Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Trenger oppskriftshjelp: Ribbestrikk fra Nøstebarn

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-08, 11:53   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Trenger oppskriftshjelp: Ribbestrikk fra Nøstebarn

Jeg holder på med ribbestrikkgenseren i Nøstebarnstrikkeboka. Har nå strikket bolen, ryggen og fremstykket men skjønner ikke helt dette med halsen. På "ryggpinnen" har jeg nå felt 22 masker på hver side og har igjen 20 masker i midten. På "fremstykkepinnen" har jeg de 6 midterste maskene på hjelpepinne og 29 masker på hver side. Nå skal jeg, slik jeg forstår det, felle 2,2,1,1,1 - jeg regner med at det er mot maskene som er på hjelpepinnen?

Og hva skal jeg gjøre med de 6 maskene som står på hjelpepinne fremme og de 20 maskene som står på hjelpepinne bak? Det står at jeg skal plukke opp 72 masker når jeg skal strikke hals - skal jeg bare ta med disse i det regnestykket?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 12:00   #2
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger oppskriftshjelp: Ribbestrikk fra Nøstebarn

Du skal felle sånn at du får rund hals, mot eller fra hjelpepinnen ja. Du tar med maskene på hjelpepinner i regnestykket når du plukker opp masker.

Du har da egentlig full kontroll på dette høres det ut som.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 12:03   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger oppskriftshjelp: Ribbestrikk fra Nøstebarn

Jeg håpet du var her og kunne svare - så at du hadde strikket samme settet selv.

Full kontroll? Absolutt ikke. Tar med de 6 maskene fra hjelpepinnen? De skal også felles altså? :hmmm: Hva med de 20 maskene som står igjen bak?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 12:04   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger oppskriftshjelp: Ribbestrikk fra Nøstebarn

Nei nå skjønte jeg. Tror jeg. Jeg venter til jeg skal plukke opp masker også tar jeg dem med. De 72 maskene blir en sirkel sant? Som så brettes ned og sys på?

Dette er min første genser. Resultatet er avgjørende på om jeg noensinne kommer til å prøve meg på flere.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 12:07   #5
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger oppskriftshjelp: Ribbestrikk fra Nøstebarn

Det stemmer ja. Jeg begynner å sette de midterste maskene foran på en pinne, så tar jeg opp frem til bakmaskene, setter de maskene inn på pinnen og tar opp masker frem dit jeg begynte igjen.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 12:09   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger oppskriftshjelp: Ribbestrikk fra Nøstebarn

Dette er litt skummelt. Får prøve om jeg får det til i kveld. Synes oppskrifta var litt utydelig. Det står da vitterlig "strikk som ryggen" så da felte jeg først 22 masker på hver side foran også. Det var feil .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 13:03   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger oppskriftshjelp: Ribbestrikk fra Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Nei nå skjønte jeg. Tror jeg. Jeg venter til jeg skal plukke opp masker også tar jeg dem med. De 72 maskene blir en sirkel sant? Som så brettes ned og sys på?

Dette er min første genser. Resultatet er avgjørende på om jeg noensinne kommer til å prøve meg på flere.

Der stemmer

Gleder meg til å se bilder av ferdig prosjekt!




Jeg sliter med å finne noen som kan vise meg krepsemasker, slik at jeg får gjordt ferdig ett skjerf....

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 14:33   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger oppskriftshjelp: Ribbestrikk fra Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Gleder meg til å se bilder av ferdig prosjekt!

Ja det kan du virkelig glede deg til. Ingen har i allefall maken .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no