Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Kresenpilt, 16 måneder - what to do?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-12, 15:33   #1
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Kresenpilt, 16 måneder - what to do?

Vesla har blitt så enormt kresen! Hun begynte tidlig med mat, og spiste veldig variert en stund, både mens hun fortsatt fikk most mat og etter at hun begynte å spise selv da mos og grøt ble kjedelig i 7-månedersalderen.

Men nå! Eneste pålegg som er godkjent er leverpostei, med veldig få unntak. Hvitost er godt, men helst ikke oppå skiven. Vi prøver jevnlig med annet pålegg i matboksen i tillegg, men det kommer ofte mye hjem igjen, og hun trenger jo å spise i løpet av dagen, tross alt. Hun spiser yoghurt, og gjerne med gryn osv., så det er bra, men hun kan jo ikke bare spise det heller.

Middag er også ganske sørgelige saker. Gulrot og mais er godt, pasta er alltid poppis, men kjøtt, fisk og kylling er bare tøys. Ikke en gang potet er i grunnen verdt bryet lenger. Det hender hun er vill og gal og prøver noe nytt, men stort sett er det lite variasjon, og jeg nekter å kun lage pasta og gulrøtter til middag hver dag eller å lage flere ulike middager.

Det er en fase, sant? Har noen tips til festlig pålegg, god kamuflasje av råvarer eller smarte måter å få ungen til å i det minste smake på ting?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 15:35   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kresenpilt, 16 måneder - what to do?

Meg bekjent, så er det en fase. Og hun kan jo få andre ting enn brødmat i matboksen. Minsten er veldig glad i oppdelt fiskekake, f eks.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 15:39   #3
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kresenpilt, 16 måneder - what to do?

Fase. (Håper jeg i alle fall inderlig. )

Toåringen spiser knapt nok noe, og har vært sånn lenge. For tida går det i yoghurt med havregryn, brød med ost, smelta i mikroen (urk), leverposteiskiver, pannekaker med syltetøy, tomatsuppe, kyllingskinn, pølser og pizza. Ei og annen fiskekake. Når han har spist noe som likner middag, er visst den retten brukt opp for noen dager, og er æsj. Forrige uke fikk vi i ham potetmos, ved hjelp av ketchup. Nå tilbyr vi ketchup på alt.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 15:42   #4
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kresenpilt, 16 måneder - what to do?

Han spiste forresten ALT da han var ett. Nå er det broren som legger i seg av det meste.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 15:50   #5
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kresenpilt, 16 måneder - what to do?

Kyllingskinn! Tomatsuppe går her også, med makaroni i forstås, og pannekaker. Tortillas også faktisk, det ligner vel på pannekaker tenker jeg. Det hjelper litt med egen gaffel, men bare litt. Jeg blir litt sprø, for hun spiser egentlig litt lite og har gått veldig lite opp i vekst, så det er liksom ikke bare å si at spiser hun ikke middag så må hun vente til kvelds heller, synes jeg. Vi lager null oppstyr rundt bordet og maser ikke, men det er vanskelig å ikke bli litt preget av det.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 15:57   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kresenpilt, 16 måneder - what to do?

Vi spiser middag som ungenes siste måltid, ellers går det ikke rundt, og tilbyr nesten alltid brødskiver etterpå. Ofte spiser han dårlig av det og. Nå er han så stor at han skjønner en del, så da må han smake på minst en bit av middagen først - det er så godt som alltid æsj. Bortsett fra potet med ketchup, altså, det er jo et slags gjennombrudd.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 16:01   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kresenpilt, 16 måneder - what to do?

Ja, det blir vel fort sånn her også når vi skal på jobb begge to - det er en stund siden sist. Nå spiser vi i fem-tiden, så får hun kvelds halv sju, så hun får uansett noe før hun legger seg, men ofte er hun jo veldig sulten fem siden de spiser to i barnehagen (og hun spiser lite der og). Vi gir skive vi også hvis det er helt nekt, men sånn egentlig synes jeg hun burde prøve å smake når hun er såpass stor, for hun skjønner hva vi sier. Jeg har kanskje litt høye forventninger i forhold til alderen hennes?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 16:04   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kresenpilt, 16 måneder - what to do?

Hvis pasta er populaert, er det jo hauger av ting aa lure inn i sausen. Egentlig bare fantastien som setter grenser: Spinat, purerte grönnsaker blandet med tomatsaus for aa faa den "velkjente fargen", gresskar etc. etc. Jeg ga aldri bare pasta uten saus og sausen var alltid blandet inn. slik fikk sönnen min i seg masse grönnsaker selv om han selv fölte at han bare spiste pasta.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 16:06   #9
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kresenpilt, 16 måneder - what to do?

Vi innførte først obligatorisk smaking for et par måneder siden, men kunne sikkert gjort det før. Vi prøvde, men det blei så mye grin og kjipt for alle, og det blei jo bare verre. Så vi presser litt, men uten å gjøre hele måltidet til en utelukkende negativ opplevelse. Men jeg blir litt sprø. Mannen teller mye, til femti og sånn.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 16:06   #10
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kresenpilt, 16 måneder - what to do?

