Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Feire julaften med venner?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-19, 21:17   #1
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Feire julaften med venner?

Har du gjort det før eller kunne tenke deg å gjøre det?

Vi skal feire med et vennepar og deres to barn i år. Og vi gleder oss masse!
Har også feiret en hyttejulaften med venner før, og det var utrolig koselig. Null stress, ulltøy og nesten alle julegavene ble pakka opp hjemme før vi reiste.
God mat, vin, brus og masse godis. Helt fantastisk!

I år så skal vi bare tusle rett over veien. Pakkene skal pakkes opp, hvertfall de fleste, før vi tusler. Vi skal lage litt mat hver og tar med litt spesialiteter. Planen er god mat, god vin og bare ligge i sofaen.

Kunne du tenkt deg dette eller må det familie til? (Utover ens egen nærmeste)

Vi har all familie samlet i nærheten og ses så ofte at det er absolutt ikke nødvendig å henge sammen på julaften, så derfor velger vi venner akkurat denne jula.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 21:25   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Jeg skal feire med venner i år og gleder meg. Ungene er ikke hjemme og egen, utvidede familie er ikke et alternativ.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 21:29   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Vi har aldri feiret med venner, men det kunne jeg absolutt ha gjort. I alle fall nå når ungene er store.
En gang skal jeg og mannen feire høyfjellshotelljul med mye god mat, god vin og eget juletre og pakker på rommet. Og en gang skal vi feire jul på en strand på andre siden av jorden.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 21:33   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Jeg har hatt to venner uten barn på julefeiring hos oss. En god venninne, og hennes venninne som kun var en bekjent av meg. Det var da de to yngste var relativt nyfødt, og eldste var 2,5 år, så vi orket ikke å reise noe sted, og fikk ikke besøk av familie før i romjula. Det var i alle fall veldig koselig, og jeg hadde ikke hatt problemer med å ha venner her flere ganger. Men jeg synes det kan bli veldig varmt, hektisk og styrete hvis det er veldig mange mindre barn på en gang akkurat julaften, når det skal åpnes pakker etc, så da foretrekker jeg å ikke være så mange, litt avhengig av hvem det skulle være.

Vi har feiret med andre i familien da ungene var mindre, som også har unger i samme alder, som hadde andre vaner enn oss. Der ble alle gavene delt ut i full fart, alle åpnet samtidig, papir fløy til alle kanter, ingen så hva noen av de andre fikk og de så knapt nok på hva de selv fikk før de kastet seg over neste pakke, og det var et salig kaos. Veldig mye hyl, skrik, hoiing og bråk hele kvelden. Vi er vant med rolig åpning av en og en gave, mens alle ser på, noe jeg synes er mye koseligere. Så hvis jeg skulle feiret med noen med andre barn ville jeg ha slike ting avklart litt på forhånd, slik at jeg i det minste kunne forberedt meg mentalt og stålsatt meg hvis det skulle gjøres veldig annerledes enn jeg var vant med.

Men venner med barn med samme alder og aktivitetsnivå som mine, som er vant med en rolig feiring der ting foregår på noenlunde samme måte, kunne jeg fint ha tilbragt julaften med.

Så for meg er det likegyldig om det er familie eller venner, det kommer rett og slett an på hvem det er.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 21:40   #5
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Opprinnelig lagt inn av My, her.


Så for meg er det likegyldig om det er familie eller venner, det kommer rett og slett an på hvem det er.

Veldig enig med deg!
Vi har styra unna små barn, jeg orker det ikke. Litt derfor så hopper vi over å pakke opp pakkene sammen også i år, selvom ungene er større.

