Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Dyreparken strikkegensere

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-08, 21:04   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dyreparken strikkegensere

Vi var i Dyreparken i dag, og seksåringen falt veldig for strikkegenseren med tiger, jeg syns også den brune med ape var fin.
De kostet 999,- ferdig strikket, pakke med garn, oppskrift og stoffmerke i str. 8 år kostet 599,- Syns egentlig dette var ganske dyrt, kan det bli så mye hvis man kjøper hefte og garn i en vanlig garnbutikk? Oppskriftene er til Dale Falk, og jeg tror ikke det er noe spesielt dyrt garn.

Er det noen som har strikket tigergenseren og vet hvordan motivet på forsiden lages, om det er strikket eller brodert?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:04   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken strikkegensere

Jøss, det synes jeg var utrolig dyrt! Nå er ikke jeg noen strikker, da, men kan det koste så mye?

De var utrolig fine! Særlig apegenseren.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:07   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken strikkegensere

Jeg tror vel kanskje de pakkene som selges i Dyreparken er litt overpriset i forhold til andre steder, men jeg vet jo ikke. Forskjellen på ferdig genser og bare garn var ihvertfall liten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:09   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken strikkegensere

Tigergenseren har strikket motiv.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:11   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken strikkegensere

Jeg har en bekjent som har strikket sebragenseren. Jge kan godt høre hva hun betalte for garnet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:11   #6
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dyreparken strikkegensere

Jeg har strikket løvegenseren, og mener at garnet kostet ca. 400-450 kr å kjøpe i vanlig garnbutikk. med mønsterheftet ble det bortimot 500 kr. Husker at jeg syns det var ganske dyrt, men det ble en fin genser da.
Det ble mye restegarn pga. at en del av fargene bare ble brukt til å brodere øyne eller noen få blader.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:15   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken strikkegensere

Ja, den jeg så prisen på var tigergenseren, der er det jo veldig mange farger. Da kan det jo hende det ikke er så mye forskjell likevel. Jeg syns den brune apegenseren med blå kanter var veldig fin, og den er i farger som gutten min kler veldig godt. Jeg kunne godt få lov å strikke begge, sa han.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:21   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dyreparken strikkegensere

Vi har Tiger-genser, og jeg fikk en venninne av mamma til å strikke den for meg. Hun tok bare for garnet, så vi betalte noe over 500,- og da var det med hettelue og ullbukse i str 2 år. + merke til å sy på.
Derfor lønner det seg nok å kjøpe mønsteret og garnet i en garnbutikk.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 269.jpg (199,0 KB, 66 visninger)

Sist redigert av Left : 15-07-08 kl 21:26.
  Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:23   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken strikkegensere

Min bekjente opplyser på sms at det kostet rundt 3-400 å kjøpe garn til sebragenseren.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:29   #10
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dyreparken strikkegensere

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Ja, den jeg så prisen på var tigergenseren, der er det jo veldig mange farger. Da kan det jo hende det ikke er så mye forskjell likevel. Jeg syns den brune apegenseren med blå kanter var veldig fin, og den er i farger som gutten min kler veldig godt. Jeg kunne godt få lov å strikke begge, sa han.

Jeg syns også apegenseren er veldig fin, men jeg fikk bare lov til å lage løvegenseren. Hadde jeg fått velge hadde det blitt apegenser, det var altfor mye broderier på løvegenseren. (er ikke så god til å sy)

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:45   #11
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dyreparken strikkegensere

Jeg synes 1000 kr for en ferdigstrikket genser er mye hvis den ikke er håndstrikket. Selv har Snuppa giraffgenseren. Kan ikke huske av vi betalte 500 kr for garnet, men vi kjøpte garnet på garnhuset, og de er relativt rimelige.

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:12   #12
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dyreparken strikkegensere

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Vi har Tiger-genser, og jeg fikk en venninne av mamma til å strikke den for meg. Hun tok bare for garnet, så vi betalte noe over 500,- og da var det med hettelue og ullbukse i str 2 år. + merke til å sy på.
Derfor lønner det seg nok å kjøpe mønsteret og garnet i en garnbutikk.

Åhå for en herlig krabat med en herlig genser, så ganske stolt ut

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:18   #13
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Dyreparken strikkegensere

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Vi har Tiger-genser, og jeg fikk en venninne av mamma til å strikke den for meg. Hun tok bare for garnet, så vi betalte noe over 500,- og da var det med hettelue og ullbukse i str 2 år. + merke til å sy på.
Derfor lønner det seg nok å kjøpe mønsteret og garnet i en garnbutikk.

Kjempefin genser og det herlige smilet, dah

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 09:13   #14
KristinS
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 281
KristinS er litt kul
Standard

Sv: Dyreparken strikkegensere

Falk fra Dale koster 32 kr nøstet i veiledende pris.

På Tigergenseren er det sorte i hodet strikket, det oransje, hvite og grønne i øynene er brodert på.

KristinS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 01:34   #15
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dyreparken strikkegensere

Datteren min har fått Juliusgenser av mormor. Den var kjempefin. Men jeg hadde ikke kjøpt en så dyr genser selv.....

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 18:21   #16
lille L
Kykkeliky !
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 124
lille L er litt kul
Standard

Sv: Dyreparken strikkegensere

Jeg har strikket apegenseren, og med bukse betalte jeg ca 450 kr for str 4 år.. Husk at det varierer pris etter str og antall nøster

__________________
lille L des-06 og knøtta K Juli-08
lille L er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 20:26   #17
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dyreparken strikkegensere

JEg har mønsteret. Si fra om du vil låne der.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 23:54   #18
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dyreparken strikkegensere

Hvis genseren strikkes i fhv. stor størrelse så kan det fort balle på seg mtp antall garnnøster, men i Dyreparken er nok mye overpriset ja!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no