Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Trenger hjelp til strikkeoppskrift

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-08, 22:06   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Trenger hjelp til strikkeoppskrift

Jeg har 208 masker på en rundpinne. I oppskriften står det:

14r, 2r sammen 38 ganger, 14r=forstykket med 66m, strikk på samme måte over andre halvdel av m=bakstykket med 66 m. Fortsett over alle m. Strikk en hullrad+ 4 omg glattstrikk. Skift til farge 1, ....(det fortsetter helt greit, og etterhvert deles det inn i fortstykke og bakstykke).

Jeg fatter ikke hva jeg skal gjøre. Jo, jeg ser at det står strikk 14m, 2 r sammen 38 ganger. Men når og hvordan blir dette 66+66 masker? Dersom jeg kjører på med 14r, 2rsammen x 38 ganger, kommer jeg helt skjevt ut her. Hva er det jeg ikke skjønner?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 22:07   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.893
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til trikkeoppskrift

trikkeoppskrift?

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 22:09   #3
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger hjelp til trikkeoppskrift

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

trikkeoppskrift?


Je je. PC'en min har kræsja, er på nødløsning med skralt tastatur.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 22:09   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.011
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger hjelp til trikkeoppskrift

14r + 2r sammen 38 ggr + 14r = 66 strikkede masker. Deretter 14r + 2r sammen 38 ggr + 14 r en gang til. Da skal du være rundt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 22:10   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.893
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til trikkeoppskrift

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Je je. PC'en min har kræsja, er på nødløsning med skralt tastatur.

Sorry, måtte bare.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 22:12   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.893
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til strikkeoppskrift

Jeg visste at du kom til å kommentere leifen min og Kunne liksom ikke vente noe annet. Så det i det jeg trykket.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 22:12   #7
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger hjelp til trikkeoppskrift

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

14r + 2r sammen 38 ggr + 14r = 66 strikkede masker. Deretter 14r + 2r sammen 38 ggr + 14 r en gang til. Da skal du være rundt.


AHA! Der ser du. Jeg tenkte heeeelt galt, jeg tenkte (14r, 2r sammen) x 38.
I stedet skal det altså være 14 r (2 r sammen x 38) 14 r.

Tusen takk.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 22:14   #8
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger hjelp til strikkeoppskrift

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg visste at du kom til å kommentere leifen min og Kunne liksom ikke vente noe annet. Så det i det jeg trykket.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no