Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Når lønner det seg å kjøpe flybilletter til Australia? Og hvor bestiller man dem?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-19, 11:49   #1
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når lønner det seg å kjøpe flybilletter til Australia? Og hvor bestiller man dem?

Ut fra prisen og klimaavtrykk er vel svaret aldri, men nå har vi bestemt oss for at neste års sommerferie blir til Australia for å besøke familie.

Jeg leste på det stor internettet at det mest lønnsomme tidspunktet å kjøpe flybilletter er 60 dager før avreise, men jeg antar at det ikke gjelder uansett? Kan vi like gjerne kjøpe dem nå? Eller er det sannsynlig at prisen går ned?

Vi skal ikke reise t/r samme by, og vi planlegger en stoppover i Asia (antakeligvis Singapore) på vei nedover. Hvor kjøper man flybilletter i 2019? På nettet? Reisebyrå?

Finnes det klimakvoter som har noe for seg å kjøpe, eller kan man like gjerne sende pengene direkte til en organisasjon som jobber med konkrete "miljøprosjekter"?



Dette hadde vært mye enklere hvis familien min hadde gått med på å ta toget til Kina som sommerferie i stedet.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 11:53   #2
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når lønner det seg å kjøpe flybilletter til Australia? Og hvor bestiller man dem?

Jeg har mista trua på klimakvoter (for andre gang). Tror kanskje det mest effektive hvis man har behov for botshandlinger i forbindelse med flyreisen er å kompensere med kjøpestopp/kjøttkutt eller noe annet man selv har kontroll på. Samt gi penger til miljøorganisasjonene.

Kan ellers ikke bidra med annet enn at jeg skjønner dilemmaet ditt. Selv hadde jeg egentlig fått familien med på interrail til sommeren men nå ser det ut til at det faller i fisk av ulike årsaker.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 12:04   #3
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når lønner det seg å kjøpe flybilletter til Australia? Og hvor bestiller man dem?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg har mista trua på klimakvoter (for andre gang). Tror kanskje det mest effektive hvis man har behov for botshandlinger i forbindelse med flyreisen er å kompensere med kjøpestopp/kjøttkutt eller noe annet man selv har kontroll på. Samt gi penger til miljøorganisasjonene.

Nei, dette med klimakvoter virker veldig merkelig, og jeg gidder ikke kaste penger ut av vinduet. Vi har på en måte spart opp til denne reisen en stund med svært få flyreiser de siste årene, selv om det selvfølgelig ikke fungerer sånn. Vi får se hva ellers vi kan gjøre.

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Kan ellers ikke bidra med annet enn at jeg skjønner dilemmaet ditt. Selv hadde jeg egentlig fått familien med på interrail til sommeren men nå ser det ut til at det faller i fisk av ulike årsaker.

Så kjedelig! Interrail er jo så morsomt! (Vel, hvis man er glad i å kjøre tog så klart. ) Jeg gleder meg veldig til Australia-tur altså, og jeg skal prøve
å riste av meg følelsen av at dette klimaavtrykket kunne vi klart oss uten.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 12:11   #4
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når lønner det seg å kjøpe flybilletter til Australia? Og hvor bestiller man dem?

Nå er dette så lenge siden, men da jeg reiste frem og tilbake noen ganger mellom norge og new zealand så kom jeg frem til at det ikke spilte så veldig stor rolle. 'Lavpris'billettene var rimelig stabile og sjelden på kampanje og store tilbud. Generelt tips: stor forskjell på komfort og tilbud på ulike flyselskap. Det var nedtur å skifte fra singapore airline til lufthansa i bangkok for å si det sånn...

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 12:15   #5
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når lønner det seg å kjøpe flybilletter til Australia? Og hvor bestiller man dem?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Nå er dette så lenge siden, men da jeg reiste frem og tilbake noen ganger mellom norge og new zealand så kom jeg frem til at det ikke spilte så veldig stor rolle. 'Lavpris'billettene var rimelig stabile og sjelden på kampanje og store tilbud. Generelt tips: stor forskjell på komfort og tilbud på ulike flyselskap. Det var nedtur å skifte fra singapore airline til lufthansa i bangkok for å si det sånn...

Det siste er et poeng på så lange strekk. Men så lurer jeg selvfølgelig også på om det er innafor å fly med Qatar og Emirates. Og Thai air er på randen av konkurs.

Må man ha passnummer klart når man bestiller billett?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 12:16   #6
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når lønner det seg å kjøpe flybilletter til Australia? Og hvor bestiller man dem?

Har mellomlandet både i Hong Kong, bangkok og singapore på veien. Likte sistnevnte best. Stoppet der noen dager første gangen, men dersom man ikke faktisk ønsker å se Singapore, men ønsker en pause i lang tur så er det ikke verdt det. Det er så ufattelig langt og man trenger tid på å justere seg når man kommer frem. Singapore er kul by, men for en ferietur så hadde jeg heller prioritert å komme frem og heller hatt lenger tid der. Spørs selvfølgelig hvor lang tid dere har til rådighet.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 12:18   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når lønner det seg å kjøpe flybilletter til Australia? Og hvor bestiller man dem?

