Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-18, 22:04   #81
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Sånn ja, jeg ser det kan virke sånn. Jeg skal ikke utbrodere personligheten hennes så veldig, men hun er hjemmekjær og vennene bor langt unna og ganske spredt, slik at det har vært lite muligheter for festing. Tror det er mange foreldre som følger med, men bor ungdommen på hybel så bør man være litt ekstra obs. Jeg trodde faktisk ikke ryktene stemte, og er utrolig glad for at datteren vår bor hjemme for å si det sånn, det drikkepresset skal hun slippe når hun bare såvidt har fylt 16 år.

Jeg regner med du har rett altså, men det er jo som CD er inne på, påfallende mange her inne som har ungdommer som er til å stole på, og som overhodet ikke er interessert i alkohol, og samtidig veldig mange som drakk alkohol da de selv var tenåringer, uten at foreldrene ante hva de drev med ...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 22:11   #82
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Jeg drakk fra tidlig alder, men ble tatt mange ganger, også i å stjele alkohol hjemme. Min mor sa alltid at jeg ikke skulle tro kua ikke husket hvordan det var som kalv og at hun tok utgangspunkt i at jeg kunne finne på mye rart. Jeg husker også at hun syntes foreldrene til noen venninner var naive og delvis lukket øynene/ville ikke tro sånt om sitt barn.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 22:45   #83
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Lar det stå og antar at tenåringen er pålitelig. Enn så lenge.

Samme her. De har nå passert den magiske alderen, og det har gått helt fint. Vi har hatt god dialog med begge jentene, som er veldig snusfornuftige.

Dessuten tok jeg bilde av barskapet før jeg dro ut og de skulle være hjemme med venner.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 23:14   #84
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Dette min er meg om at vi må få kvittet oss med den spriten vi har stående og som vi aldri drikker. #rema1000

Øl og vin tror jeg vi skal kunne ha kontroll på.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 06:51   #85
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Jeg vet jo godt hva jeg gjorde på videregående, som mine foreldre ikke visste noe om. Så jeg lurer ofte på om jeg er i overkant naiv når det gjelder datteren min, men når jeg tenker på alt det som hun faktisk forteller meg, så lurer jeg litt på hvor mye som egentlig kan være igjen å ikke fortelle om.

Jeg tror rett og slett bare at vi har et åpnere forhold enn jeg hadde til min mor. Selv om vi også snakket om mye og sto hverandre nær. Alternativt så er jeg bare veldig naiv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 07:33   #86
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Min 16-åring har nok smakt alkohol, men det er absolutt ikke hennes greie. De var på sin første ute-av-kontroll-hjemmefest for et par uker siden, da ringte de for å bli hentet kl 10. Jeg hadde nok ikke gjort det samme når jeg var 16 for å si det sånn.

Vi har ikke så mye sprit, men det vi har står i kjøkkenskapet. Som regel bare en flaske, vi bytter mellom gin og tequila. Og en liten flaske akevitt til jul. Så drikker vi GT til ginen er tom, og går over til Margarita, vi har ganske god kontroll. Hadde fjernet det hvis vi var borte over natten, men enn så lenge har de alltid hatt barnevakt når vi er borte.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 08:11   #87
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Min 17- åring forteller meg svært lite, slik har hun alltid vært. Helt motsatt av sin lillebror på 14. Men hun er i det minste alltid hjemme, så akkurat det har jeg kontroll på.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 08:19   #88
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg regner med du har rett altså, men det er jo som CD er inne på, påfallende mange her inne som har ungdommer som er til å stole på, og som overhodet ikke er interessert i alkohol, og samtidig veldig mange som drakk alkohol da de selv var tenåringer, uten at foreldrene ante hva de drev med ...

Mens jeg faktisk tror det i mange tilfeller stemmer. Erfaringen min som lærer og forelder er at det er mange flere som mer eller mindre bare er hjemme i helgene enn det var da vi var unge. Ikke bare har de bedre kontakt med foreldrene sine, men de har ikke minst datamaskiner og bruker fredagskvelden på gaming heller enn grøfting.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 09:31   #89
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Min er en ganske taus og privat og har potensiale til å være litt snikete, så jeg er ikke naiv på DET. Stoler LANGT mer på datteren min der, som er gjennomsiktlig som GLASS.

Men han er ikke mye out and about, egentlig. Hvis det har vært anledninger til å prøve seg på ting så har det vært på treningsturer i Sverige, men da er de i trygge omgivelser OG de skal opp klokken halv syv for å trene knallhardt hele dagen, så om han nå skulle velge å debutere akkurat der på et tidspunkt så tenker jeg at det ikke er det verste. Det er både trygt og oversiktlig, og han får erfare hvor lite forenlig det er mer idrettsliv. Og dønn ubehagelig. Foreløbig er jeg temmelig sikker på at han ikke er interessert, han er veldig lite utprøvende.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 10:57   #90
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Jeg tar dette som en OBS! potensiell problemstilling, som det er greit å være klar over. Den gamle spriten er vanskelig å komme til uten store fysiske utskeielser (aka; begravd i en bod). Vin og øl betydelig mer tilgjengelig, og desto lettere å legge merke til om blir tatt.

