Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Babyer i barnehagen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-08, 19:07   #1
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Babyer i barnehagen?

Satt akkurat å så på Magasinet på TV 2 hvor det var et innslag om babyer i barnehagen. Hva er deres syn på dette?

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 19:21   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Babyer i barnehagen?

Jeg synes det er greit så lenge kvaliteten på barnehagen er god. Og at foreldre prøver å gjøre sånn at barna får minst mulig tid med barna. Som å ha tidskonto over flere år istedenfor å sitte hjemme og å ha barnet i barnehage. 2 helt forskjellige ting.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 19:41   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babyer i barnehagen?

Jeg mener at så små har det best hjemme med mor eller far. Som psykologen sier så skjer mye av knytningen til foreldrene inntil 10 måneders alder, og da er det nok best at de er med få kjente voksenpersoner. Uansett hvor god en barnehage er blir det flere voksne og mange barn å forholde seg til for et lite barn.


Vi fikk barnehageplass til minsten så han kunne begynt når han var 8-9 måneder. Barnehagen mente det kunne gå bra, men jeg syntes han var for liten, og valgte å søke permisjon et år for å ha han hjemme lenger. Vi løste det ved å jobbe deltid begge to fra permisjonen gikk ut til august året han fylte 2. Selv om jeg tror det hadde gått bra er jeg veldig glad for at vi valgte som vi gjorde, og fikk denne verdifulle tiden med han.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 19:52   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Babyer i barnehagen?

Babyer som MISTER omsorgperson ved 6-10mnd alderen får store tilknytting problemer. Som fek ved barnekrypper som var tilhørende fenglser ( hvor forskningen jeg tenker på nå var) og mødrene ble flyttet vekk i noen mnd uten at barna fikk være med.

Men barn som foratt har en person som er glad i det. og som samhandler med det har det ikke noe som tyder på at det blir noe personlighetsproblemer hos.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 20:11   #5
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Babyer i barnehagen?

Min baby er i barnehagen ca 4-5 timer hver dag. (1-2 av timene sover hun). Det tror jeg er det beste for henne.
Hva som er det beste for andre, skal ikke jeg legge meg borti. Men å si at mitt barn får psykiske vansker fordi hun får leke med andre barn, og tilbringe tid med andre omsorgspersoner noen timer om dagen, det får meg til å steile.

Vi gjør det slik, fordi:
-Jeg ikke er noen god mor hvis jeg er hjemme på fulltid. Jeg blir sur, grinete, sløv, og finner på rare prosjekter.
-Da kan vi ta ut graderte foreldrepenger og ha kortere dager i lengre tid.
-Jeg av og til har ting jeg ikke kan gjøre med barn (f.eks. kjøretimer), og jeg tror det er bedre for barn å ha et fast sted de er hver dag, enn å plutselig bli satt bort til fremmede barnevakter (som er alternativet).
-Vi kunne ta innkjøringen før separasjonsangsten slo inn (i den grad den er kommet).

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 21:18   #6
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.689
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Babyer i barnehagen?

Tja, vet ikke helt hva jeg skal svare. Selv har jeg ikke, og vil ikke sende mine barn i bhg så tidlig. Det er fordi jeg ønsker å tilbringe denne tiden sammen med dem, og har mulighet til det.

Når det gjelder tilknytning, er det selvsagt individuelle forskjeller, men sånn genrelt mener utviklingspsykologien at barn klarer seg bra så lenge de har minst én stabil omsorgsperson. Det vil jeg jo si de har, både bhg ansatte og foreldre, så jeg tviler på at de i voksen alder vil lide av tilknytningsvansker. Jeg har jobbet en del med dette og min erfaring så langt er at det skal en del mer til for å gjøre alvorlig skade.

Jeg hadde likevel ikke likt det, mest fordi jeg hadde vært litt redd for å gi barnet mitt en for stresset og "støyete" hverdag så tidlig. Så jeg utsetter så lenge jeg har mulighet.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 21:36   #7
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Babyer i barnehagen?

