Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-19, 13:38   #321
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

I går hadde eldste bursdag, så nå er det vel overstått (annet enn at han skal ha 5-6 venner på pizza, film og bursdagsfeiring nå til helgen) og da er det jul som er i fokus. Ungene er veldig spente på julekalenderen og er fornøyde med de dagene så langt.
I går kom også julealven (elf-on-the-shelf) til oss. Han satt fornøyd på kjøkkenbordet med en lapp hvor det stod "I'm back". I dag hadde den store Halloween-edderkoppen vår krøpet ut av boksen sin i kjelleren, fanget julealven og surret ham inn i spindelvev før han krøp opp i lysekronen og satte seg der, og der hang de da ungene stod opp i morges.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-19, 13:54   #322
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

I år har jeg ikke hatt noen plan for hvordan gavene i familiekalenderen er plassert, jeg bare beordret de ulike familiemedlemmene om å henge opp sine gaver der de ville, og satset på at det ble sånn noenlunde jevnt fordelt. Tidligere har jeg passet på at det har gått noenlunde i tur og orden med hvem som er mottaker og hvem som er giver. Resultatet er at selv om vi er fem i familien må yngstejenta vente helt til niende desember før hun får åpne sin første pakke. Hun tok det pent da, og er smart nok til å skjønne at det betyr at det blir flere pakker på henne mot slutten. Foreløpig har mannen fått fra sønnen og sønnen fått fra meg.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-19, 13:56   #323
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Mulig det ville vært lurere enn min VELDIG innfløkte matrise!!

Jeg er litt bakpå, så kalenderen har en pakke fra meg og fire fra storebror (som har vært hjemme alene i helgen og hatt tid til å handle), men det blir vel advent for det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-19, 14:07   #324
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mulig det ville vært lurere enn min VELDIG innfløkte matrise!!

Jeg er litt bakpå, så kalenderen har en pakke fra meg og fire fra storebror (som har vært hjemme alene i helgen og hatt tid til å handle), men det blir vel advent for det.

Det er det jeg også har drevet med før, men i år gadd jeg ikke. Det blir som det blir, ungene er store. Mannen mangler å henge opp tre av sine fire (har kjøpt, men spekulerer litt på hvordan han skal arrangere det), og jeg mangler å henge opp den siste lørdagen (godteri) og den 24. Den siste kommer opp litt sånn etter hvert, når jeg finner ut hva jeg skal kjøpe, den gjør alltid det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 14:11   #325
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Takk for tips om popcornkalender her inne! Stor suksess!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 14:16   #326
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Takk for tips om popcornkalender her inne! Stor suksess!

Ja, den er fin! Stor suksess her også. Også den Get boring stuff done-kalenderen fungerer forbløffende bra.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 14:39   #327
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

I dag ble det faktisk pakke på lillesøster likevel, fra storesøster, som feilaktig hadde skrevet mitt navn på lillesøsters pakke, og oppdaget det i det jeg skulle til å åpne den. Så da fikk yngstejenta en liten sjampo og en lipbalm fra sin storesøster.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 15:01   #328
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2019

Okei, jeg overgir meg. Jeg har hardnakket holdt stand: I dette huset skal ikke julekalender bli nok en stressfaktor som bare blir hat for mor (for det er jeg som kommer til å gjøre det), her kjører vi enkleste utvei: fiks, ferdig kjøpekalender. Bestilte Frost-kalender i god tid, og lo halvveis skjult av alle foreldre som hadde gått i julekalenderfella og angret seg for det, i tillegg til alle nybakte mammaer som tror at dette skal bli Koselig. Litt snørrhovent fornøyd med egen avgjørelse, altså, og godt fornøyd med å ha perfeksjonert BraNok-prosjektet mitt.


Dette varte helt til morgenen den 1. desember. Jeg og faren hypet det skikkelig, NÅ ER DET JULEKALENDER! Med stjerner i øynene. Ungen er superspent, og pakker opp... et bittelite, utrolig stusselig klistremerke, av en bifigur i Frost.


