Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg trenger litt tips og hjelp

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-02-08, 22:51   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trenger litt tips og hjelp

Da jeg var på Harrytur handlet jeg noe jeg trodde var "surret" rå kalkunfilét, men den viste seg å være kokt når jeg leste litt mer nøye på lappen. Jeg har en som er urtemarinert og en som er marinert med noe rødt krydder. Begge er på drøye halvannen kg. (Og begge ligger i fryseren.)

Jeg tenkte litt på å ta med en av dem på hytta i påsken og tilberede slik som jeg tilbereder bayonneskinke (skjære i skiver og servere med saus, noe potetgreier og ymse grønnsaker), men vil gjerne ha andre tips.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 00:27   #2
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg trenger litt tips og hjelp

:yum:

Kalkunfilet, digg!

Vi pleier å bruke den som du, med ovnsstekte poteter og grønnsaker til. Men mamma har servert den kald, med hjemmelaget potetsalat og waldorfsalat til, nydelig, og i tillegg har jeg et par ganger laget pastasalat med kalkunbiter oppi (antakelig mest egnet til restene). Jeg har forresten også smakt det med fersk pasta og kylling bretagnesausen fra Toro til. Veldig godt det også.

Jeg reserverer plass i bilen når dere skal på påsketur

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 01:56   #3
Wit
Av og på bruker
 
Wit sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 194
Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg trenger litt tips og hjelp

Jeg har det også med ovnstekte poteter til. Broccoli og gjerne en sopp stuing.... Herlig

Wit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no