Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Julegaveideer?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-08, 17:34   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Julegaveideer?

Noen som har noen gode ideer på ting å lage til gaver til jul til slekta/venner? Strikking, hekling osv.....

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:45   #2
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: julegaveideer?

Fra deg eller ungene?

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:46   #3
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: julegaveideer?

Enda en juletråd
Sjal, votter, luer, duker, lage smykker... Hmm må tenke litt mer - må bare innstille meg i litt julemodus først.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:48   #4
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: julegaveideer?

Strikkede nisser. Utrolig artig å få for oss nissegale som ikke behersker strikkekunsten.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:49   #5
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: julegaveideer?

Tovede tøfler, både til liten og stor.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:51   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: julegaveideer?

fra meg Eller i alle fall slik at jeg kan lage dem

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:51   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: julegaveideer?

noen som har link til oppskrift / bilder?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 18:25   #8
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: julegaveideer?

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Tovede tøfler, både til liten og stor.

Jaa - det er stor stas å få - og veldig godt og varmt.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 23:25   #9
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julegaveideer?

Jeg er dårlig på håndarbeid, så jeg er tilhenger av spiselige gaver. Bakst, godter og konserver. Jeg skal prøve å lage rognebærgelé med treåringen i morgen. Også tror jeg at jeg liksågodt skal starte en egen konservtråd i oppskriftsforumet , siden det er litt på siden av hva du etterlyste, men jeg har lyst til å kverne på det en stund til.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 23:35   #10
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaveideer?

Nå strikker ikke jeg, men en gave som både ungene og jeg har satt veldig pris på er en hjemmestrikket julesokk/strømpe som var sikkert strikket veldig stor og så tovet. Det var også et lite hull til ei stoffmus som stikker ut, som er løs og kan tas ut. I tillegg er det sydd på noe stoff øverst. Veldig flotte.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 23:39   #11
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Julegaveideer?

Evt få ungene til å lage diverse ting. Lag deiger som tørker hvor dere lager håndavtrykk og figurer osv. mal bilder på lærreter osv. finnes masse man kan gjøre

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 13:19   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaveideer?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Nå strikker ikke jeg, men en gave som både ungene og jeg har satt veldig pris på er en hjemmestrikket julesokk/strømpe som var sikkert strikket veldig stor og så tovet. Det var også et lite hull til ei stoffmus som stikker ut, som er løs og kan tas ut. I tillegg er det sydd på noe stoff øverst. Veldig flotte.

Høres innmari flott ut! Du kunne ikke ha tatt bilde?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 13:20   #13
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaveideer?

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Jeg er dårlig på håndarbeid, så jeg er tilhenger av spiselige gaver. Bakst, godter og konserver. Jeg skal prøve å lage rognebærgelé med treåringen i morgen. Også tror jeg at jeg liksågodt skal starte en egen konservtråd i oppskriftsforumet , siden det er litt på siden av hva du etterlyste, men jeg har lyst til å kverne på det en stund til.

jeg har alt laget morellelikør som står og godtgjør seg Den blir nok noen gaver den og

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 13:44   #14
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julegaveideer?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

jeg har alt laget morellelikør som står og godtgjør seg Den blir nok noen gaver den og

Heldiggrisene som får slikt snadder i julegave!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 14:33   #15
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaveideer?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Høres innmari flott ut! Du kunne ikke ha tatt bilde?

Skal se om jeg finner dem når jeg kommer hjem. Lurer på om ikke de ble pakket ned litt sent, sånn at de ligger lett tilgjengelig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 18:00   #16
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaveideer?

Seriously??? Julegaver?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 18:04   #17
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julegaveideer?

Jeg lager kalender med barna,også litt enkel scrapping rundt bildet.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 18:25   #18
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegaveideer?

Rognebærgele blir det til familie og venner i år, med litt epler i for at den ikke skal bli alt for sur.
Skal gå på tiggerunde hos de jeg kjenner med småbarn og bomme babymatglass, det er den perfekte størrelsen på glass til slikt bruk.
Jeg kommer ikke til å kunne gjøre noe som helst i desember og må ha alt klart i god til før 1.12 så jeg begynner nå.
Kirsebærlikør står og koser seg i kjelleren, har ca 2 liter, så det blir endel småflasker til gaver til tanter, onkler og besteforeldre.
I fjor laget jeg decoupage på små bokser med engleserivetter, og laget hjemmelaget konfekt å hadde oppi. Det ble veldig godt mottatt. La inn endel av oppskriftene her et sted. Det er alt for tidlig å lage ennå vel og merke.
I fjor kjøpte jeg ekstremt billige telysglass på IKEA som ungene malte med glassmaling.
Hva ungene skal lage i år kommer ann på min kjære som blir juleansvarlig i år.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no