Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-18, 14:56   #61
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Jeg synes det er litt festlig generelt hvor mye folk stoler på barna sine vs hvor mye de selv lurte foreldrene. Ikke bare her på FP.

Nei, spm sagt har jeg ingen tro på at at kiden hadde tatt noe nå. Men det er fint å kunne fortelle at man har verdens mest dustete foreldre som har låst inn alt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 15:06   #62
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Vi har ikke låst inn noe, men har rimelig kontroll på det vi har. Også vil jeg ikke skjerme dem for alt, noen feiltrinn og blødmer skal de få lov å oppleve de også. Men hadde jeg sett en reell fare for press eller stjeling ville jeg sikkert ha gjort tiltak og blitt sinna som en tyrk.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 15:07   #63
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes det er litt festlig generelt hvor mye folk stoler på barna sine vs hvor mye de selv lurte foreldrene. Ikke bare her på FP.

Barna våre har et helt annet forhold til oss foreldre enn det vi hadde til våre. Heldigvis. Jeg snakket knapt med mine foreldre om ungdomstidens utfordringer, og de brydde seg lite om hva jeg foretok meg. Her hjemme snakkes og snakkes det (), jeg synes de har få, om ingen, sperrer på hva de deler.
Barna våre har også liten interesse av fast og moro i ung alder, i motsetning til meg. Heldigvis igjen.

Jeg stjal aldri alkohol hjemme, og fikk til en viss grad «lov» til å drikke fra jeg var 16, og jeg røykte hjemme også. Jeg sov borte, det var ingen kontroll på hva jeg gjorde og hvem jeg holdt meg med, og jeg hadde frihet til å gjøre hva jeg ville. Jeg tjente mine egne penger og ingen la seg opp i hva jeg brukte dem til.

Så nei, jeg sammenligner ikke egen oppvekst med barnas, det er en milevis av forskjell på hvordan vi har løst foreldrerollen kontra våre foreldre. Og det er milevis forskjell på hvordan barna våre er som ungdommer sammenlignet med hvordan jeg var.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 15:41   #64
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Jeg hadde flotte, interesserte og engasjerte foreldre. Og har barn som er akkurat like keen på å dele sine tanker med mor og far som jeg selv var.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 15:42   #65
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Min 17-åring er enten hjemme, på skolen eller på trening (flere timer daglig). Hun er aldri på besøk hos andre eller ute på noe utover på trening. Så jeg mener jeg har grei oversikt over hva hun bedriver i forhold til alkohol.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 16:25   #66
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes det er litt festlig generelt hvor mye folk stoler på barna sine vs hvor mye de selv lurte foreldrene. Ikke bare her på FP.

Nei, spm sagt har jeg ingen tro på at at kiden hadde tatt noe nå. Men det er fint å kunne fortelle at man har verdens mest dustete foreldre som har låst inn alt.

Min erfaring er at foreldre stoler for lite på barna sine og driver med alt fra alkoblåsing til GPS-sporing og overvåking av kontoaktivitet. I de tilfellene jeg har sett er det totalt unødvendig kontroll som fører til at ungene ender med å juge om ting der de egentlig kunne trengt trygg veiledning fra voksne. Jeg er mer bekymret for konsevensen av at tenåringer vokser opp med den type kontroll som en normal del av livet enn jeg er for at mine barn skal stjele fra barskapet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 17:45   #67
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Snart-sekstenåringen er stort sett alltid hjemme, og når han har venner på besøk, er vi stort sett hjemme, så det er ikke noe vi har tenkt mye på. Han er eksepsjonelt snusfornuftig, da, så jeg er veldig lite bekymret med tanke på ham selv.

Men det er et veldig godt poeng at selv om man stoler på egen unge, kan man ikke vite like sikkert hva kompisene driver med, og heller ikke hvordan han vil håndtere eventuelt press fra dem. (Vi har tatt vekk en del veldig voksne filmer, spill og tegneserier fra åpne stuehyller for mange år siden nettopp med tanke på det. De står bare inne på soverommet vårt i stedet, og er ikke låst vekk, men det betyr i alle fall at ingen mindreårige umiddelbart ser dem eller vet at de finnes.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 17:56   #68
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Vi har nesten bare vin. Alt står i vinkjelleren, og det vet fjortisen. Ikke er han interessert, ikke er han i et miljø som driver med fest og spetakkel og han er aldri hjemme alene med venner på besøk.

Jeg tror Knøtteliten blir den største utfordringen. Hun er en helt annen type.

Da får det bli i våpenskapet ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 18:09   #69
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg hadde flotte, interesserte og engasjerte foreldre. Og har barn som er akkurat like keen på å dele sine tanker med mor og far som jeg selv var.

Ha, ha. Sånn var det her også.

Jeg var eksepsjonelt snusfornuftig. Men jeg dro på utveksling som 16-åring, og da fikk jeg servert (egenprodusert) vin hver dag. Så da var det fullt frislipp når jeg kom hjem til Norge.

Men jeg er helt på linje med deg, Candy. Jeg har en svært sosial datter og det er hauger av ungdom hjemme hos oss flere ganger i uka. Det er helt greit for meg å være «den strenge mora» som sørger for at alkohol ikke er tilgjengelig. Så slipper vi alle å lure.