Jeg kan ikke hjelpe med klimaavtrykket, men i utganspunktet ville jeg kjøpt biletter direkte fra flyselskapet. Det er mulig man må ringe hvis man både skal ha forskjellige flyplasser og stopover, jeg tror ikke det er så mange flyselskap som har mulighet til det på nett.

Du kan også sjekke Kilroy f.eks, tror de er gode på sånt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 12:19   #8
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når lønner det seg å kjøpe flybilletter til Australia? Og hvor bestiller man dem?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Har mellomlandet både i Hong Kong, bangkok og singapore på veien. Likte sistnevnte best. Stoppet der noen dager første gangen, men dersom man ikke faktisk ønsker å se Singapore, men ønsker en pause i lang tur så er det ikke verdt det. Det er så ufattelig langt og man trenger tid på å justere seg når man kommer frem. Singapore er kul by, men for en ferietur så hadde jeg heller prioritert å komme frem og heller hatt lenger tid der. Spørs selvfølgelig hvor lang tid dere har til rådighet.

Da jeg dro første gang til Australia for 20 (?) år siden, stoppet jeg et par netter i Singapore, og jeg synes det var morsomt å se byen. Så jeg tror vi prøver å få det til, for resten av gjengen er stemt for det. Vi har fire uker, så en natt i Singapore er det rom for.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 12:20   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når lønner det seg å kjøpe flybilletter til Australia? Og hvor bestiller man dem?

Min erfaring med langdistanse og priser er at det er billigst ganske lang tid i forveien, for å deretter stige ganske mye fram mot avreise og deretter bli billigere rett før.

Jeg har aldri greidå ha is nok i magen til å vente når det er snakk om store og kostbare ferier, så jeg har vært tidlig ute. Da vi så på Japan i fjor var billettene billigst i oktober/november året i forveien, for å deretter stige og stige fram mot påske.


Jeg valgte bort Quatar av flere årsaker: Jeg er ikke interessert i å legge igjen så mye som et øre i Doha (der de TEGNER på niqab med SPRITTUSJ på ALLE damene i bladene de selger i kioskene). Flyturen ble betydelig lengre, og på grunn av ustabile forhold i regionen hender det at de må fly digre omveier fordi airspace rundt er stengt. Men jeg hadde spart ganske mye penger da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 12:24   #10
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når lønner det seg å kjøpe flybilletter til Australia? Og hvor bestiller man dem?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Du kan også sjekke Kilroy f.eks, tror de er gode på sånt.

Kilroy hadde jeg glemt. Takk for tips!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 12:25   #11
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når lønner det seg å kjøpe flybilletter til Australia? Og hvor bestiller man dem?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg valgte bort Quatar av flere årsaker: Jeg er ikke interessert i å legge igjen så mye som et øre i Doha (der de TEGNER på niqab med SPRITTUSJ på ALLE damene i bladene de selger i kioskene). Flyturen ble betydelig lengre, og på grunn av ustabile forhold i regionen hender det at de må fly digre omveier fordi airspace rundt er stengt. Men jeg hadde spart ganske mye penger da.

Godt å høre at det er flere enn meg som tenker sånn. Å fly med dem eller Emirates gir bare én mellomlanding (men koster litt mer), men jeg tror jeg bare stryker dem av listen.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 13:32   #12
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når lønner det seg å kjøpe flybilletter til Australia? Og hvor bestiller man dem?

Vi skal til New Zealand neste sommer, og det jeg gjorde var å ta et søk på prisene i september, som er vel lavsesong. Så har jeg fulgt med en stund, til tross for rådet om 60 dager før. Plutselig var det billetter ute til under målpriset mitt, så da måtte jeg bare kjøpe. Så kanskje kan samme strategi fungere for deg? Sette deg et målpris, og kjøpe billetter når prisnivået kommer dit.

Noe annet jeg har gjort i forkant er å melde meg på flyselskapenes mailinglister - men dette har ført til en stor økning i spam. Jeg kan da fortelle deg at Quantas feirer 100 år, og har mye tilbud for tiden.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 13:45   #13
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når lønner det seg å kjøpe flybilletter til Australia? Og hvor bestiller man dem?

Det kommer ofte kampanjer ifbm jul/ nyttår.

Mi erfaring er at for fly går de billigste først, og da med restriksjoner, f.eks. at de ikke kan avbestilles.

For lang reise hadde jeg valgt et fly som går for høy service, med gode seter osv., hvor man får et bra tilbud for hvile, mat og underholdning i økonomiklasse. Det betyr mye på lange strekk, og sånn sett betyr det også noe for oppholdet, om man er greit uthvilt når man kommer fram, eller må sove rundt, liksom... Da tenker jeg jeg er villig til å legge på litt, også.

