Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Søren, hva har jeg begitt meg ut på?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-08, 11:24   #1
tarante
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 42
tarante har et hav av muligheter foran seg
Standard

Søren, hva har jeg begitt meg ut på?

Er litt inspirert av hobbybloggere som er så flinke til å sy barneklær, og tenkte at det må jo jeg også kunne klare (har en symaskin, men har ikke brukt den så ofte...) Kjøpte to blader på Narvesen i går Ottobre og Alt om håndarbeide (tror jeg) og satte ivrig igang med skjørtet jeg hadde lovet min datter på 4 år... Jada, etter nærmere granskning skulle det være både stikklommer forran, pocketlommer bak, innerfor, gylf og knapp.... Forklaring på svensk hjalp ikke så veldig mye akkurat... HJÆÆÆÆLP! Vet ikke om jeg klarer å dra dette i havn, men jeg får bare prøve å feile... hvem vet, kanskje jeg får det til om et par ukers tid???

tarante er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 11:34   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søren, hva har jeg begitt meg ut på???

Du også? Jeg sitter også her med Ottobre og diverse som min mor har sendt meg og venter spent på at min mor skal komme neste uke for å få meg i gang.

Jeg har sydd 1 - en - gang før - da sydde jeg en skikkelig damete drakt til juleballet i 9. klasse. Det skal bli spennende å se om jeg klarer å ta opp tråden.

Min motivasjon for å sy barneklær er at jeg får fnatt av utvalget både av jente- og gutteklær.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 12:06   #3
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Søren, hva har jeg begitt meg ut på?

omså sy for hånd det funker også. skjønner meg ikke så mye på symaskiner og syr det som måtte være for hånd

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 12:13   #4
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Søren, hva har jeg begitt meg ut på?

Jeg applauderer de gode intensjonene, og synes det er flott. Selv har jeg en symaskin i skapet fra de gode intensjoners-tid, men innser at jeg aldri kommer til å sy en rett søm mer. Ever.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 12:57   #5
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Søren, hva har jeg begitt meg ut på?

Jeg har også en symaskin,kjøpte da jeg ble 30 år.
Jeg har sydd litt på den da, men klær det gidder jeg ikke. Blir dyrere å sy, enn å kjøpe ferdig.

Jeg liker å sy interiør ting jeg da, div julepynt ol.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 11:12   #6
tarante
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 42
tarante har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Søren, hva har jeg begitt meg ut på?

Har bestemt meg får å prøve ett enklere prosjekt først og la det vanskelige skjørte ligge noen dager... bare for å få opp selvtilliten igjen

tarante er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 11:30   #7
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Søren, hva har jeg begitt meg ut på?

Opprinnelig lagt inn av tarante, her.

Har bestemt meg får å prøve ett enklere prosjekt først og la det vanskelige skjørte ligge noen dager... bare for å få opp selvtilliten igjen

Høres ganske lurt ut.

Jeg har heldigvis ei svigermor som er en kløpper med symaskin. Hun vet det ikke selv enda, men jeg har store planer for henne og syferdighetene når "hytta" står ferdig. Skulle gjerne hatt puter, gardiner og "kurvrekk" i samme stil.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:52   #8
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Søren, hva har jeg begitt meg ut på?

Jeg begynte med enkle, små dukkeplagg før jeg avanserte til barnetøy.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 09:29   #9
lille L
Kykkeliky !
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 124
lille L er litt kul
Standard

Sv: Søren, hva har jeg begitt meg ut på?

Det går nok så bra att. Og om det blir for vanskelig kan du jo bare sy selve skjørtet, og la lommene og slike avanserte detaljer utebli Sette i strikk i livet feks, og så heller avansere etterhvert

__________________
lille L des-06 og knøtta K Juli-08
lille L er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 11:34   #10
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Søren, hva har jeg begitt meg ut på?

Prøvd deg frem ja, og begynn gjerne med noe du synes er litt lettere, bare for å få "teknikken" inne - jo mer du syr, jo flere tips tar du med deg videre og tenker at dette skal jeg ikke gjøre sånn neste gang osv. Det kan også være lurt å bruke noe billig-billig stoff til å prøve seg på en "prototype", slik at du ser hva du kan gjøre annerledes og ikke ødelegger de fine stoffene på å prøve deg frem...

Ellers er tipset til lille L bra

Lykke til!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 12:14   #11
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Søren, hva har jeg begitt meg ut på?

Til dette er det bare en ting å gjøre..

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 13:32   #12
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Søren, hva har jeg begitt meg ut på?

Håper vi får se resultatet!

Du skal se du blir overrasket over hvor lett det gikk.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 21:11   #13
tarante
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 42
tarante har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Søren, hva har jeg begitt meg ut på?

Mitt "få bedre selvtillit"-prosjekt er ferdig.... Buksen hadde vanskelighetsgrad 1 av 5, og tror dere ikke jeg fikk problemer da... Ok, det var kanten nederst på beina som var en utfordring, men det gikk greit etter at jeg hadde tenkt meg om noen dager. Mye knot, opprekking og til slutt måtte jeg ty til tråkletråd (pyton, men heldigvis ikke så lang søm da). Nå har jeg fått litt mer lyst til å ta skjørtet jeg har klippet ut i alle fall, må bare tenke at jeg skal gjøre en og en ting ettersom det står i oppskriften og ikke lese langt fremover, for da skjønner jeg jo ingen ting...

Her er resultatet av buksen i alle fall:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg canon02092008 121-1.jpg (199,4 KB, 30 visninger)
tarante er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 21:16   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søren, hva har jeg begitt meg ut på?

Du verden, ikke verst!

Min symentor ankommer i morgen med kofferten full av syblader og er klar (håper jeg) til å gi meg et crash course.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 21:48   #15
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Søren, hva har jeg begitt meg ut på?

Opprinnelig lagt inn av tarante, her.

Mitt "få bedre selvtillit"-prosjekt er ferdig.... Buksen hadde vanskelighetsgrad 1 av 5, og tror dere ikke jeg fikk problemer da... Ok, det var kanten nederst på beina som var en utfordring, men det gikk greit etter at jeg hadde tenkt meg om noen dager. Mye knot, opprekking og til slutt måtte jeg ty til tråkletråd (pyton, men heldigvis ikke så lang søm da). Nå har jeg fått litt mer lyst til å ta skjørtet jeg har klippet ut i alle fall, må bare tenke at jeg skal gjøre en og en ting ettersom det står i oppskriften og ikke lese langt fremover, for da skjønner jeg jo ingen ting...

Her er resultatet av buksen i alle fall:

Så fin den ble! Der ser du, ikke vanskelig når man først ha fått prøvd seg littt.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 23:15   #16
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søren, hva har jeg begitt meg ut på?

Nå har jeg også sydd.



Ottobre 4/2008 i str. 74. Mangler bare trykknapper og den ser bedre ut i RL enn når den ligger slengt på gulvet på dette dårlige mobilbildet.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 18:34   #17
tarante
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 42
tarante har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Søren, hva har jeg begitt meg ut på?

wow det må jeg si, den ble jo kjempefin! Det er sånn jeg skulle ønske jeg greide også... må vel bare prøve. Har ikke klart å komme i gang med det vanskelige prosjektet mitt enda jeg. Det ble så rotete på bordet etter jeg var ferdig med buksa, og så har jeg ikke orket å rydde der enda

tarante er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no