Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Chocolate Cream Cheese Brownies

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-08, 00:19   #341
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Det jeg lurer på er hvor krise er det hvis man ikke har bakepapir i bunnen, blir den helt umulig å få opp av formen? Selv hvis man smører godt?

Det gikk helt fint til meg. Jeg delte kaken opp i passe stykker og brukte stekespade til å løfte stykkene ut.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 16:37   #342
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Å, jeg fant en passende anledning!

Idag har jeg nemlig klart å installere nytt modem og sette opp delt nettverksskriver helt av meg selv. Så nå står kaka i ovnen, og vi gleder oss alle sammen...

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 20:57   #343
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Kake ferdig, kakebit spist, venter fortsatt på den store orgasmen!

Kaka var god den, men ikke så fantastisk som jeg hadde forestilt meg. Den ble heller ikke så veldig brownies-aktig, jeg ville heller kalt den Sjokoladekake med ostefyll. Har fulgt oppskriften til punkt og prikke.

Men den var jo såpass god at jeg vet at den står på kjøkkenet og kommer til å friste meg helt til det er tomt! Får vel prøve å vente til i morgen, siden den sies å bli bedre da?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 20:59   #344
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Jeg lagde den også for andre gang denne helgen. Første gang var den aldeles fantastisk, men denne gangen var den "bare" god. Lurer på hva jeg gjorde annerledes?

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 21:05   #345
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Den er bedre etter en natt i kjøleskapet ja.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 21:21   #346
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Kaka var god den, men ikke så fantastisk som jeg hadde forestilt meg. Den ble heller ikke så veldig brownies-aktig, jeg ville heller kalt den Sjokoladekake med ostefyll. Har fulgt oppskriften til punkt og prikke.

Kanskje du stekte den litt lenge? Her fikk den en helt fantastisk, "tung", brownie-konsistens.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 21:32   #347
mammsen31
mamma til 4 gull
 
mammsen31 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Norge, et stenkast fra oslo
Innlegg: 48
mammsen31 er litt kul
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Fy---den der så god ut ... Snufs og jeg som prøver og ikke såise serlig av sånt om dagen da ... Sikkle ..
Men om 2 uker blir jeg 31 da og da skal det koseseg her ja .... Hmm kansje jeg lager denne da ...

mammsen31 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 21:35   #348
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Hey, her skrev jeg et langt svar også ble det bare borte!?

Jeg stekte den i 45 min på 175 grader. Den ble ikke på noen måte tørr, heller veldig saftig, men ikke slik seig og brownies-aktig liksom.

Ostemassen sank forøvrig godt ned i nederste laget med sjokolade, så den er mye "bløtere" i bunn enn ellers. Men om den blir fast og fin etter et døgn i kjøleskapet så blir det nok bra i morgen tenker jeg!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 10:03   #349
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Hvorfor åpner jeg denne tråden hele tiden?

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 22:33   #350
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Hey, her skrev jeg et langt svar også ble det bare borte!?

Jeg stekte den i 45 min på 175 grader. Den ble ikke på noen måte tørr, heller veldig saftig, men ikke slik seig og brownies-aktig liksom.

Ostemassen sank forøvrig godt ned i nederste laget med sjokolade, så den er mye "bløtere" i bunn enn ellers. Men om den blir fast og fin etter et døgn i kjøleskapet så blir det nok bra i morgen tenker jeg!

Samme her! Jeg hadde for øvrig ikke i nøtter, da gubben er allergisk. Men da skal vel ikke ha så mye å si?

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 22:38   #351
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Samme her! Jeg hadde for øvrig ikke i nøtter, da gubben er allergisk. Men da skal vel ikke ha så mye å si?

Jeg har aldri i nøtter, men min har vært meget vellykket hver gang.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 22:43   #352
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Kan noen låse denne tråden?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 23:26   #353
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Kan noen låse denne tråden?

Egentlig helt enig!

Den var forøvrig litt bedre i dag, men jeg har klart å la den stå urørt i kjøleskapet i kveld. Men med denne tråden som popper opp så må jeg jo nå bare snike litt i kjøleskapet igjen. :svak:

Jeg kom forresten på at jeg ikke fulgte oppskriften helt til punkt og prikke da, for jeg brukte 50 g sjokolade for lite og bare 100 g valnøtter, men jeg ser jo at flere har utelatt nøtter, så kan da de 50g sjokolade ha så mye å si da?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 00:09   #354
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Egentlig helt enig!

Den var forøvrig litt bedre i dag, men jeg har klart å la den stå urørt i kjøleskapet i kveld. Men med denne tråden som popper opp så må jeg jo nå bare snike litt i kjøleskapet igjen. :svak:

Jeg kom forresten på at jeg ikke fulgte oppskriften helt til punkt og prikke da, for jeg brukte 50 g sjokolade for lite og bare 100 g valnøtter, men jeg ser jo at flere har utelatt nøtter, så kan da de 50g sjokolade ha så mye å si da?

Jeg hadde ikke i nøtter i det hele tatt, men hadde i nok sjokolade, og fikk likevel samme resultatet som deg.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 09:02   #355
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Kan noen låse denne tråden?

Låse? Karantene tenker jeg vi sier.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 10:17   #356
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Ostemassen synker ikke ned om den ikke blir for tynn. Min får konsistens som en tykk vaniljekrem. Jeg bruker ikke lenger mikser, men en sånn Tupperware-dings som visper, hakker osv (man kan jo feks. røre for hånd), da blir ikke massen kjørt så "hardt" og blir mye mer luftig.

Jeg får altså BEST resultat når ostemassen er tykk, jeg har i bare mørk sjokolade og når jeg ikke pisker eggedosis. Ja, og så steker jeg den litt lenger, for jeg synes den blir litt vel rå ellers.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 16:57   #357
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ostemassen synker ikke ned om den ikke blir for tynn. Min får konsistens som en tykk vaniljekrem. Jeg bruker ikke lenger mikser, men en sånn Tupperware-dings som visper, hakker osv (man kan jo feks. røre for hånd), da blir ikke massen kjørt så "hardt" og blir mye mer luftig.

Jeg får altså BEST resultat når ostemassen er tykk, jeg har i bare mørk sjokolade og når jeg ikke pisker eggedosis. Ja, og så steker jeg den litt lenger, for jeg synes den blir litt vel rå ellers.

Men blir din sånn Brownies-seig?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 17:02   #358
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Jaa, det blir den. Det er bla. derfor jeg aldri ALDRI pisker eggedosis av brownies-røre, for å få denne seige gode konsistensen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 17:30   #359
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Det går jo fint an å fryse den, sant? Vi skal ha dåp på søndag og alt som kan lages og fryses før den tid er helt suffisant!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 17:31   #360
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Det går jo fint an å fryse den, sant? Vi skal ha dåp på søndag og alt som kan lages og fryses før den tid er helt suffisant!

Går helt fint, jeg bakte min og frøs den. Den var like god når den ble servert i dåpen.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no