Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-16, 22:35   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene

Vi skal gifte oss neste september, og skal ha vielsen i Norge men festen i Italia uka etter vielsen. Vi skal kun invitere venner, ingen barn og ingen familie.

Festen blir fra torsdag til søndag på en vingård som vi leier og har helt for oss selv.
Det er lagt opp til at gjestene skal betale litt selv, og jeg lurer egentlig på hva som er en ok pris å be folk betale?
Vi betaler for forlovere (jeg har tre og mannen har to), men følget til forlover betaler selv.
Vi tenkte 2000 for opphold pr, gjest, og de må også betale fly. Vi har ingen som vi vet ikke kan komme pga økonomi, men vi er veldig usikre på hva man skal sette som pris..

Vi betaler for lunsjer, vinsmaking med middag, italiensk aften, bryllupsmiddag og muligens frokost alle dagene for alle gjestene, så det er da overnatting og fly man betaler selv..

Ett par/ en familie må da kanskje ut med 6-8000 kr for en slik langhelg for å delta i vårt bryllup, og jeg syns kanskje det er litt i overkant.. Får man fly billig, så kommer det jo ikke på så mye.

Hva er greit tenker dere?

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 22:38   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene..

For oss hadde det vært helt uaktuelt, vi hadde ikke hatt råd. Med mindre en av dere var søsken, da hadde jeg strukket meg langt og kanskje fått det til.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 22:40   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene..

Usikker. Det er jo på en måte ikke dyrt all den tid de får mye for pengene (mye av det dekkes jo av dere), men det vil sikkert være mange som synes det er dyrt når det kommer rett etter en sommerferie.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 22:47   #4
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene..

Hmm, kanskje vi skal ha seremonien i Italia også. Vielsen må uansett foregå i Norge på forhånd siden vielse dit vi skal ikke er gyldig i Norge.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 22:48   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene..

Tja, dere må jo bare se på hvor mye dere har råd og ønsker å dekke, se hva gjestene må betale og invitere tenker jeg. Så må dere belage dere på at endel takker nei.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 22:50   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene..

Siden det er neste år har man jo mulighet til å legge en del av feriebudsjettet inn i dette, så jeg er med Tallulah her.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 22:51   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene..

Det er ikke veldig galt med 2000 pr pers pluss fly om fly er billig. Det blir jo gjerne mer enn det om man må overnatte og reise langt innenriks også.

Det skulle nok være veldig nær slekt om det hadde vært aktuelt å prioritere.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 22:51   #8
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene..

Om vi som par hadde blitt invitert på noe sånt, hadde vi nok takket nei, eller så hadde bare den av oss med nærest relasjon til brudeparet reist. Det er mye penger. Selv om man "får" mye for kronene. Og så skal man gjerne ha med gave også. Og kanskje ny kjole.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 23:03   #9
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene..

Ja det er jo mye penger for en familie.
Vi har vært i et slikt bryllup til et vennepar som hadde festen i Spania. Min samboer var da forlover for brudgommen, så vi betalte bare for meg. Da ble det ikke så mye penger, så jeg stussa ikke over det da.

Det går an å la gjestene betale litt mindre, men minsteprisen er nok 1500 pr.pers. Ellers blir totalen for dyr. Vi får regne over et par ganger ekstra tenker jeg.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 23:06   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene..

Hvis du informerer/inviterer allerede nå så hadde jeg blitt med. Det er jo tid til å legge av litt hver måned når det er et helt år til.

2000,- er jo egentlig ikke dyrt sånn sett men summa så blir det dyrt allikevel.

Vi var i bryllup til min venninne i 2009. De skulle ha det på et lokalt hotell så alle måtte bo der.
Det koster med parkering på flyplass, fly, båt til bygda, 2 overnattinger på et nedslitt hotell (som er det dyreste vi har betalt for hotell..) Bare reise/opphold kostet 6.500,- Så var det mat og drikke til festen på fredagen, + alt det andre..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 23:13   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene..

Det er jo ikke nødvendigvis dyrt for en slik tur, men det kan jo allikevel være mer enn hva en familie har lyst til å legge i det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 23:21   #12
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene..

Jeg har en venninne som nylig var i et slikt bryllup hos perifre venner, og som gladelig betalte.
Dersom jeg skulle vurdert det, måtte det ha vært min beste venninne og jeg måtte vite alle detaljer omkring egne utlegg minst ett år i forveien.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 23:24   #13
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene..

