Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-06, 22:43   #61
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Jeg tror jeg skriver ganske korrekt. Men jeg vet jeg skriver for "muntlig" og bruker en del støtteord.... Noe å jobbe med.

Eller så syns jeg dobbelkonsonater kan være vanskelig, spesielt når det går fra dobbelt til enkel ved bøying eller flertall. Jeg skrev også rekruttering konsekvent med 2 k'er tidligere

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:12   #62
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Jei skirver skjelden fiel.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 19:36   #63
Chica
Snerpe
 
Chica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 7
Chica har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Ikek, JEg, og eg er mine vanligste...

__________________
Hilsen Chica
Chica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 20:30   #64
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Jeg leser mye her inne, men da jeg er det man i "gamle dager" kalte ord-blind så kvier jeg meg veldig for å skrive. For meg så finnes det ingen logisk plass for komma, eller doblekonsonanter.
Jeg pugger regler og ord for å kunne skrive så rett som mulig og vil veldig gjerne at dere retter meg på feil som går igjen.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 21:17   #65
Tøtto
Superduperaktiv
 
Tøtto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 664
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Jeg vet ikke hva jeg skriver feil, det er jo derfor jeg fortsetter med det.
Jeg tror at jeg stort sett skriver riktig, men jeg har ikke peiling på kommaregler og setningsoppbygging.
Jeg har forresten en spacetast som bare virker en gang i blandt så jeg må alltid gjennom alle innleggene mine en gang etter at de er skrevet og sette inn mellomrom.

__________________
..
Tøtto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 14:02   #66
Herr Smith
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3
Herr Smith har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

jeg skriver ofte liten frobokstav etter pungktum pga en psykopatisk skift-tast
også alle dise hær:
http://www.korrekturavdelingen.no/K4...Skrivefeil.htm

Herr Smith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 09:05   #67
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

ikek

  Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 09:09   #68
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Oi, det var en fin gammel tråd.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 09:11   #69
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Jepp :-)
Jeg har nettopp registrert meg. Så så jeg at det var nødvendig med så og så mange innlegg for å få komme inn alle steder. Man er jo nysgjerrig såklart, og alt som er stengt er veldig spennende. Så dermed var det ut å finne tråder å skrive i :-)

  Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 09:13   #70
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Det er bare hyggelig det, og det er jo fine tråder du har plukket opp også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 09:54   #71
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Ja, det er en bra sniktitt på de nye medlemmene å se hvilke gamle tråder som blir funnet fram igjen. Denne er fin.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 09:56   #72
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Jeg skreiv forøvrig syklepleir/syekpleier/sykpeiler sikkert hundre ganger i løpet av bacheloroppgaven min i sykepleie.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 10:18   #73
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg tror jeg skriver ganske korrekt. Men jeg vet jeg skriver for "muntlig" og bruker en del støtteord.... Noe å jobbe med.

Eller så syns jeg dobbelkonsonater kan være vanskelig, spesielt når det går fra dobbelt til enkel ved bøying eller flertall. Jeg skrev også rekruttering konsekvent med 2 k'er tidligere

Noe har jeg plukket opp disse to årene, for nå har jeg i allefall punktum før smilefjeset.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 10:19   #74
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Jeg skrev "værre" og "værst" lenge.
Da mumrik prøvde å påpeke at det heter "verre" og "verst" syns jeg det så helt snålt ut, og nektet.

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 10:20   #75
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Nå skriver jeg heldigvis ikke noe feil i det hele tatt.

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 10:28   #76
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Jeg er litt for kjapp på space-tasten. Så da bli rdet litt rar eord iblant.

Her også.
Administrator er et vanskelig ord å skrive. Blir ofte administratror og andre varianter. (gjelder ekstern pålogging andres servere)

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 16:25   #77
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Jge, skla og elelr.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 16:36   #78
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Ikek i stedet for ikke. Er for rask på tastaturet og da blir det litt krøll innimellom. Og space-tasten ja, hender seg ordene forskyver seg litt innimellom..

Ellers ingen spesielt alvorlige skrivefeil så vidt jeg vet.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 16:46   #79
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Ikek

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 17:17   #80
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Ikek, ejg, og andre ord som stokker seg når fingrene går for fort. Har ingen som jeg vet om at jeg skriver direkte feil, altså i den forstand at jeg tror jeg vet hvordan de skrives rikig, men når det går fort som sagt, så blir det feil.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no