Har i grunnen god erfaring med Lufthansa, og så vidt jeg husker scorer de også bra i kåringer om økonomiklasse, men flyr hovedsakelig europeisk, og da er ikke Singapore osv. særlig aktuelle.
For lange strekk er det gjerne snakk om en del poeng, så pass på å melde dere inn i aktuell kundeklubb så dere får registrert poengene. For flyreiser med flere stopp er det smart å bestille det som en reise fra samme selskap, det vil gjøre selskapet ansvarlig dersom det blir noe kluss og dere ikke rekker et fly pga forsinkelse o.l.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 14:02   #14
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når lønner det seg å kjøpe flybilletter til Australia? Og hvor bestiller man dem?

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Noe annet jeg har gjort i forkant er å melde meg på flyselskapenes mailinglister - men dette har ført til en stor økning i spam. Jeg kan da fortelle deg at Quantas feirer 100 år, og har mye tilbud for tiden.

Godt tips!

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

For lang reise hadde jeg valgt et fly som går for høy service, med gode seter osv., hvor man får et bra tilbud for hvile, mat og underholdning i økonomiklasse. Det betyr mye på lange strekk, og sånn sett betyr det også noe for oppholdet, om man er greit uthvilt når man kommer fram, eller må sove rundt, liksom... Da tenker jeg jeg er villig til å legge på litt, også.

Har i grunnen god erfaring med Lufthansa, og så vidt jeg husker scorer de også bra i kåringer om økonomiklasse, men flyr hovedsakelig europeisk, og da er ikke Singapore osv. særlig aktuelle.

Vi er lange alle sammen og to av oss begynner å bli gamle ( :knirk: ), så komfort på lang reise er et poeng.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 14:08   #15
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når lønner det seg å kjøpe flybilletter til Australia? Og hvor bestiller man dem?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Godt tips!


Vi er lange alle sammen og to av oss begynner å bli gamle ( :knirk: ), så komfort på lang reise er et poeng.

Jeg kan anbefale SAS plus på lange reiser hvis dere får et godt tilbud, de har absolutt klart å lage et godt produkt. Premium economy fra BA er bortkasta penger. Jeg har ikke prøvd premiumproduktene til noen andre.

På vanlig økonomi har jeg reist langt med BA, SAS og United, og det er litt sånn same, same. Alle er like ukomfortable.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 14:21   #16
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når lønner det seg å kjøpe flybilletter til Australia? Og hvor bestiller man dem?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg kan anbefale SAS plus på lange reiser hvis dere får et godt tilbud, de har absolutt klart å lage et godt produkt. Premium economy fra BA er bortkasta penger. Jeg har ikke prøvd premiumproduktene til noen andre.

På vanlig økonomi har jeg reist langt med BA, SAS og United, og det er litt sånn same, same. Alle er like ukomfortable.

Det koster såpass mye i utgangspunktet at jeg tror ikke vi koster på oss noe ekstra. Heldigvis er det slutt på røykeavdelingene på fly.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-19, 15:54   #17
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.600
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når lønner det seg å kjøpe flybilletter til Australia? Og hvor bestiller man dem?

Jeg reiste med Emirates til Australia i vår, og har positiv erfaring med både pris, reiserute og komfort/service. Det var også det eneste flyselskapet som fløy oss direkte til byen vi skulle uten innenlands mellomlanding.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-19, 16:06   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når lønner det seg å kjøpe flybilletter til Australia? Og hvor bestiller man dem?

Vi har flydd en del transatlantisk, og jeg er jo et knøtt, men gutta er lange. Vi plages ikke altfor mye av vanlig økonomi altså. Sjekk setekart på flytypen og prøv å få seter med litt bedre plass.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-19, 16:18   #19
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når lønner det seg å kjøpe flybilletter til Australia? Og hvor bestiller man dem?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg reiste med Emirates til Australia i vår, og har positiv erfaring med både pris, reiserute og komfort/service. Det var også det eneste flyselskapet som fløy oss direkte til byen vi skulle uten innenlands mellomlanding.

Emirates kan virkelig service, men det er jo eid av Dubai, det er jo ikke alle som vil støtte det.

Jeg kan innrømme at jeg har flydd Emirates business i jobbsammenheng, og det er den beste servicen jeg noen gang har fått på et fly (Og de hadde en BAR inne på flyet. ) Men Dubai da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-19, 17:47   #20
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når lønner det seg å kjøpe flybilletter til Australia? Og hvor bestiller man dem?

Jeg søker på Momondo for å finne ut hvilke selskaper som flyr dit jeg skal. Deretter går jeg til hver enkelt flyselskaps nettsider og sjekker priser, og ev. bestiller der. Pris og flytid er viktig for meg. Jeg kjenner ikke selskapene nok til å vite noe om forskjell på service og komfort. Og oppgradering har jeg vaffel ikke råd til.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no