Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Eh... Stekt ris?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-09, 18:14   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Eh... Stekt ris?

Eh... Jeg har aldri laget det, jeg. Er det bare å hive kokt ris i stekepannen eller?





Hilsen en noe pinlig berørt TM

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 18:16   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eh... Stekt ris?

Jepp

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 18:24   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eh... Stekt ris?

Jada, fres det lett i pannen sammen med grønnsaker, kjøtt, kylling, soya eller hva du måtte ønske!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 18:29   #4
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eh... Stekt ris?

Det er veldig godt å helle litt eggerøremix oppi blandingen også... Ikke rør for mye med en gang...men litt forsiktig slik at eggeørøen bli i litt klumper..

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 18:34   #5
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eh... Stekt ris?

Ja, men ris fra dagen før egner seg visstnok best, blir ikke så "klumpete".
Pleier å lage en grop i midten og helle egg oppi der. Lager eggerøra i gropa og blander ut i resten av risen.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 19:11   #6
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eh... Stekt ris?

Vi bruker kald ris, amerikansk grønnsaksblanding, eggerøreblanding og kylling/skinke. Som saus bruker vi soyasaus.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 19:13   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eh... Stekt ris?

Egg er et must, jeg synes ikke stekt ris uten egg er så godt. Jeg liker best å steke eggerøre eller omelett først og så vende bitene inn etterpå, for jeg liker best når eggene er i ordentlige "omelett-biter".

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 19:21   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eh... Stekt ris?

så artig, jeg lagde stekt ris for første gang i dag, og nå kommer denne tråden.

Tenkte vi ikke skulle ha tung mat, men prøve å få sneket inn litt grønnsaker. Hadde smårettskinke, gulrøtter, løk, hvitløk, paprika, sukkererter og brokkoli. Masse ris, og egg til slutt. Hadde litt soyasaus og litt sweet chili også. Ble ikke så verst. Tror vi skal ha det flere ganger.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 16:22   #9
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Eh... Stekt ris?

Da jeg var ca 10 år hadde vi besøk av noe så eksotisk som en Japan-misjonær som lærte mamma å lage en eksotisk rett. Ris i panna, grønnsaksblanding og eggerøre (stekt som pannekaker) som ble delt i lange strimler. Soyasaus på toppen.

Som student skulle jeg prøve Stekt ris på en asiatisk restaurant, og ble skuffa da jeg oppdaga at jeg fikk noe jeg hadde spist oppigjennom oppveksten. Ikke skuffa fordi det ikke var godt, men fordi jeg skulle smake noe nytt.

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 16:24   #10
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eh... Stekt ris?

Jeg har grini meg til stekt ris i dag. Vi bruker kylling/skinke eller vårruller også kokt ris med erter, paprika, mais og egg. Egget bare smæshes oppi alt det andre.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 16:37   #11
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eh... Stekt ris?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ja, men ris fra dagen før egner seg visstnok best, blir ikke så "klumpete".
Pleier å lage en grop i midten og helle egg oppi der. Lager eggerøra i gropa og blander ut i resten av risen.

Jeg trodde det var fyfy å varme opp ris?

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 18:05   #12
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eh... Stekt ris?

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Jeg trodde det var fyfy å varme opp ris?

På ingen måte. =) Det har jeg aldri hørt før faktisk.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 18:08   #13
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eh... Stekt ris?

Sopp er visstnok fy-fy å varme opp flere ganger.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 18:15   #14
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eh... Stekt ris?

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

På ingen måte. =) Det har jeg aldri hørt før faktisk.

Nå måtte jeg google. Har hørt om matforgiftninger ved oppvarming av ris, nemlig, men så lenge risen avkjøles og varmes opp igjen hurtig skal det visstnok gå greit.

http://matportalen.no/artikler/2004/...bevares_kjolig

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 18:18   #15
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eh... Stekt ris?

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Nå måtte jeg google. Har hørt om matforgiftninger ved oppvarming av ris, nemlig, men så lenge risen avkjøles og varmes opp igjen hurtig skal det visstnok gå greit.

http://matportalen.no/artikler/2004/...bevares_kjolig

Å, det har jeg aldri hørt. Leste tipset i en eller annen oppskrift.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 18:25   #16
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eh... Stekt ris?

Stekt ris blir enda bedre dersom du har oppi litt "five spice pouder" i tillegg til annet krydder, synes jeg. Da smaker det liksom mer kinesisk...
Man får kjøpt det på innvandrerbutikker til en slikk og ingenting. Blå krukke.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no