Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Chocolate Cream Cheese Brownies

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-08, 18:38   #361
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Den er klart bedre dag to, og enda bedre dag tre. : datapunkt: Og jeg tror dere som mislykkes steker for lite.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 21:31   #362
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Men om jeg hadde stekt den lenger så hadde den jo blitt tørr?

Jeg lot forøvrig eggedosisen piskes bare bittelitt, for jeg hadde jo sovende barn må vite. Men jeg tenkte faktisk at om jeg hadde pisket eggedosis av eggene og sukkeret i ostekremen så ville den blitt mindre flytende? Noen som har prøvd det?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 21:40   #363
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jaa, det blir den. Det er bla. derfor jeg aldri ALDRI pisker eggedosis av brownies-røre, for å få denne seige gode konsistensen.

Er det mulig at du kan forklare steg for steg korleis du går fram for å få denne seige konsistensen? Ikkje ver redd for å bruke teskei!!! Har laga den ein gong, men den vart liksom så våt/saftig...

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:38   #364
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Er det mulig at du kan forklare steg for steg korleis du går fram for å få denne seige konsistensen? Ikkje ver redd for å bruke teskei!!! Har laga den ein gong, men den vart liksom så våt/saftig...

Hehe. Enkelt og greit; rør minst mulig. Rør helst alt for hånd. Ostemassen bør absolutt røres for hånd (jeg bruker Tupperware Kitchen-chef, sånn håndmiksegreie) for at den skal bli tykk og luftig, ellers blir den suppe.

Sånn ble min ostemasse sist:



Av og til har min kake også blitt ganske rå mot midten, og da har jeg rett og slett bare skjært kaken i firkanter og tatt ut stykkene forsiktig, så har jeg lagt dem opp-ned på papirkledd plate og stekt dem litt til.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 09:17   #365
Ellie
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 6
Ellie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Denne er blitt etterlyst:

Chocolate cream cheese brownies

(stor langpanne. Husk bakepapir i bunnen)

Ingredienser:

250 g smør
150 g kokesjokolade
200 g lys kokesjokolade
6 egg
450 g sukker
200 g hvetemel
2 ts bakepulver
200 g valnøtter

Ostemasse:
400 g kremost (f.eks. 2 pk Philadelfia)
150 g sukker
6 ss smør
3 egg


Fremgangsmåte:

Smelt smøret. Brekk oppi sjokoladen og la den smelte i smøret. Rør blandingen jevn og avkjøl. Pisk egg og sukker til eggedosis. Ha eggedosisen i en stor bakebolle. Rør i sjokoladesmøret og sikt i hvetemel og bakepulver. Ha til slutt i hakkede valnøtter.

Til ostemassen piskes kremost og mykt smør sammen. Tilsett sukker og eggene og pisk blandingen jevn (røren blir nokså tynn i konsistens).

Fordel halvparten av sjokoladedeigen utover i en stor, bakepapirkledd langpanne (ca 30x40 cm). Hell over ostemassen. Fordel så over resten av sjokoladedeigen. Bland litt med en gaffel for å marmorere deigene sammen.

Stek kaken midt i ovnen ved 175°C i 45 min. Avkjøl kaken helt i formen. Hvelv kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Del kaken opp i firkanter.

Kan fint fryses!



Prøvde denne i går. Tok dem med på et møte i "syklubben" og den falt virkelig i smak Heldigvis spiste de frammøtte opp hele kaka så jeg slapp å få med rester hjem (for da kunne det raskt blitt kake både til lunch og kvelds i dag)

Ellie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 18:38   #366
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Kanskje det står i denne tråden, så tilgi meg at jeg spør igjen.

Det står stor langpanne. Vil det si en langpanne i størrelsen som på bildet, eller en hel langpanne (av typen som hører til ovnen)?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 18:41   #367
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Kanskje det står i denne tråden, så tilgi meg at jeg spør igjen.

Det står stor langpanne. Vil det si en langpanne i størrelsen som på bildet, eller en hel langpanne (av typen som hører til ovnen)?

Hel langpanne.


Jeg tok en mindre, og da rant det over på kantene.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 18:42   #368
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Jeg har forsøkt begge deler. Jeg syntes at den formen som hører til ovnen ble litt for stor.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 18:44   #369
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Så da er bildet i oppskriften litt misvisende da? (Ikke noe kritikk, men det skjønner vel Mim)

Jeg har en panne som er litt mindre enn vanlig form, men større enn halvparten.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 18:51   #370
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg har forsøkt begge deler. Jeg syntes at den formen som hører til ovnen ble litt for stor.

Synes du? Dette varierer kanskje litt fra ovn til ovn også. Vår ovn er feks større enn IKEA ovnene.
Men jeg synes ikke vår ble for store.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 18:55   #371
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Formen som jeg bruker er 30x40 cm det syntes jeg var perfekt størrelse. Det kan vel stemme godt med bildet i første innlegget.

Formen som hører til ovnen min er en del større enn det og som sagt den synes jeg blir for stor slik at kaken blir for lav. Nå har jeg ovn fra Simens og hvis jeg ikke husker helt feil, så er de rimelig store.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:10   #372
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Jeg bruker formen som hører med til ovnen min, og synes den blir helt passelig.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:32   #373
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.804
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Jeg lurer på om det er veldig varierende størrelse på langpanner. Vi må alltid gange oppskrifter med 1,5 om vi ikke vil ha papirtynne kaker.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:37   #374
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg lurer på om det er veldig varierende størrelse på langpanner. Vi må alltid gange oppskrifter med 1,5 om vi ikke vil ha papirtynne kaker.

Det er nok stor variasjon ja.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:51   #375
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Stor langpanne er 30 x 40, altså IKKE den som følger med komfyren, den er ofte mye større. Jeg bruker aldri sistnevnte.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:53   #376
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Jeg bruker den som følger med ovnen og den passer perfekt iallefall.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:11   #377
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Hmf - Da er jeg ferdig med kaka - den står i ovnen. Om den blir vellykket skal være en annen sak. I det jeg skulle til å sette den inn i ovnen kom jeg på at jeg hadde glemt valnøtter. Jeg elsker valnøtter i brownie, så jeg kunne liksom ikke la de utgå heller, så da strødde jeg de oppå og blandet forsiktig inn. Nå gjenstår det å se hvor marmorert kaka er.....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:15   #378
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Jeg bruker ildfast form fordi jeg synes den blir best når det er et lag ostekrem i midten og sjokolade over og under. Og også når den er så høy.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:21   #379
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Bauche: marmoreringen har ikke så mye å si. Faktisk synes jeg kaka er aller best når den er i tre lag uten marmorering. Og nøtter på toppen er nok enda bedre enn nøtter inni kaka.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:25   #380
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Bauche: marmoreringen har ikke så mye å si. Faktisk synes jeg kaka er aller best når den er i tre lag uten marmorering. Og nøtter på toppen er nok enda bedre enn nøtter inni kaka.

Vel, det er jo DET som er problemet. For jeg har jo blanda - så jeg ser for meg at det ikke er deilige lag, men bare en "herlig" smørje av blanding - uten den tydelige marmoreringa som jeg tror er viktig i denne kaka.

Forøvrig brukte jeg form i str 40x30 Den jeg har er veldig dyp (nesten 6 cm) så jeg tviler på at det går over her iallefall.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no