Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

En noe pinlig bekjennelse ...

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-08, 00:04   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

En noe pinlig bekjennelse ...

Altså... "alle" vet at TM ikke kan lage mat, så det er definitivt ikke den pinlige bekjennelsen. Det derimot alle som ikke kan lage mat likevel kan lage er etter hva jeg har hørt omelett. Vel, ikke TM.

Jeg får det rett og slett ikke til. De henger ikke sammen og jeg fatter ikke hva jeg gjør galt.

De smaker jo godt, de blir bare ikke lekre og omelettaktige.

Så hva med en aldri så liten omelett for dummies her?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 00:11   #2
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse...

Jeg har inntrykk av at omelett er vanskelig å lage. Det å koke et egg er heller ikke lett.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 00:25   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse...

Omelett er slett ikke noe alle kan lage nei, jeg synes i grunnen "alle" klager over at det er vanskelig. Jeg er en ganske så flink kokk, men omeletter får jeg sjelden fine i pannen, så jeg lager den i ovnen eller i Ziplock-pose. Da blir de alltid kjempefine.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 00:31   #4
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse...

Ziplock-pose?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 00:34   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse...

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Ziplock-pose?

Jeg skulle jo egentlig ha en link der, jeg er visst overtrøtt. *serpåklokkaogfårlittpanikk*

http://www.foreldreportalen.no/forum...hlight=ziplock

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 01:02   #6
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse...

Jeg har større problemer,jeg har latt gubben flytte inn igjenn for selv om han er en ?=)(/&% tulling så har jeg vertfall noen til å varme opp pizza til meg, kalde fiskepinner og kaffe begynte å tære på helsa.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 01:17   #7
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse...

Ok, jeg svarer på hovedinnlegget.
Først hiver jeg litt godsaker på stekepannen og surrer (løk, pølse, kylling, brokkoli, skinke osv osv), man tar det man har.
Når det har fått surret litt skrur jeg ned varmen mens jeg blander egg, fløte, salt og pepper. Heller eggeblandingen over godsakene i panna og lar det putre noen minutter før jeg legger på et lokk slik at toppen blir gjennomstekt fortere.

Men viktig med svak varme.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 07:38   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse...

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.


Men viktig med svak varme.



Svak varme og god tålmodighet gjør underverker for omeletten.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 07:47   #9
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse...

Lokk over steikpanna, og svak varme. Har jeg hørt fra mannen, som er en den som kan lage omelett hjemme hos oss.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 07:50   #10
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse...

Svak varme, og gjerne litt ost/ostemasse oppi.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 08:08   #11
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse...

Jeg har først eggene i for så¨å strø godsakene over\inni før det størtner. og så ot på. jeg må ha ost på.Så skrur jeg plata på 1-2 og "glemmer" den en stund.
har på lokk

Ikke kan jeg lage brunsaus Men omelett det får jeg faktisk til
:rar:

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 08:10   #12
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse...

Jeg har en stekepanne som jeg kan ta av håndtaket på. Steker det jeg måtte ønske av ting oppi først, pølse, skinke o.l. Så blander jeg sammen egg og ca. 1 ss vann pr. egg og en liten dæsj melk. Salt og pepper rører sammen, heller over panna og steker på svake varme litt. Ovnen har jeg forvarmet til ca. 200g. Setter stekepanna inn i ovnen i 10-12 min og vips en høy og flott omelett.

Bruker foressten ost oppå omeletten. Kjemegodt med godt brød til og dette er middag for oss de dagene vi har det litt travelt.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 08:16   #13
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse...

Om man heller røren (som kun skal ha ca 1 ts melk pr 3 egg) i en svakt oppvarmet stekepanne og lar den steke lenge, mens man, med jevne mellomrom, "løfter" på omeletten med stekespade for å få eggemassen på toppen stekt, og deretter har på lokk, så skal man greie å lage en god omelett ganske enkelt.

Du kan også ha enda svakere varme og legge lokk på stekepannen.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 08:16   #14
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse...

Bland alt du vil ha i omeletten, hell i panna og rør rundt til det begynner å stivne, sleng over litt ost, på med lokk og omletten blir perfekt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 09:18   #15
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse ...

JEg tror ikke engang jeg har prøvd å lage omelett. (Det er fordi jeg ikke er så glad i det, da )

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 09:40   #16
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse ...

Syns ikke sånn tjukk&tung "omelettkake" er så godt.

De tynnere: blir stekt raskt, fyll blir lagt på, så blir den brettet og stekt litt "her og der".

:har sett på tyrkere og kinesere lage omelett til meg på ferie:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 09:55   #17
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse ...

Søster (ikke min søster, men hun her på FP) er helt genial på omelett. Hun lager i ildfast form i steikeovn og den blir luftig og høy og fin. Tror hun har litt bakepulver oppi?
Søster?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 09:59   #18
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse ...

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Så hva med en aldri så liten omelett for dummies her?

Såkalt Dommelett™?

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 10:11   #19
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse ...

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Såkalt Dommelett™?

*enkel humor*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 10:13   #20
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse ...

Jeg steker min gyllen under på komfyren og setter den i stekeovnen for å få den ferdigstekt oppå og smeltet osten. Blir alltid fornøyd.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no