Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-24, 08:38   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?

Jeg har vært 15 minutter på jobben og har allerede blitt gratulert 3 ganger, inkludert en e-post til alle kvinner fra daglig leder. Intuitivt får jeg alle piggene ut. De samme som av og til uttrykker ting på samme måte som Simon Velle gratulerer altså ... med hva?

Hva tenker dere om slike gratulasjoner, og hvordan svarer dere?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-24, 09:15   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?

Behold dine roser
dekk av bordet
i stedet

behold dine roser
lyv litt mindre
i stedet

behold dine roser
hør hva jeg sier
i stedet

elsk meg mindre
tro på meg mer

Behold dine roser!

Märta Tikkanen

Litt selvmotsigende siden jeg fikk roser av kjæresten i dag tidlig, men han tar oppvasken, lyver ikke, lytter og har stor tro på meg. Og ønsker å glede meg, så da smiler jeg og sier takk.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-24, 09:25   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?

Jeg tenker at intensjonen er god, så da er det rart å irritere seg?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-24, 09:27   #4
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?

Jeg vet at intensjonen er god, men kjenner likevel en ørliten irritasjon.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-24, 09:35   #5
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?

Jeg blir glad. Kjenner absolutt ingen irritasjon.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-24, 09:37   #6
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.734
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?

Her har ingen sagt noe, og jeg har ikke tenkt over det.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-24, 09:51   #7
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?

Har fått noen "gratulerer med dagen" og blir glad. Dette er av folk som definitivt behandler meg som likeverdige.

Hadde jeg fått "gratulerer med dagen" fra noen som helt tydelig viser og mener at kvinner er laverstående i ord og handlinger, så hadde jeg blitt frådende rasende. Det er ille nok å være en fjott, men å lyve om at man er en fjott er hakket verre.

allium

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

behold dine roser
lyv litt mindre
i stedet

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-24, 09:52   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?

Har aldri opplevd å bli gratulert, men skjønner ikke hvorfor jeg eventuelt skulle reagert på det. Det ene gode slår jo ikke det andre i hjel.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-24, 09:55   #9
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?

Det kommer an på. Jeg kan faktisk bli litt irritert jeg også dersom folk gratulerer meg med dagen som om det var bursdag eller morsdag liksom. Men dersom mine mannlige feministvenner gratulerer så tar jeg det som en anerkjennelse av at dagen er like viktig for oss begge. Så det kommer an på.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-24, 09:59   #10
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?

Er det ikke ganske opplagt hvorfor noen reagerer på å bli gratulert med kvinnedagen? Ifølge FN så markeres dagen "for å sette fokus på kvinners kampsaker og rettigheter". Det er fint at man kan sette fokus. Det er dumt at man trenger å gjøre det.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-24, 10:12   #11
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg vet at intensjonen er god, men kjenner likevel en ørliten irritasjon.

Hva bunner det i?

Jeg tar det som en anerkjennelse og et nikk til at dagen er viktig. Det blir aldri feil.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-24, 10:18   #12
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hva bunner det i?

Jeg tar det som en anerkjennelse og et nikk til at dagen er viktig. Det blir aldri feil.

Det vet jeg ikke. Følelser er ikke alltid så lett å forklare eller styre. Men jeg kan kanskje prøve å ta meg sammen og bare være glad og takknemlig. Eller jeg kan diskutere litt med ene fjotten som gratulerte meg, og som jeg vet har og uttrykker et ikke helt PK kvinnesyn.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-24, 10:27   #13
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?

Jeg sier gratulerer med dagen til alle i dag og mener det. Noen menn har sett litt rart på meg, men har så gratulert tilbake med ett smil.

Jeg skjønner at det virker litt rart om noen du oppfatter som negativ til kvinnesak gratulerer med dagen. Men, håper at du klarer å være raus nok til å ta det som at de i hvert fall skjønner at det er et poeng å late som. Og, om man begynner med å late som om man bryr seg, så har man potensiale til å utvikle seg.