Ser at det blir mer og mer vanlig å levere sine 6-8mnd gamle barn i bhg. Jeg er veldig glad for at jeg slipper å gjøre det. Men det er nok noen som føler seg forpliktet til å gå fort ut i jobb, og som ikke har så mange valg..

I barnehagen til jenta har det nettopp kommet 2 8mnd gamle babyer og 2 6 mnd gamle babyer. Syns det er litt vel tidlig med 6 mnd. Kunne ALDRI levert fra meg barnet mitt så tidlig. Kunne ikke falt meg inn. Men jeg prøver å ha en åpen forståelse om at noen på en måte blir tvunget til det pga jobb eller andre situasjoner.

Men som nevnt tidligere, så har det blitt gjort en del studier på slik seperasjon i tidlig alder, og på bakgrunn av det jeg har lest, så ville jeg ikke levert fra meg barnet så tidlig.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 21:40   #8
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Babyer i barnehagen?

Jeg har ikke noen formel mening om saken, men jeg sliter litt med å levere lillesnupp her i bhg i en alder av 10 mnd. MEN vi har dessverre ikke noe annet valg, for da går vi personlig konk!!!

Til mitt eget forsvar jobber jeg selv i bhg, og ser at barna koser seg der. Derfor har jeg muligheten til å ha MINE barn med meg på arbeid hver dag..

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 21:41   #9
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Babyer i barnehagen?

Min lille gutt på 10 mnd er barnehageunge fra og med mandag. Men han kommer til å ha korte dager samt 1 fast fridag i uken. Han har vært der alene noen timer allerede og stortrives! Han er et trygt barn som liker liv og røre rundt seg, jeg er ikke bekymret.

Noe tidligere enn dette hadde han ikke startet.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 21:53   #10
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Babyer i barnehagen?

Jeg skjønner at noen kanskje er nødt ut i fra økonomiske hensyn, men jeg personlig tror det er for tidlig for barna å være i barnehagen fra 7 mnds. alder(slik som i det innslaget i linken). Om noen faktisk er nødt til dette så mener jeg at politikerne må se på om det er noe de kan gjøre for at barna skal få ha en av foreldrene hjemme hos seg litt lenger.

En av damene som ble intervjuet(førskolelærer) sa at i 1983 begynte alle i barnehagen ved 3 mnds. alder, men er det noe som tilsier at det var spesielt bra for barna(eller vice versa)?

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 21:55   #11
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Babyer i barnehagen?

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Jeg skjønner at noen kanskje er nødt ut i fra økonomiske hensyn, men jeg personlig tror det er for tidlig for barna å være i barnehagen fra 7 mnds. alder(slik som i det innslaget i linken). Om noen faktisk er nødt til dette så mener jeg at politikerne må se på om det er noe de kan gjøre for at barna skal få ha en av foreldrene hjemme hos seg litt lenger.

Jeg synes også at barn ned i 7 mnd alder ikke bør gå i bhg, og at 10 mnd bør være den nederste grense.. MEN aller helst vil jeg at politikerne betaler oss 100% lønn i 54 uker og 80% lønn i 64 uker

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 22:03   #12
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Babyer i barnehagen?

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Jeg synes også at barn ned i 7 mnd alder ikke bør gå i bhg, og at 10 mnd bør være den nederste grense.. MEN aller helst vil jeg at politikerne betaler oss 100% lønn i 54 uker og 80% lønn i 64 uker

Åh jaaaa! Og så kan de slenge på en 6 timers arbeidsdag også, da blir jeg fornøyd!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 22:09   #13
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Babyer i barnehagen?

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Jeg synes også at barn ned i 7 mnd alder ikke bør gå i bhg, og at 10 mnd bør være den nederste grense.. MEN aller helst vil jeg at politikerne betaler oss 100% lønn i 54 uker og 80% lønn i 64 uker

Det siste er jeg med på, men hvorfor skal ikke jeg få lov til å vurdere selv hva min datter har godt av?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 22:21   #14
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Babyer i barnehagen?

