Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-06, 23:08   #1
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 23:10   #2
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Jeg skrive jge, skla når det går fort. Dessuten forsvinner stor bokstav ofte. Jeg tror jeg trykker for fort på shift-tasten.

Andre skrivefeil forekommer også og de er inngrodde feil som jeg gjerne vil ha avlært!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 23:15   #3
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Jeg har masser av kommafeil. I tillegg hender det jeg skriver igjenn og værste. - Men det er bare de feilene jeg er oppmerksom på. Det er sikkert masser å plukke på som jeg ikke en gang er klar over.

Og så har jeg en tendens til å blande b, d og p.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 23:17   #4
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Jeg er litt for kjapp på space-tasten. Så da bli rdet litt rar eord iblant.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 10:28   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Jeg er litt for kjapp på space-tasten. Så da bli rdet litt rar eord iblant.

Her også.
Administrator er et vanskelig ord å skrive. Blir ofte administratror og andre varianter. (gjelder ekstern pålogging andres servere)

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 23:18   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Værste har jeg også slitt med.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 23:43   #7
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Skrivefeil? Hva er det?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 23:46   #8
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

JEg får ofte to store bokstaver i begynnelsen av en setning, som i denne.
JEg er ikke rask nok til å slippe shift.

Ellers roter jeg med nysgjerrig/nyskjerrig. Flaut, men sant.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 00:11   #9
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Det er mange.

Av en eller annen grunn blander jeg ofte a og e(!) + at jeg har en del andre tastefeil

Jag har drøssevis av kommafeil.

Jeg har en del og/å-feil.

Jeg bruker alt for mye ... og har ikke snøring på når jeg skal bruke ; og : , om jeg i det hele tatt skal bruke det noen gang.

Den verste er kanskje at jeg for inntil ett års tid siden kunne finne på å skrive hjernteppe.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 06:33   #10
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Generelt:
Jeg sliter forferdelig med punktsetting.
Jeg glemmer om det skal være dobbel eller enkel konsonant.

Spesielt når jeg skriver på maskinen:
Jeg slurver med shift-tasten.
Skriver jeg for fort kommer ofte bokstavene i feil rekkefølge.
Tommelen min lever sitt eget liv og elsker å dele ordene feil. Den trykker på space i hytt og vær. Helt sant!

Jeg har garantert flere feil også.

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 08:21   #11
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

JEg får ofte to store bokstaver i begynnelsen av en setning, som i denne.
JEg er ikke rask nok til å slippe shift.

Jeg også.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 22:23   #12
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

JEg får ofte to store bokstaver i begynnelsen av en setning, som i denne.
JEg er ikke rask nok til å slippe shift.

Ellers roter jeg med nysgjerrig/nyskjerrig. Flaut, men sant.

Godt å høre at det ikke bare er meg som sliter med det. Ellers så går det litt fort i svingene av og til, men jeg har lest at så lenge første og siste bokstav er riktig plassert så blir det lest riktig av mottakeren.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 22:43   #13
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Jeg tror jeg skriver ganske korrekt. Men jeg vet jeg skriver for "muntlig" og bruker en del støtteord.... Noe å jobbe med.

Eller så syns jeg dobbelkonsonater kan være vanskelig, spesielt når det går fra dobbelt til enkel ved bøying eller flertall. Jeg skrev også rekruttering konsekvent med 2 k'er tidligere

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:12   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Jei skirver skjelden fiel.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 10:18   #15
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg tror jeg skriver ganske korrekt. Men jeg vet jeg skriver for "muntlig" og bruker en del støtteord.... Noe å jobbe med.

Eller så syns jeg dobbelkonsonater kan være vanskelig, spesielt når det går fra dobbelt til enkel ved bøying eller flertall. Jeg skrev også rekruttering konsekvent med 2 k'er tidligere

Noe har jeg plukket opp disse to årene, for nå har jeg i allefall punktum før smilefjeset.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 22:22   #16
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

JEg får ofte to store bokstaver i begynnelsen av en setning, som i denne.
JEg er ikke rask nok til å slippe shift.

JEg og.

Jeg skrever også en del svorsk.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 22:35   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

JEg og.

Jeg skrever også en del svorsk.

Det skulle jeg likt å se. Er det sånt Wenche Myhre driver med?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 22:36   #18
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det skulle jeg likt å se. Er det sånt Wenche Myhre driver med?

Det er sånn man får blandingsbarn.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 08:31   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Jeg tror vi er mange som liker å skrive to store bokstaver i begynnelsen av en setning.

Ellers er/var jeg kjent for å ville sudje istedet for å dusje og ipse for spise, i tillegg til de vanlige tyrkerne; ikek, ejg, skla osv.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 08:35   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg tror vi er mange som liker å skrive to store bokstaver i begynnelsen av en setning.

Ellers er/var jeg kjent for å ville sudje istedet for å dusje og ipse for spise, i tillegg til de vanlige tyrkerne; ikek, ejg, skla osv.

Der kom forklaringa ja. Jeg hadde vel kanskje skjønt det av sammenhengen, men da jeg så alle skrivefeilene listet opp kunne jeg ikke for mitt bare liv skjønne hva sudje var.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no