Jeg ble SÅ SKUFFA. Og endte opp med å superstresshastehandle sånn kalenderbakgrunn til å henge hjemmelagde pakker på, og tusen små gaver til de første dagene. Jeg klarte rett og slett ikke å stå i det. Og det verste er at det egentlig var min egen skuffelse jeg ikke klarte å stå i, for ungen hun var jo egentlig sånn passe fornøyd, hun.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 15:04   #329
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Okei, jeg overgir meg. Jeg har hardnakket holdt stand: I dette huset skal ikke julekalender bli nok en stressfaktor som bare blir hat for mor (for det er jeg som kommer til å gjøre det), her kjører vi enkleste utvei: fiks, ferdig kjøpekalender. Bestilte Frost-kalender i god tid, og lo halvveis skjult av alle foreldre som hadde gått i julekalenderfella og angret seg for det, i tillegg til alle nybakte mammaer som tror at dette skal bli Koselig. Litt snørrhovent fornøyd med egen avgjørelse, altså, og godt fornøyd med å ha perfeksjonert BraNok-prosjektet mitt.


Dette varte helt til morgenen den 1. desember. Jeg og faren hypet det skikkelig, NÅ ER DET JULEKALENDER! Med stjerner i øynene. Ungen er superspent, og pakker opp... et bittelite, utrolig stusselig klistremerke, av en bifigur i Frost.


Jeg ble SÅ SKUFFA. Og endte opp med å superstresshastehandle sånn kalenderbakgrunn til å henge hjemmelagde pakker på, og tusen små gaver til de første dagene. Jeg klarte rett og slett ikke å stå i det. Og det verste er at det egentlig var min egen skuffelse jeg ikke klarte å stå i, for ungen hun var jo egentlig sånn passe fornøyd, hun.

Nå lo jeg høyt.
Tipper det blir bra kalender okke som!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 15:24   #330
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Herlige Marla!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 01:19   #331
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2019

Har akkurat bestilt "magisk" julekule fra snøfall. Ser for meg at lillesøster kommer til å elske denne.

https://www.tanum.no/_snofall-julekule-7090042098021


(Kilde: youtube.com)

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 12:08   #332
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Snart ferdig med julegaver! juhu!

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 20:18   #333
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Snart ferdig med julegaver! juhu!

Jeg har knapt begynt, men jeg har en plan for de fleste.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 20:37   #334
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Snart ferdig med julegaver! juhu!


Jeg er også snart ferdig. Godt å slippe det vanlige stresset i desember.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 22:09   #335
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg burde gjøre masse juleting, men har egentlig bare lyst til å være slakt i sofaen.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-19, 20:11   #336
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

I dag har jeg bakt, en boks full av familiens obligatoriske "karamellspon" (som er en litt seigere og mer karamellaktig type havreflarn), og har laget pepperkakedeig som skal stå i kjøleskapet over natta og bakes i morgen. Har pakket inn alt av gaver som skal leveres neste helg, og mangler bare én gave der, nærmere bestemt til svogeren min. Aner ikke hva jeg skal finne på der. Mann, 44 år, praktisk anlagt, sporty og glad i friluftsliv, har "alt". Drikker svært lite alkohol, og har skapet fullt av flasker med diverse drikkevarer fått i firmagaver etc, som aldri blir drukket. Tips mottas med takk.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 07-12-19 kl 20:38.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-19, 20:16   #337
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2019

Julegaver er ferdig!

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-19, 20:41   #338
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

I dag har jeg bakt havreflarn, mandelknekk, sandnøtter og pepperkakehus (med Samsons ferdige deig, den er knallgod!).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-19, 20:42   #339
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Og så er alt av julepynt på plass, minus juletreet. Det hugger og pynter vi neste helg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-19, 21:15   #340
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

7. desember og vi er ferdige med alle julegavene unntatt én! Mangler bare mannens tante som skal feire med oss, og der er vi ganske blanke, så må tenke litt. Har pakket inn 80% også, mangler bare de siste tingene vi har bestilt på nett. Vi har både kalkun og ribbe i fryseren, så det meste begynner å komme på plass.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no