Ja. Det er mye igjen å kjempe for, men det er da også utrolig mange ting som er oppnådd og 8. mars er både feiring og kamp.

Gratulerer med dagen alle sammen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-24, 10:34   #14
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?

Legg merke til at det er en øøøørliten irritasjon, og det er nok også kanskje litt knyttet til at jeg vet at det skal diskuteres mye på jobb, med mer eller mindre håpløse personer (som i tillegg skal overdrive den ene eller andre veien) men heldigvis er her aller flest oppegående.

Jeg er glad også, altså. Om det kan berolige.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-24, 10:42   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?

Det er en fin ting at vi har kvinnedagen, og jeg synes det er hyggelig når hyggelige folk gratulerer med dagen. Jeg blir litt irritert hvis det blir en åpenbart corporate/markedsføringsgreie der noen bare prøver å stille bedriften sin eller merket sitt i et positivt lys, og en upersonlig e-post til alle kvinnelige ansatte fra direktøren kan fort skjene over i den retningen. Men fra oppegående kolleger (inkludert sjefen min) opplever jeg det som en hyggelig anerkjennelse av at det er kvinnedag og at dette er en bra ting.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-24, 10:44   #16
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Er det ikke ganske opplagt hvorfor noen reagerer på å bli gratulert med kvinnedagen? Ifølge FN så markeres dagen "for å sette fokus på kvinners kampsaker og rettigheter". Det er fint at man kan sette fokus. Det er dumt at man trenger å gjøre det.

Selvfølgelig er det dumt at man trenger å gjøre det, men det er jo dumt at man trenger å gå i demonstrasjonstog mot folkemord også. Rart å bli irritert på de som gjør det.

De færreste av oss omgås vel særlig mange menn som har noen direkte påvirkning på eller ansvar for de viktige kvinnekampene i dag. Å gratulere med dagen er å anerkjenne kampene som har blitt kjempet og som fortsatt kjempes. Med mindre man gratulerer sarkastisk, eller direkte motarbeider kvinnesaken resten av året. Men de fleste menn jeg kjenner prøver oppriktig å bidra til at verden blir et bedre sted for kvinner, gjennom hvordan de deltar i familielivet, hvordan de stemmer politisk, hvordan de bidrar til arbeidsmiljøet osv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-24, 10:45   #17
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?

Det er litt rart å gratulere med en kampdag, men jeg har ikke funnet noe bedre uttrykk. Så tar jeg også imot alle gratulasjoner, og tolker det som "jeg har fått med meg hvilken dag det er i dag og anerkjenner dagen".

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-24, 11:06   #18
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.359
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg har vært 15 minutter på jobben og har allerede blitt gratulert 3 ganger, inkludert en e-post til alle kvinner fra daglig leder. Intuitivt får jeg alle piggene ut. De samme som av og til uttrykker ting på samme måte som Simon Velle gratulerer altså ... med hva?

Hva tenker dere om slike gratulasjoner, og hvordan svarer dere?


Jeg syns det er hyggelig, og kan ikke finne en eneste god grunn til at jeg skulle irritere meg.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-24, 11:09   #19
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?

Jeg ble rett nok irritert da en kollega påsto at jeg var heldig som fikk med meg min samboer på markeringen i dag.

Nei, jeg har vært smart i valget av mann.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-24, 11:19   #20
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Men, håper at du klarer å være raus nok til å ta det som at de i hvert fall skjønner at det er et poeng å late som. Og, om man begynner med å late som om man bryr seg, så har man potensiale til å utvikle seg.

Ja, du har kanskje rett JEG tenker bare at de er veldig gode på selvbedrag ...

Jeg synes det er irriterende med grønnvasking (miljø), regnbuer (lgbtq-vasking) og dyrevelferd. Jeg liker ikke at miljø brukes til reklame, selv om det faktisk er en positiv ting (brukes miljø i reklame, betyr det at mange er opptatt av miljø, og at reklamen fungerer) Jeg opplever det som så falskt.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no