Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skumkake med sjokoladeglasur

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-08, 11:37   #41
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skumkake med sjokoladeglasur

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg rører for hånd den dagen griser blir blå.
Nei, her går det i mikser. I hvertfall på denne typen kake.



Sorry, jeg må mase igjen…jeg har ikke posen med kokosmasse, har det på en boks, men er det 200 gram i en pose (må nesten sjekke om jeg har nok).

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 15:03   #42
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skumkake med sjokoladeglasur

og glutenfritt
Herlig!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 16:35   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skumkake med sjokoladeglasur

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.



Sorry, jeg må mase igjen…jeg har ikke posen med kokosmasse, har det på en boks, men er det 200 gram i en pose (må nesten sjekke om jeg har nok).

Jeg tror det er 250 gram i den posen jeg pleier å bruke, men jeg er usikker. Søren, jeg har ikke posen her heller. Men jeg målte ikke, bare tok i endel og drysset endel oppå. Hehe, mas i vei du, du tror vel ikke jeg IKKE liker å svare på bakespørsmål??

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:06   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skumkake med sjokoladeglasur

Skal ha barneselskap i morgen så nå har jeg laget denne med grønn konditorfarge i den hvite skum-massen. Ble ganske stilig. Over skal jeg ha sjokoladetrekk men prøver med kun sjokolade (2 plater) og en halv pakke delfiafett og ser hvordan det blir.
Og så skal jeg strø rosa kokos over.

Skal legge ut bilde når den er ferdig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:16   #45
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skumkake med sjokoladeglasur

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

WOW! Gigakokosbolle jo!

Ja det tenkte jeg og!

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:16   #46
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skumkake med sjokoladeglasur

Kanskje jeg skulle laget den med rød konditorfarge til Halloweenbursdagen til 7 åringen?

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:20   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skumkake med sjokoladeglasur

Det kan du. Eller oransje, om du får tak i det. Den hvite massen tar fort farge, så man kan farge den akkurat som man vil. Artig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:40   #48
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skumkake med sjokoladeglasur

Åh - denne kan jeg få til på dietten til lillegutt jo!
Riktignok uten sjokolade da, og uten sukker, men detaljer, detaljer.

Takk for oppskrift

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 14:03   #49
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skumkake med sjokoladeglasur

Hvilken idjått var det som dyttet på denne, Iset? :skuler:

Jeg må ha sånn kake til helgen, kjenner jeg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 14:10   #50
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skumkake med sjokoladeglasur

Er det lov å lage slik kake uten noen spes anledning tro?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 17:07   #51
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skumkake med sjokoladeglasur

Mamma laget alltid slik kake til meg når jeg hadde barnebursdag.


Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Skal ha barneselskap i morgen så nå har jeg laget denne med grønn konditorfarge i den hvite skum-massen. Ble ganske stilig. Over skal jeg ha sjokoladetrekk men prøver med kun sjokolade (2 plater) og en halv pakke delfiafett og ser hvordan det blir.
Og så skal jeg strø rosa kokos over.

Skal legge ut bilde når den er ferdig.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det kan du. Eller oransje, om du får tak i det. Den hvite massen tar fort farge, så man kan farge den akkurat som man vil. Artig.

Det må jeg jo lage til storebrors Halloweenfest!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 22:53   #52
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skumkake med sjokoladeglasur

Iset? Skal du ha restefest etter dette selskapet?

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 23:02   #53
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skumkake med sjokoladeglasur

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

WOW! Gigakokosbolle jo!

Akkurat det jeg skulle si.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 23:13   #54
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Skumkake med sjokoladeglasur

Åhh, det er det lenge siden jeg har laget, den er jo kjempedigg

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 19:31   #55
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skumkake med sjokoladeglasur

Ååååå - nam!

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 19:40   #56
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skumkake med sjokoladeglasur

Jeg er glad jeg er så dårlig til å bake at jeg ikke engang prøver meg på denne ... ( )

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 19:46   #57
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skumkake med sjokoladeglasur

Den er så enkel å lage at det er helt latterlig. Man trenger bare en mixmaster og vips.

Jeg har tatt bilder og skal snart legge dem ut, må bare få dem over på pcen. Kaken ble spist fortere opp sist gang, men nå bestod bursdagen av en gjeng med HYPRE seksåringer som ikke hadde tid til å spise omtrent, så jeg hadde selvsagt laget for mye - igjen. Men den ble litt tøff da.

Sjokoladeglasuren ble ikke så god. Smakte Nutrilett. Jeg brukte bare delfiafett og kokesjokolade, det var vel delfiafettet som ble for fremtredende i smaken. Jaja, neste gang lager jeg en bedre glasur, feks. den jeg laget sist.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 20:38   #58
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skumkake med sjokoladeglasur

Hvis noen har prøvd å lage denne med splenda eller sukrin, hadde vært moro å høre resultatet...

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 21:06   #59
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skumkake med sjokoladeglasur

Denne kaka er IKKE noe for egg-allergikere altså, stapp full av rå eggehvite som den er. Sønnen min holdt på å spise det en gang, for han trodde det var det samme som kokosboller. Vanlige kokosboller inneholder jo ikke egg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 21:24   #60
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Skumkake med sjokoladeglasur

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Vanlige kokosboller inneholder jo ikke egg.

Gjør de ikke?
Kanskje storesøster kan spise de da? Har aldri sjekket fordi jeg var sikker på at det var egg i det hvite.

Uansett, denne kake skal jeg bake å kose meg med en dag ungene er på skolen. Kjedelig med allergikere i hus.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no