Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Stor kopp

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-08, 20:04   #21
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stor kopp

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må ha noe med stekingen å gjøre i forhold til dem som ikke har fått til den kaken?

Jeg bare blander det tørre først, så i med vaniljesausen og smøret. Opp i langpanna, og inn i ovnen.

Fått masse skryt for den kaka!

Vi har kjøpt innvaniljesaus nå og i morgen skal jentungen bake kaka. Hun er kjempegira og syns kaka virka kjempegod. Det er under stekinga det skjærer seg med bakinga mi. Noe spesielt med stekingen av kaka? Er det greit å se når den er ferdig? Heldigvis er jentungen flink! Jeg overlater alt til henne i morgen. Sjansen er størst for et bra resultat da.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 20:14   #22
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stor kopp

Tja, det viktigste er vel at den skal stekes på nederste rille.
Husker at den boblet en del hos meg. Skal ikke bli brunet slik jeg har skjønt det, og blir lett fuktig inni.
Men såvidt jeg husker så festet ikke noe seg på gaffelen når jeg stakk altså.

Satser på at dette går kjempefint!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 20:15   #23
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stor kopp

Blir spennende. Jeg skal avgi rapport.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 20:18   #24
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stor kopp

Superenkle muffins som er kjempegode:

Sjoko-banan muffins

1,25 dl vegetabilsk olje
2 egg
blandes lett sammen med en hullsleiv

1,25 dl sukker
3 dl hvetemel (evt. spelt)
1 ts bakepulver
1/2 ts natron

3 godt modne bananer
ca. 2 dl mørk sjokolade

Bland det tørre sammen og rør det lett sammen med det våte. Tilslutt tilsetter du tre moste bananer og grovhakket mørk sjokolade. Stekes på 200 grader, midt i ovnen. 20 minutter ved små muffinsformer (20 stk) eller 30-40 minutter ved store (12 stk).

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 21:42   #25
ElseMarie
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 33
ElseMarie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Stor kopp

har også slik måleskje som det står 1 cup på, 250 ml
og et vanlig kaffekrus er som regel 2,5 dl..

Har sikkert noen oppskrifter på lur jeg også..
Kom på jeg hadde bakeren i 4h for mange mange år siden og har fremdeles noen av oppskriftene vi brukte på skolekjøkkenet.. *lete litt*

ElseMarie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:17   #26
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stor kopp

Rajraj: De banan-sjoko muffinsene fikk meg nesten til å sikle! Og det var bare oppskrifta. Skal garantert lages. Har banan, men mangler sjokolade, så det må bli neste bakedag. :gleder meg:

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:18   #27
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stor kopp

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Rajraj: De banan-sjoko muffinsene fikk meg nesten til å sikle! Og det var bare oppskrifta. Skal garantert lages. Har banan, men mangler sjokolade, så det må bli neste bakedag. :gleder meg:

Gled deg, de er skikkelig gode.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:19   #28
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stor kopp

Opprinnelig lagt inn av ElseMarie, her.

har også slik måleskje som det står 1 cup på, 250 ml
og et vanlig kaffekrus er som regel 2,5 dl..

Har sikkert noen oppskrifter på lur jeg også..
Kom på jeg hadde bakeren i 4h for mange mange år siden og har fremdeles noen av oppskriftene vi brukte på skolekjøkkenet.. *lete litt*

Kjempeflott om du kunne funnet de fram!
Trenger mange gode, enkle oppskrifter framover.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:21   #29
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stor kopp

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Gled deg, de er skikkelig gode.

Holder på å vurdere om vi ikke skulle vært en snartur på butikken i morgen... Så kunne jeg jo kjøpt sjokolade også.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 13:08   #30
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stor kopp

Da er vaniljekaka ferdig. Den ble knallgo! Havrescones skal straks i ovnen og boller likeså. Jenta mi storkoser seg.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 19:49   #31
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stor kopp

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Da er vaniljekaka ferdig. Den ble knallgo! Havrescones skal straks i ovnen og boller likeså. Jenta mi storkoser seg.

Så bra! Jeg ble nesten litt svett når jeg leste om dem som ikke hadde fått til kaka..

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no