Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg ønsker meg oppskrifter på lettlagde fiskeformer/gryter

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-09, 20:48   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ønsker meg oppskrifter på lettlagde fiskeformer/gryter



Er det noen her som kan hjelpe meg med det?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 11:54   #2
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg ønsker meg oppskrifter på lettlagde fiskeformer/gryter

Denne er enkel og god, og populær hos ungene.

Ovnsbakt laks i folie.

Legg leksefileer i folie i en ildfast form eller liten langpanne.
Strø over salt og sitronpepper.
Ha over en god del sjalottløk i skiver, persille og meierismør.

Stekes ved 175-200 grader i ca. 20-30 min.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 11:59   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ønsker meg oppskrifter på lettlagde fiskeformer/gryter

Ikke akkurat gryte, men mer posjonspakker:

Fisk i frakk

Trenger:
fiskeblokk, torsk eller sei
salt og pepper
purre
smør
gjerne litt persille
potet

La fisken tine litt slik at den lar seg skjære opp (skjær en blokk på 400 g i 3-4 deler). Legg hver fiskebit på en rute aluminiiumsfolie. Legg en smørklatt oppå hvert stykke (ca 1 ss). Strø over med purreringer, salt, pepper og persille. Lukk igjen aluminiumsfolien, stek i ovn på 200 grader i ca 30 minutter (jeg bruker å sjekke at det er stekt helt igjennom før jeg tar det ut). Server med poteter.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 16:32   #4
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg ønsker meg oppskrifter på lettlagde fiskeformer/gryter

Fiskefilet og div grønnsaker (purre, gulrot, brokkoli f.eks) i bunnen av en smurt ildfast form. Krydre med salt og pepper. Ha over enten hjemmelaget hvis saus, eller en posesaus som passer til fisk. Inn i ovnen på 200 grader i 20-30 min (avhengig av str på fiskefilet. Plukk opp en og se om den faller fra hverandre lett. Da er det kokt og klart til servering). Serveres med potet eller pasta.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no