Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

En noe pinlig bekjennelse ...

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-08, 10:51   #21
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse ...

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Søster (ikke min søster, men hun her på FP) er helt genial på omelett. Hun lager i ildfast form i steikeovn og den blir luftig og høy og fin. Tror hun har litt bakepulver oppi?
Søster?



Jeg lager alltid veldig stor posjon da, for den er til helgebrunsjen. Her er oppskrift.

9 egg
1/3 boks creme fraische (kan erstattes med vann, melk, fløte, rømme)
1 teskje bakepulver
Krydder
Fyll: Helst middagsrester som kokte poteter og litt stek eller kjøttboller + paprika og fetaost.

Sånn gjør du:
Smør en passende ildfast form.
Hell i fyll.
Bland egg, creme fraische, bakepulver og krydder
Hell oppi forma.
Ha evt på ost.
Stek lavt ovnen i en liten halvtime. 180 grader

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 12:57   #22
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse ...

Aha! Nå skjønner jeg hvorfor jeg bare får sånn flate, tynne, omeletter.
Jeg mangler noe helt vesentlig, tydeligvis. :tada: Tålmodighet.
Hvor får man kjøpt det?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 15:22   #23
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse ...

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Såkalt Dommelett™?



Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Aha! Nå skjønner jeg hvorfor jeg bare får sånn flate, tynne, omeletter.
Jeg mangler noe helt vesentlig, tydeligvis. :tada: Tålmodighet.
Hvor får man kjøpt det?

Si i fra hvis du finner det ut!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 15:41   #24
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse ...

Lag omelett i små former i stekeovnen. Jeg har kjøpt et brett med seks små former. Slenger de i stekeovnen på ca 180 grader i 20 min. De blir kjempegode. Lager de ofte på kvelden og setter dem i kjøleskapet når de er kalde. Neste morgen blir de nistemat på skole og arbeid. Godt og veldig lettvint!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 15:43   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse ...

Jaa, det glemte jeg jo å skrive. Jeg lager også omelett i små former, faktisk i amerikanske muffinsformer. De blir helt fantastiske. Jeg har seriøst store problemer med å ikke overspise når jeg har laget dem. Spiser dem til frokost, lunsj, kvelds ... De er så gode! Må ha MASSE ost i. Og masse sopp.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 16:37   #26
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jaa, det glemte jeg jo å skrive. Jeg lager også omelett i små former, faktisk i amerikanske muffinsformer. De blir helt fantastiske. Jeg har seriøst store problemer med å ikke overspise når jeg har laget dem. Spiser dem til frokost, lunsj, kvelds ... De er så gode! Må ha MASSE ost i. Og masse sopp.

Jeg bruker egnede middagsrester i også. Potet er faktisk veldig godt i. En sånn "omelett" hever matpakkas standard himmelhøyt!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 16:40   #27
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse ...

Ikke rør inn det som ser fint ut. Tomat, purre, ost osv kan strøs på etter at omeletten har "satt seg litt". Da ser den finere ut.

Man må heller ikke røre inn pepper. Da blir omeletten grå.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 10:11   #28
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.020
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse ...

Omelett er ikke så enkelt. Etter 20 års matlaging, er et først det siste året jeg har fått dreisen på det. Og det takket følgende oppskrift (må bare si at jeg fortsatt ikke klarer å brette den i tre, men den blir veldig pen, brettet i to. Jeg bruker ikke parmesan når jeg lager den.

http://www.bbcgoodfood.com/recipes/1...rench-omelette

Jeg må forresten slå opp i kokeboka hver gang jeg skal koke egg.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 10:13   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse ...

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Jeg bruker egnede middagsrester i også. Potet er faktisk veldig godt i. En sånn "omelett" hever matpakkas standard himmelhøyt!

Jeg prøver å unngå poteter, men ja det er veldig godt oppi. Jeg laget et helt brett i går kveld.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 10:24   #30
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En noe pinlig bekjennelse ...

Jeg er ikke så opptatt av å få omeletten fin og høy. Jeg er bare opptatt av å ikke få den svidd. Så jeg steker den nesten som eggerøre, vender den sammen litt i panna etter at den har fått stivne litt, og lar den stivne videre som en klump i panna.

Jeg husker med skrekk da vi skulle lage omelett på skolekjøkkenet. Vi vispet den skikkelig fluffy, og så var det om å gjøre å la den forbli slik gjennom stekinga, noe som selvsagt skar seg.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no