut. Men det står ikke det samme under.

Var det dette du mente om porselen eller keramikk, sjugger? Det er porselen. Under asjettene og skålene står det "detergent proof - made in england" og så 9 - 71 og så 11 - 71. Under koppene står det Staffordshire Potteries LTD. Made in England.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 19:27   #12
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Dette serviset står på den gamle familiehytta vår. Aner ikke om det er verdt noe, men det er absolutt nydelig og sikkert salgbart.


Ja, det er nydelig. Husker bestemoren min hadde akkurat det samme.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 19:29   #13
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Kan det være at disse koppene og fatene hører sammen?

Det vil jeg tippe på, for vi har nemlig akkurat likt her hjemme.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 19:29   #14
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg likte de fire blå tallerkenene. Hadde de vært til salgs på et tilgjengelig sted, til en overkommelig pris, så hadde jeg sikkert kjøpt dem.

Så hvis jeg legger de på Finn (eller her) og sier at de er til salgs hvis man henter, hva slags pris er da "overkommelig"?

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 19:32   #15
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Det er masse av gml ting som vi yngre ikke ser verdien i, de Egersund asjetten er nok verdt noen kr pr stykk ja. Folk står i kø for å få tak i sånt no.
Egersund, Figgjo og gml engelske serviser er mye verdt.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 19:36   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hvor bor du? Tror ikke jeg skal sjangse på å sende den, gitt... Den er ikke stor, men heller ikke liten. 12 cm i diameter, 8 cm høy.

OK, da er jeg ikke så interessert allikevel.

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Var det dette du mente om porselen eller keramikk, sjugger? Det er porselen. Under asjettene og skålene står det "detergent proof - made in england" og så 9 - 71 og så 11 - 71. Under koppene står det Staffordshire Potteries LTD. Made in England.

Glitter, ikke sjugger.
Ja, de blå. Hvis det er porselen og hører til koppene får du garantert solgt det, men det er ikke verdt like mye.

Uansett, om du ikke orker å selge alt du har funnet (både i denne og i den andre tråden), så håper jeg du kjører det til en bruktbutikk i stedet for på dynga. Det er mye her som mange er interessert i, og da er det dumt at det blir kastet. Gjenbruk og miljø vettu.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 19:40   #17
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Egersundtallerknene vil jeg tro du kan få en del hundrelapper for.
Hunter by Myott er også noe for samlere og er nok noe du enten kan selge selv eller levere inn på en antikvitetsbutikk.
Wedgwoods Lochs tror jeg også du kan få noen kroner for. Hvilket årstall står det på?

De andre tingene aner jeg ikke fordi jeg ikke klarte å lese stempel under koppene og siden jeg ikke vet noe om det andre.

Jeg ville tatt dem med til en antikvitetsbutikk og spurt. Jeg var på en antikvitetsbutikk i sommer og så tallerkner fra alle de tre nevnte produsenter der. Hva som er verdifullt fra produsentene varierer, men Egersund er ganske ettertraktet. Jeg har en ting fra Egersund som er verd mye og det trodde jeg ikke den gang jeg fikk tak i den.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 19:42   #18
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Så hvis jeg legger de på Finn (eller her) og sier at de er til salgs hvis man henter, hva slags pris er da "overkommelig"?

Tipper de er verdt 70-100 kr pr stk. De heter Blåfasan.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 19:46   #19
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

OK, da er jeg ikke så interessert allikevel.


Glitter, ikke sjugger.
Ja, de blå. Hvis det er porselen og hører til koppene får du garantert solgt det, men det er ikke verdt like mye.

Uansett, om du ikke orker å selge alt du har funnet (både i denne og i den andre tråden), så håper jeg du kjører det til en bruktbutikk i stedet for på dynga. Det er mye her som mange er interessert i, og da er det dumt at det blir kastet. Gjenbruk og miljø vettu.

Sorry, Glitter!! Ikke sjugger...

Dette går ikke på søpla, nei. Veldig mye av det som har blitt kastet har vært delvis ødelagt og i svært dårlig stand, men det er flere ting jeg skulle ønske jeg hadde sortert ut før posene ble dratt avgårde. (Men det jeg har fått flest kommentarer på i den andre tråden har jeg spart på, og skal gi vekk.)

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 19:49   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny skattejakt... kan jeg selge noe av dette?

Bra! Alt av teak kan du få endel for, så mange av de små lampene bør du ta vare på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no