Hvorfor ikke du skal få bestemme at du vil sende ditt 7 mnd. gamle barn i barnehagen? Fordi man ikke enda vet noe særlig om hva dette har å si for barna i fremtiden.

Jeg skjønner egentlig ikke helt hva man skal med barn om man vil ha de ut av døra fortest mulig(da tenker jeg ikke på de som ikke har noe annet valg pga. økonomi).

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 22:27   #15
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Babyer i barnehagen?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Det siste er jeg med på, men hvorfor skal ikke jeg få lov til å vurdere selv hva min datter har godt av?

Jeg personlig synes ikke barn i 7 mnd alder har noe i bhg å gjøre, og hva andre velger får være deres valg!!!
Det er ditt valg helt klart, men mitt valg er å velge at de bør være eldre

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 22:27   #16
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Babyer i barnehagen?

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Hvorfor ikke du skal få bestemme at du vil sende ditt 7 mnd. gamle barn i barnehagen? Fordi man ikke enda vet noe særlig om hva dette har å si for barna i fremtiden.

Jeg skjønner egentlig ikke helt hva man skal med barn om man vil ha de ut av døra fortest mulig(da tenker jeg ikke på de som ikke har noe annet valg pga. økonomi).

Så kjekt for deg at du er ekspert på hva som er best for alle barn, og er sånn en fantastisk mor. Klart alle må gjøre akkurat slik som du mener er best

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 22:28   #17
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Babyer i barnehagen?

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Jeg personlig synes ikke barn i 7 mnd alder har noe i bhg å gjøre, og hva andre velger får være deres valg!!!
Det er ditt valg helt klart, men mitt valg er å velge at de bør være eldre

Du velger for dine barn, jeg velger for mine. Så er alle fornøyde.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 22:29   #18
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Babyer i barnehagen?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Du velger for dine barn, jeg velger for mine. Så er alle fornøyde.

Det er akkurat DET jeg mener!!!!

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 22:36   #19
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babyer i barnehagen?

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Jeg skjønner egentlig ikke helt hva man skal med barn om man vil ha de ut av døra fortest mulig(da tenker jeg ikke på de som ikke har noe annet valg pga. økonomi).

Denne skjønte jeg ikke helt. Du skjønner det dersom man sender barnet i barnehagen hvis man har lite å rutte med? For barnet vil jo ikke foreldrenes økonomi spille noen rolle i så måte?

Jeg for min del tror at kvaliteten på barnehagen (utdannet og stabilt personale, tilrettelegging for babyer, gruppestørrelse osv.) og barnets personlighet er mer avgjørende for om de vil kunne ta skade av barnehage, enn om de er 9 eller 14 måneder gamle.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 22:40   #20
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babyer i barnehagen?

Har selv jobbet med babyer i banehage (6-8 mnd ved oppstart).
Mitt inntrykk er at det blir for mye støy og leven for de. Jeg tror ikke de tar skade av å gå i barnehage, men jeg tror ikke de får særlig mye utbytte av det heller. Jeg dømmer ikke foreldre som velger å sende barna sine i barnehagen tidlig.

Selv ville jeg ikke sendt min baby i barnehage før h*n var 10 mnd, helst ikke før h*n har passert året.
Jeg skal gå hjemme med minstemann til han blir halvannet år og er glad for at jeg har mulighet til det.

Finnes det virkelig friske foreldre som velger å sende 6-8 mnd baby i barnehagen for så å gå hjemme aleine resten av permisjonen?
Har aldri hørt om noen som har gjort dette jeg.

Som nevnt i artikkelen er jeg også rett for at den raske utbyggingen av barnehageplasser har gått utover kvaliteten i barnehager.
Jeg tror dette vil ramme de minste mest.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.

Sist redigert av Blåbær : 20-09-08 kl 22:49.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no