Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvor mye gløgg per pers?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-11, 10:25   #1
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Hvor mye gløgg per pers?

Trenger råd. Jeg skal blande gløgg til ca 30 personer. Hver tomtegløggflaske gir 4,5 l. Hvor mange flasker bør jeg ha? Og hvor mye alkogløgg vs alkofri?

Det er et jobbarrangement på dagtid, i den grad det har noe å si.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 12:39   #2
elli
Aktiv
 
elli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 185
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye gløgg per pers?

Om det er på dagtid er det da i arbeidstiden og er det da lurt å ha med alkohol? Er det ikke i arbeidstid, kommer alkoholen ann på om det er et arrangement som fortsetter som fest, eller om de ansatte skal hjem etterpå.

Jeg ville regnet 2 glass til hver, ett glass ca 2 dl. Altså 12 liter. 3 flasker som gir 4,5 liter blir jo 13,5 liter så tenker det ville være passe.

Om det er i arbeidstiden ville jeg laget kun uten alkohol.
Om det er fest etterpå ville jeg laget 2/3 med alkohol.
Om det ikke er fest etterpå ville jeg laget 1/3 med alkohol.
...tror jeg... ville nok også hørt rundt blandt mine kolleger hva de tenker om saken...

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 16:29   #3
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye gløgg per pers?

Takk for svar, som jeg ikke rakk å se før jeg tok avgjørelsene.

Men det ble bra. Beregnet 4 dl per pers, 50/50 alkofritt og rødvinsgløgg, som var rimelig i tråd med folks preferanser (verken vi eller gjestene praktiserer totalavhold selv om festlighetene foregår i arbeidstida, det var avklart på forhånd). Men det ble altfor mye totalt sett. 3 dl hadde nok holdt i massevis.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no