Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Middag på tur (stormkjøkken etc.)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-08, 11:32   #21
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)

Opprinnelig lagt inn av Meta, her.

Det går jo an å lage hva som helst ute på tur. Men skal jeg gjøre det enkelt, har jeg ofte med meg en boks med lapskaus som jeg bare heller i stormkjøkkengryta mi, og varmer opp.

Jeg får alltid lyst å reise på langtur, være sliten og bløt og lage mat på bål når jeg leser slike tråder! Blir helt tursyk jeg, i alle fall når høsten står på trappa. Vi skal ha spaghetti med kjøttsaus i dag, tror dere det er vrient å få med seg på tur? Kan jo lage alt klart på forhånd og bare varme opp...



Slettes ikke vanskelig! Stek kjøttdeigen på forhånd, og evt kok pastaen/spaghettien, og kjøttsaus ferdig på glass som varmes opp, og kjøttdeigen varmes opp sammen med sausen etterhvert. Voila! Mat!

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 12:56   #22
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)

Hva som helst i grunnen.
Vi oppfylte riktignok ikke podens ønske om pizza, men det har gått en del i pasta (det tar jo to sekunder på gass), diverse gryteretter m/ris etc.
Og pinnebrød. Det må man ha.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 16:59   #23
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Hva som helst i grunnen.
Vi oppfylte riktignok ikke podens ønske om pizza,

Hjemmelagd pizza oppvarmet på bål er skikkelig godt!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 17:00   #24
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)

Og som dessert så er banan med sjokoladebiter oppvarmet på bål, himmelsk!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 17:18   #25
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)

Foreldre & barn har mange tips i siste nummer som er ute nå.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 10:19   #26
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)

Jeg liver opp denne tråden med noe jeg nylig lærte på turlederkurs, nemlig appelsinsjokoladekake stekt på bål:
Vi tok hver vår appelsin og skar av toppen (ta vare på som lokk). Mest mulig av fruktkjøttet ble skjært ut og spist opp. Så fylt vi i sjokoladekakerøre til appelsinen var ca halvfull, satte på "lokket", pakket inn i aluminiumsfolie og la i bålglørne ca 20-25 min. Kjempegodt og veldig moro å lage hvis man har med mange barn og voksne på tur i høstskogen.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 11:09   #27
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Middag på tur (stormkjøkken etc.)

Hvis dere brenner bål, og det er jo lov nå, så er det bakte poteter, bakt fisk, steke egg i konvolutt og masse andre speidertriks.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
turmat


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no