Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Ny frisyre

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-09, 23:27   #1
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Ny frisyre

Etter noen ukers bruk av Dust It er jeg overbevist - det er genialt!

I og med at det nå er blitt mulig å få litt hold i det tynne, silkeglatte håret mitt, åpner det seg jo en ny verden av sveisne frisyrer. Jeg må til frisøren snart og har lyst til å prøve noe nytt, men hvilken frisyre bør jeg velge?

Jeg har et nokså firkantet ansikt med kraftige kjeveben, og hvis håret er alt for kort blir jeg seende ukvinnelig ut, samtidig som håret mitt ikke er pent når det blir langt - alt over skulderlengde blir stygt. Håret er som sagt tynt og veldig glatt, nesten uten fall, og har en tendens til å vokse forover. Den frisyren jeg har vært mest fornøyd med hittil tok hensyn til vokseretningen - en nokså kort, litt røff frisyre med håret framover mot ansiktet. "Søt" blir jeg aldri og en litt rufsete stil passer nok best til både personlighet og utseende for øvrig.

Er det noen som har et godt råd (gjerne med bilde), eller som vet om et nettsted jeg kan la meg inspirere av?

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 00:12   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ny frisyre

Du kunne ikke hatt en kort, oppklippet bob da? Da har du jo håret gradert forover, og det er innmari stilig.
Eller noe sånt?

  Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 08:08   #3
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Ny frisyre

Det er noe i den retning jeg tenker på, ja, men siden håret mitt er uten fall tviler jeg på at jeg får til den første der. Den midterste er mer sånn som håret mitt ser ut, men den syns jeg blir for kort og maskulin til mitt ansikt.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 08:23   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ny frisyre

Jeg har også absolutt fritt fall, og har ingen problemer med å få håret mitt til å se ut som på første bilde. Det er bare å rufse det til skikkelig, og bruke masse stylingprodukter. Litt mer jobb enn om man har naturlig fall, men det går i hvert fall på mitt hår.

  Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 08:23   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny frisyre

http://www.hairstyles.knowage.info/

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 08:27   #6
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Ny frisyre

Tusen takk, Fibi, det var akkurat noe sånt jeg tenkte på. Nå skal jeg leke!

sjuggerpløm: Da er vi inne på et av kriteriene jeg glemte: det må ikke være for mye jobb. Jeg er nemlig ikke av dem som liker meg spesielt godt på badet.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 08:59   #7
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny frisyre

Mistral: Denne var enda bedre!

www.beautyriot.com

Jeg har lekt med både sminke og hår.

Sminken så jo helt jævlig ut, men håret var faktisk litt kult, på en rar måte.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg hår.jpg (86,8 KB, 47 visninger)
Filtype: jpg fjes.jpg (81,6 KB, 41 visninger)
__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 09:41   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny frisyre

Så du Senkveld i går? Syns sveisen til Mia Hundvin var kul.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 14:01   #9
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Ny frisyre

Eh, nei (hvis det var meg spørsmålet var stilet til). Jeg ser ekstremt lite på norsk TV, men hvis Senkveld går på nett-TV skal jeg ta en titt.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 16:46   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny frisyre

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Eh, nei (hvis det var meg spørsmålet var stilet til). Jeg ser ekstremt lite på norsk TV, men hvis Senkveld går på nett-TV skal jeg ta en titt.

Det var vel i grunnen du som skulle ha ny sveis, var det ikke?

Hun var med i senkveld-duellen i går, men eneste bildet jeg fant på nettet var fra selve duellen og da får du ikke et godt inntrykk.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 11:29   #11
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Ny frisyre

Drar fram denne igjen, jeg.

Det endte med en nokså kort, asymmetrisk frisyre, ikke helt ulik denne (uten sammenligning for øvrig!):



Jeg har hatt den i om lag fire uker nå og er veldig fornøyd, men jeg syns allerede det er blitt vanskeligere å frisere.

Dere som har hår i omtrent denne lengden, hvor ofte går dere egentlig til frisøren?

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no