Syns ikke det er så dyrt for en langhelg i Italia. Men hvorvidt vi hadde valgt å reise hadde nok kommet an på om det enten var et sted vi hadde lyst å reise til eller det var noen vi hadde strukket oss langt for å dra i bryllupet til. Kan nok godt hende vi hadde vurdert det som for dyrt ellers.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 23:31   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene..

Flybillett innenlands kan fort komme på et par tusen pr person hvis man må fly to strekninger (f.eks. mellom Nord-Norge og Vest-/Sørlandet). Bare sånn til sammenligning gir de som "alltid" syns utlandet er dyrt. Spørs hvor folk skal reise fra.

Det er dere som vet økonomisk situasjon til de som skal inviteres, så det hjelper kanskje ikke å spørre hva folk på forum mener om det. Er det folk som gjerne tar en storbyhelg i Europa så er de kanskje villig til å legge denne turen for neste år til bryllupet deres.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 23:49   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene

Et par tusen per person ville være ganske rimelig for en langhelg i Italia som jeg legger opp selv, med bare ting jeg har lyst til å gjøre, sammen med min egen familie eller mine egne (utvalgte) venner. Men det er ganske få jeg ville prioritere å bruke både så mye penger og så mye tid på å feire bryllupet til.

Men det ville ikke spille stor rolle for vurderingen min om det kostet 2000 eller 1500 per person, det ville det ikke. Hadde jeg/vi lyst til å dra, så ville vi prioritert det, ellers ikke. Og den vurderingen må man jo nesten regne med at folk gjør.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 23:57   #16
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene

Våre nære venner giftet seg i Italia for to år siden. De betalte bryllupsmiddagen, overnatting etter bryllupsfesten og frokost påfølgende dag.
For oss som par kom turen på ca 7000 kr for en langhelg + kjole til meg og ny sommerdress til mannen. Mat og gave kom også i tillegg.
Det var en fantastisk opplevelse og vi dro fordi vi ville på tur og fordi vi står brudeparet nær. Vielsen var også i Italia, og det var et minne for livet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 23:58   #17
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene

Synes ikke 2000,- pluss flybillett er mye pr person. Mulig vi er sære, men vi hadde satt mer pris på en slik langweekend i Italia enn et eller annet sted i Norge som svært fort kan bli mange tusen det også. Synes dere planlegger å dekke mye for gjestene, og personlig så hadde vi ikke forventet det tror jeg.

For oss hadde ikke prisen stoppet oss, men mulig mangel på barnevakt.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 00:02   #18
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene

For meg er det viktigste i en slik setting at det ikke blir sure miner eller voldsomme overtalelsesforsøk dersom man takker nei. Ikke at jeg tenker dere gjør det altså. Men vi har opplevd begge deler, og tok vel litt skrekken av å bli stemplet som skikkelig kjipe fordi vi ikke brukte hele feriebudsjettet et år på en langhelg for å feire en førtiårsdag.

Opplegget deres høres veldig flott ut forresten.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 00:02   #19
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene

Jeg er enig med Tallulah. Dere får bare sette en pris, invitere og regne med at noen nok sier nei. Jeg synes ikke prisen du har foreslått er mye for en langhelg i Italia (og så kommer jo klær, gave o.l. i tillegg, så sluttsummen blir nok en del mer likevel). Prisen hadde ikke vært noe problem for oss, men det hadde likevel vært helt uaktuelt å bruke såpass mye penger for å delta i andres bryllup/bryllupsfest og i tillegg måtte tilbringe en hel langhelg med folk man kanskje ikke kjenner og følge et opplegg man ikke har valgt selv.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 00:11   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene

Synes ikke prisen er høy, og det inkluderer mye. Likevel blir det mye penger:
Fly (aldri i verden om jeg hadde funnet billetter fra Stavanger til Italia til 1000-2000 pr pers, som antydet i HI, selv ikke i september). Så kommer småutgifter man kanskje ikke tenker på: Parkering flyplass/ taxi, travsport i Italia (leiebil?), noe mat. Gave. (Ærlig talt synes jeg kanskje turen burde være gaven, men vet ikke om jeg hadde hatt guts til det hvis ikke alle gjorde det.) Evt nye klær, men jeg hadde nok bare tatt noe jeg hadde. Mannen måtte nok brukt mørk dress, hadde nok ikke prioritert å kjøpe lys sommerdress. Vil anslå at en slik helg ville kostet mellom 10 og 15000, og det største problemet ville vært å få fri fra jobb. (I tilfelle ulønnet permisjon.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no