Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

7 bokser sirup

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-11, 00:34   #21
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 7 bokser sirup

Det er sånn jeg har det med bakepulver.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 00:48   #22
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 7 bokser sirup

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Slik var det tidligere hos oss også. Nå forsvinner bakepulveret i sønnens bakepulverbomber.

Nå ble jeg litt stressa ved tanken på at det kan finnes opp sirupsbomber pga stor tilgang i de tusen hjem. Best å bruke opp sirupen før kreative barn begynner å eksperimentere.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 00:57   #23
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: 7 bokser sirup

Loff med sirup på til hele familien!

Koke karameller? Bygge pepperkake-Nidarosdomen i naturlig størrelse?

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 04:30   #24
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 7 bokser sirup

Sykt gode ingefærkaker, skal hoste opp oppskriften seinere i kveld, skal bare oversette den til norske mål og sånt.

Eller, for å sitere en kompis som akkurat sendte meg en e-post:

Sitat:

Those cookies you made for Kat's Orals were absurdly delicious in a way that defies all I understand about the universe and unseen worlds beyond.

__________________
2001&2005

Sist redigert av Acsa : 03-12-11 kl 04:40.
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 09:35   #25
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 7 bokser sirup

Bra acsa! Høres lovende ut.

Tro om jeg har noe igjen av de 7 boksene når jeg har prøvd alt det deilige dere har kommet frem til her?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 09:40   #26
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: 7 bokser sirup

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Bra acsa! Høres lovende ut.

Tro om jeg har noe igjen av de 7 boksene når jeg har prøvd alt det deilige dere har kommet frem til her?

Ut å kjøpe mer i dag, kan ikke risikerer å gå tom.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 09:49   #27
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: 7 bokser sirup

Julegeitene fattet jeg stor interesse for. Det har jeg aldri hørt om før! Hvor i landet er disse vanlige?
Spises de som boller eller er det tilbehør til noe?
Må ut og kjøpe rugmel og sirup, skjønner jeg.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 10:47   #28
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 7 bokser sirup

Der ser dere! Det funker som bare juling å spørre om hva som helst på FP! 7 bokser sirup er jo intet problem, her er det oppskrifter i fleng.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 15:25   #29
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 7 bokser sirup

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Julegeitene fattet jeg stor interesse for. Det har jeg aldri hørt om før! Hvor i landet er disse vanlige?
Spises de som boller eller er det tilbehør til noe?
Må ut og kjøpe rugmel og sirup, skjønner jeg.

Sør-vestlandet, tror jeg.

De spises som boller/rundstykker, ja. Med valgfritt pålegg, eller uten noe på.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 15:28   #30
Supernala
Superkul
 
Supernala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 253
Supernala er litt kul
Standard

Sv: 7 bokser sirup

Veldig vanlig på vestlandet ja
Jeg spiser dem med smør og brunost på

__________________
_____________
Stolt mamma


I'm knot dumb!
Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 16:38   #31
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: 7 bokser sirup

Jeg er fra Nordvestlandet. Måtte ringe faren min, men han hadde heller aldri hørt om det.
Er sikker på jeg kommer til å like det, så tusen takk for oppskrift.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 16:54   #32
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 7 bokser sirup

Jeg er veldig glad i god gammeldags sirupskake:

http://detsoteliv.no/searchresults_o...ruppe.php?2013

Jeg har det på samme måten med brunt sukker, fant mange poser forrige gang jeg ryddet i skapet. Kjøper en ny hver gang jeg trenger litt tydeligvis.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:06   #33
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 7 bokser sirup

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Sykt gode ingefærkaker, skal hoste opp oppskriften seinere i kveld, skal bare oversette den til norske mål og sånt.

Eller, for å sitere en kompis som akkurat sendte meg en e-post:

Vil gjerne ha oppskrift

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 17:55   #34
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 7 bokser sirup

Opprinnelig lagt inn av Supernala, her.

Julegeiter

Da står denne til heving

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 19:29   #35
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 7 bokser sirup

"Trenger du virkelig fem bokser hjortetakksalt", er en replikk som har forekommet i mitt kjøkken.

Si for all del fra hvis du, i din jakt på kakeoppskrifter med sirup, kommer over en oppskrift som forutsetter 3 dl hjortetakksalt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 20:45   #36
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: 7 bokser sirup

En sjokoladepeanøttsaus til is får sirupen til å krympe fort.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 23:26   #37
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 7 bokser sirup

Opprinnelig lagt inn av mammaugla, her.

En sjokoladepeanøttsaus til is får sirupen til å krympe fort.


Åh - den skal jeg prøve.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 23:48   #38
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: 7 bokser sirup

Vi hadde i en periode sånn "trenger sikkert kanel" når vi handlet. Det sørget for at vi ikke trengte kjøpe kanel på noen år...

Lykke til i jakten på sirupsoppskrifer, det første jeg kommer på er fløtekaramellene jeg pleier lage til jul (ehh, pleide, altså, når jeg bodde hjemme var det jeg som hadde ansvaret for å lage dem. Men jeg bor ikke der lenger, og lager ikke masse karameller til oss som er bortreist hele jula) der er det en boks sirup i.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 09:52   #39
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: 7 bokser sirup

Opprinnelig lagt inn av Supernala, her.

Julegeiter

Takk for oppskrift og inspirasjon! I disse dager nyter vi julegeiter.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 09:58   #40
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 7 bokser sirup

Åh julegeiter er magisk, med smør og brunost.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no