Ja, jeg prøver å blande saus og pasta når vi har noe med saus, så det kan jeg gjøre mer av. Lasagne har også fungert ganske bra, da får hun i seg litt tomatsaus og kanskje til og med litt kjøtt hvis hun ikke passer på. Skal prøve det. Ris har funket på indisk restaurant, så får prøve litt mer på det også.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 16:08   #11
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kresenpilt, 16 måneder - what to do?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Vi innførte først obeligatorisk smaking for et par måneder siden, men kunne sikkert gjort det før. Vi prøvde, men det blei så mye grin og kjipt for alle, og det blei jo bare verre. Så vi presser litt, men uten å gjøre hele måltidet til en utelukkende negativ opplevelse. Men jeg blir litt sprø. Mannen teller mye, til femti og sånn.

Hehe, høres kjent ut. Jeg tåler mindre grining enn mannen, er jeg redd, i hvert fall nå. Hittil har hun stort sett sittet i ro, bare ikke spist, men i går var det f.eks. hyl og skrik og vri seg i stolen og kaste seg bakover helt til hun fikk polarbrød med leverpostei... Jaja, det går seg nok til. Småsjuk, hormonell mamma har ikke all verdens tålmodighet.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 16:11   #12
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kresenpilt, 16 måneder - what to do?

Lag tomatsaus med grønnsaker, stavmiks det glatt og fyll det på en ketshup-flaske?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 16:12   #13
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kresenpilt, 16 måneder - what to do?

Ketchup er hun helt uinteressert i. Jeg putter masse grønnsaker i alle sauser altså, så det er mer å faktisk få henne til å spise. Vi kan uansett ikke ha pasta hver dag, selv om jeg er (alt for) glad i det.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 17:32   #14
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kresenpilt, 16 måneder - what to do?

Mine var heller ikke noe glad i kjøtt. Det er noe med konsistensen tror jeg.

Spiser hun leverpostei, så er mye vunnet. Da får hun mye av det nyttige i kjøtt.

Jeg tror at det dere gjør er helt riktig. Sørge for at det er noe hun vil spise, noe sunt, hele tiden oppmuntre henne til å prøve nye ting, uten å gjøre for mye ut av det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 18:19   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kresenpilt, 16 måneder - what to do?

Ja, sånn sett er det greit at hun har hengt seg opp i leverpostei, da får hun i hvert fall noe kjøtt. Nå har vi akkurat spist quesadillas, og det gikk faktisk ned en god del også av kjøttet, i tillegg til en haug mais og litt guacamole, så det er ikke så ille. Det går seg nok til.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 14:39   #16
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kresenpilt, 16 måneder - what to do?

Jeg drar opp denne litt igjen, jeg. Nå har hun fylt to år, og det har i grunnen ikke blitt noe bedre. Hun spiser ost og leverpostei på skiven (men når det er ost spiser hun stort sett den og ikke skiven), pasta (så lenge det ikke er en saus som ikke er tomatsaus på den...), pizza, til tider pølse, mais og, ja, tja, agurk in a pinch. De har litt varmmat i barnehagen, og det later til at hun spiser der. Hvor gamle bør de være før en innfører "smake på en ting"-regelen? Vi vil fortsatt ikke lage noe stress ut av det eller tvinge henne, men jeg holder jo på å bli sprø av å finne på mat der det er i hvert fall én ingrediens vi vet hun liker, når det er så få av dem. Heldigvis er hun glad i brødmat, frukt og naturellyoghurt, så hun får jo i seg mat, men den middagen er et styr. Lage to middager utgår, likeså å ha pasta til middag mer enn maks to ganger i uken. Vi voksne skal jo også ha grei mat. Vi har sluttet å lage brødskive i stedet for middag da, spiser hun ikke får hun vente til kvelds en time-halvannen etterpå, med mindre det er totalt krise og hun ikke har spist tidligere på dagen og sånt, da.

Noen flere lure tips? Hun har godt språk og skjønner veldig mye.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 14:43   #17
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kresenpilt, 16 måneder - what to do?

Ingen tips. 10-modellen er sånn ennå, spiser nøyaktig det samme som din, og den altetende 11-modellen tar etter og spiser snart ingenting han heller. Jeg regner med det går over før tenåra og håper å holde dem i live til da.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 15:04   #18
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kresenpilt, 16 måneder - what to do?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Ingen tips. 10-modellen er sånn ennå, spiser nøyaktig det samme som din, og den altetende 11-modellen tar etter og spiser snart ingenting han heller. Jeg regner med det går over før tenåra og håper å holde dem i live til da.

/ På en måte godt å høre at det ikke bare er her, da. Jeg blir smått sprø, bare. Jeg elsker å lage mat, men nå er det bare et stressprosjekt å prøve å komme på noe hun kan tenkes å smake på. Jeg tror bare vi må fortsette å lage variert mat, så får hun ta hvis hun vil og stå over hvis hun vil.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 15:12   #19
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kresenpilt, 16 måneder - what to do?

Tipper jeg innførte "må smake på" i to-tre års alder. Det fungerte fint. Jeg gikk gjennom "reglene" før vi spiste hver dag (altså: du må smake, men du trenger ikke spise opp og at man ikke sier at man ikke liker før man har smakt). Det fungerte godt og vi har hatt veldig lite uro ved matbordet. Men nå er ikke min særlig kresen lengre.

I motsetning til ditt barn, startet min eldste med å være superkresen da vi startet med mat, men er nå blitt en liten gourmet . Jeg tror på eksponeringsterapi i matveien også.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 15:18   #20
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kresenpilt, 16 måneder - what to do?

Jeg har forresten aldri laget "barnemat" etter mosematalder. Jeg serverer det jeg ville servert uansett og barnet må smake. Blir det ikke noe særlig middagsspising, får han heller få noe annet (type kvelds) etter at middagen er avsluttet.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no