15-åringen gamer stort sett i helgene, og han og kompisene har så langt nøyd seg med P-Max. I mengder. Samt en del redbull og energidrikker de har smuglet inn. Og siden vi har oppdaget det, så har vi fått pratet litt om det og.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 11:07   #91
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Vi har alkohol i skap, kjølebod, kjøkkenbenk og soverom. Noe er sånn at vi egentlig ikke ville merket om det forsvant, sånn som åpnede sherry-, gin og whiskyflasker eller vinkartong. Limoncello, dessertvin og portvin, feks. En ølboks eller to ville vi sikkert ikke tenkt over heller. Det meste ellers er lukket og korket.

Vi har ikke hatt noe problem med tyveri av alkohol og en fest i vår der barnet prøvde seg på konseptet "drinker" (brus + sprit med begge hender) har medført selvpålagt totalavhold siden. Det er helt supert.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 11:24   #92
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Ja, man burde kanskje la EN type stå fremme, en sort som er garantert å gjøre dem grisedårlige?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 12:00   #93
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opp med hånden, alle de som ble avvent på tequila selv i god tid før 21?

(Ikke jeg, da, jeg er ganske tunglært. )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 12:02   #94
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Opp med hånden, alle de som ble avvent på tequila selv i god tid før 21?

(Ikke jeg, da, jeg er ganske tunglært. )

Jeg drakk tequila for første gang på VELDIG mange år for en tid tilbake. Det var fortsatt aldeles jævlig. Jeg kan ikke forstå at jeg faktisk har shotta dette

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 12:10   #95
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

De eneste to gangene jeg seriøst ikke kan gjøre rede for hva som skjedde kvelden før og hvordan jeg kom meg til der hvor jeg våknet dagen derpå, var tequila shot årsaken. Jeg lærte etter gang to da, aldri mer.

Heldigvis var jeg sammen med ordentlige og omsorgsfulle folk som tok ansvar.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 12:12   #96
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Jeg var sånn cirka trettifem første gang jeg drakk tequila (oppvokst på hjemmebrent). Jeg og en venninne "hjemme på ferie" tømte alle småflaskene tequila som sto i loftstua hos faren hennes. Han ble litt sur.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 12:19   #97
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Jeg drakk tequila fra pintglass en gang for å imponere en jeg var forelska i. Jeg tror han ble ekstra imponert når jeg spydde på skoene hans. Jeg var over 18 da. Litt. Men under 21.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 12:20   #98
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.917
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

La noen flasker stå der de normalt bruker å stå. Men istedet for at det er sprit på de, fyll på med vann og essens som samsvarer med etiketten.

Selv jeg klarte å skjønne at det var farget vann Mutter'n hadde i skapet, så nei, vet ikke om det hjelper.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg vet jo godt hva jeg gjorde på videregående, som mine foreldre ikke visste noe om. Så jeg lurer ofte på om jeg er i overkant naiv når det gjelder datteren min, men når jeg tenker på alt det som hun faktisk forteller meg, så lurer jeg litt på hvor mye som egentlig kan være igjen å ikke fortelle om.

Jeg tror rett og slett bare at vi har et åpnere forhold enn jeg hadde til min mor. Selv om vi også snakket om mye og sto hverandre nær. Alternativt så er jeg bare veldig naiv.

Ungdom generelt oppfører seg bedre, også (særlig) rusmessig, enn det min generasjon gjorde mener jeg undersøkelser har vist. Jeg har uansett ikke vært spesielt naiv med våre tre og det har vært episoder hvor jeg var glad for at erfaringen min som rebell var et tillegg til Heltens mer prippne ungdom, da avkommet vokste opp.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Opp med hånden, alle de som ble avvent på tequila selv i god tid før 21?

(Ikke jeg, da, jeg er ganske tunglært. )

Hahaha, jeg har skjønt at jeg burde blitt avlært, men det ble jeg ikke før i slutten av 30-åra, da sprit generelt gikk i bånn på smakslista mi. Nå har jeg funnet Epledram.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 12:31   #99
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Jeg drakk meg full på tequila en gang da jeg var 20, og da sa jeg "dette skal jeg ikke gjøre på 10 år, minst!". Drakk meg full igjen på tequila igjen da jeg var 30, og sa det samme. Nå nærmer jeg meg 40.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 12:32   #100
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.917
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Sånn til saken: Siden de tre var ganske ulike, så krevde de også ulik tilnærming til det meste, fra klær, skole, lekser, venner, fritidsaktiviteter og ..... tadadadatramta (trommevirvler) ..... tilnærming til alkohol:

  • Eldste: Alkohol kunne stå framme, ev. gjemmes på rommet hens for at ikke de andre skulle finne det. Passet derimot måtte konfiskeres (med resultat rømming til Naboland i steden for Syden ).
  • Mellomste: Lurt å gjemme alkoholen, men det var viktigere å sikre (gjemme) ting vi var spesielt glad i, siden den gjengen ikke var så nøye på hva de dansa borti og hoppet på foråsidetsånn.
  • Yngste: Vakthold på fester var krevet en kort opprørsk stund.
Det er vel ikke noe fasitsvar på det der. Kjennskap til personen og tidligere hendelser er vel her også den beste pekepinnen på hvordan man gjør det.

Og nei, jeg har heller ikke lenke til fint skap eller lås eller... Sorry.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no