Jeg har for eksempel ikke feira jul med søstra mi og hennes tre barn, rett og slett fordi det blir så innmari mye baluba. Da er det bedre å treffes lille julaften f.eks - og vi treffes alltid 1.juledag.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 22:28   #6
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Vi feirer alltid med familien, men kunne helt klart feiret med venner også. Jeg ville gjerne blandet!Jeg synes det er koselig å være mange, det gir en egen energi, og det hadde vært gøy med flere småbarn, det savner jeg litt nå som barna våre har blitt større. Jeg tror jeg rett og slett savner litt bråk og leven, jeg. Nå er alt så rolig og pent og pyntelig og for all del koselig, men kanskje litt kjedelig og forutsigbart også.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 22:33   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Jeg elsker at julaften er en sånn rolig, koselig, forutsigbar og kjedelig dag, med noen få nære. Men gjerne fest og halloi med masse folk i romjula og på nyttårsaften. Har sikkert litt med hva man er vant med også. Da jeg vokste opp var vi alltid bare kjernefamilien, for all annen familie bodde svært langt (som i en flyreise) unna. Jeg var veldig sensitiv for bråk som barn (delvis som voksen også, men ikke like ille) så jeg syntes det var veldig fint.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 22:40   #8
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

For meg er julen familietid og jeg hadde nok strevd litt om jeg ikke kunne feiret med dem. Jeg kan ikke se for meg å feire med venner i det hele tatt. Jeg elsker late timer foran TVen med de samme programmene hvert år, barn som er ivrige og nysgjerrige, at vi pynter oss, god mat og brettspill utover de sene nattetimene. En perfekt blanding av ro og litt liv.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 22:47   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Det tror jeg fint jeg kunne gjort, men det hadde kommet an på hvilke venner.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 00:53   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Jeg har ikke gjort det, men hvem som helst kan komme til oss hvis de vil, men det blir i såfall med familien også. Jeg er litt sær på jul, vil ikke til svigers engang hvis jeg ikke må (åtte år siden sist )

Alt skal helst være same procedure as every year. Mannen ymtet frempå om alternativ plassering av juletreet i år, men selv det sitter langt inne. Ja, jeg vet jeg er teit. Men åpent hus altså, bevares. Så lenge de som pleier å komme også dukker opp.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 08:07   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Det har vi gjort flere ganger, sist for et år siden. Det har vært veldig hyggelig. Det har alternert mellom to vennefamilier som vi kjenner veldig godt. I år vet vi ikke helt hvordan vingjør det, vi har blitt invitert min manns bror med familie på fjellet, men det passer ikke helt med planer på lille julaften og 1. juledag, men vi har også blitt invitert til de andre familiene. Eventuelt er vi hjemme alene. Vi trenger ikke å bestemme oss før noen dager før jul når ribben skal kjøpes inn har vi fått beskjed om.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 08:31   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Absolutt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 09:42   #13
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Det kunne jeg fint gjort.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 09:56   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Vi er veldig glad i familiene våre, og for oss betyr det mye å feire med de.
For meg er julaften en høytidsdag hvor vi skal pynte oss og kose oss sammen.

Hadde bi ikke hatt familie, eller dersom bi hadde venner som ikke hadde hatt noen å feire med kunne vi absolutt inkludert de i vår julefeiring.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 09:58   #15
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Ja gjerne <3

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 12:39   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Relativt umulig å svare på ettersom jeg/vi ikke egentlig har venner. Vi har familie og bekjente.

Vi feirer jul alene eller med familie.
Men om vi hadde gode venner, så kunne vi kanskje det ja

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 13:02   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Vi er mye sammen med de nærmeste vennene våre, f.eks. feirer vi alltid nyttår sammen. Men julaften har vi annenhvert år med familie og annenhvert år alene. Det har jeg ikke lyst å bytte bort.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 13:05   #18
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Det kunne jeg sett for meg hvis vi reiste bort et år - på hyttetur eller til varmere strøk (noe som er særs usannsynlig ). Ellers ville det ikke falt naturlig for oss. Nyttårsaften er vennekveld, mens julaften feirer vi annethvert år sammen med mine og mannens foreldre og søsken.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 13:30   #19
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Jeg kunne nok ha gjort det, men hvis jeg av en eller annen grunn ikke skulle feire sammen med familie, så hadde jeg foretrukket å være alene.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 14:02   #20
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Har aldri gjort det, men kunne sikkert med de rette folkene.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no