Med sønnen min kommer dette til å være en fullstendig irrelevant problemstilling på ungdomsskolen.






Det er utrolig snodig hvor forskjellige to søsken støpt i samme form kan bli.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 18:29   #70
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes det er litt festlig generelt hvor mye folk stoler på barna sine vs hvor mye de selv lurte foreldrene. Ikke bare her på FP.

.

Jeg stoler på at han fordi vi alltid har snakket åpent om alkohol, og fordi han aldri har gitt meg grunn til å gjøre noe annet. Jeg tviler ikke på at han har vært fullere de gangene han har overnattet hos andre etter fest enn han har vært når han har blitt hentet av oss/kommet hjem selv, men jeg er veldig tilhenger av å stole på noen til det motsatte er bevist. Mine foreldre var aldri gode på dialog, det var veldig mye påbud og forbud, men aller mest stikke hodet i sanden og late som om man ikke vet hva som foregår. Det førte til at spritflasken sakte, men sikkert ,ble byttet ut med vann, og mye grøftefyll, lenge før jeg var 18. Fordi jeg bare hadde tilgang på sprit.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 18:42   #71
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Her er det ikke mye alkohol, for øyeblikket 2 flasker vin og muligens en spritskvett.
Har virkelig ikke tenkt tanken på at jeg burde tenkt over alkohol og tenåringen. Ser ikke for meg at det blir aktuelt på lenge enda. Ikke er mitt hjem noe naturlig samlingspunkt heller. For press fra ungas kompiser har jeg jaggu ikke tenkt på heller.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 19:23   #72
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Vi drikker ikke, så her finner de ingenting.

Men jeg har en mistanke om at folk stoler blindt på ungene sine, eldstedatteren går på en skole hvor mange bor på hybel, og det har vært fest hver torsdag siden de startet i august. Og det er kun drikking det går i. Datteren vår har vært med på et par av disse festene, og er den eneste som ikke har drukket.

Samtidig som jeg har snakket med foreldrene til disse som syns sine barn er så moden for alderen og fornuftig, og er i stand til å klare seg utmerket på hybelen. Mulig vi har litt forskjellig syn på hva som er OK og ikke for en som går 1. året på videregående.

Jeg tror nok det er mange foreldre som har full oversikt over ungene sine, men det er også mange foreldre som stikker hodet i sanden eller som syns dette er helt greit.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 20:59   #73
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Men jeg har en mistanke om at folk stoler blindt på ungene sine (...)
Datteren vår har vært med på et par av disse festene, og er den eneste som ikke har drukket.

Utenfra virker du litt naiv du og. Det kan sikkert hende du har rett, det kan også hende du tar feil.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 21:16   #74
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Utenfra virker du litt naiv du og. Det kan sikkert hende du har rett, det kan også hende du tar feil.

Det har du nok rett i, jeg trodde virkelig ikke at ungdommer i alderen 15-19 år festet hver torsdag når det er skolehverdag. Det er selvfølgelig ikke slik ved alle skoler, men sånn har det vært ved denne skolen til alle tider. Jeg var nok naiv siden jeg trodde det hadde forandret seg.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 21:17   #75
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Utenfra virker du litt naiv du og. Det kan sikkert hende du har rett, det kan også hende du tar feil.

Enig. Jeg registrerte det samme.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 21:22   #76
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Det har du nok rett i, jeg trodde virkelig ikke at ungdommer i alderen 15-19 år festet hver torsdag når det er skolehverdag. Det er selvfølgelig ikke slik ved alle skoler, men sånn har det vært ved denne skolen til alle tider. Jeg var nok naiv siden jeg trodde det hadde forandret seg.

Tror hun mente du virker naiv (sett utenfra) fordi du tror at din datter var den eneste som ikke drakk. Det tror sikkert de andre om sine også.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 21:50   #77
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Vi har lås på barskapet. Montert lås på en Billyhylle med dør. Kan selvsagt lett brytes opp, men skjer det så får vi ta der derfra og handle utefra det tenker jeg.
Men har erfart at det er ikke smart å være naiv og tro at ungdommen ikke skjønte hvor vi gjemte nøkkelen

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 21:52   #78
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Her står "alt" i skapet der det alltid har stått. Det er ikke så store mengder. 13,16 og 18 åringen vet godt det. Vi har ingen planer om å flytte på det ennå.
Eldste har hatt fest her med russegruppa mens vi var på ferie, og selv ikke da ble noe rørt. Det er kun han som er hjemme alene her av og til og dermed også bare han /hans venner som ville hatt mulighet til å ta noe. De er jo gamle nok og kjøper selv, han spør dessuten faren om han kan ta om det er noe spesielt.

Jeg ser at hun på 13 nok fort blir en større utfordring i forhold til alkohol enn brødrende, men vi avventer.
Proteinbarer og diverse sånt derimot er i låst kasse, det rapper de så fort de får anledning.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 21:56   #79
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Tror hun mente du virker naiv (sett utenfra) fordi du tror at din datter var den eneste som ikke drakk. Det tror sikkert de andre om sine også.

Sånn ja, jeg ser det kan virke sånn. Jeg skal ikke utbrodere personligheten hennes så veldig, men hun er hjemmekjær og vennene bor langt unna og ganske spredt, slik at det har vært lite muligheter for festing. Tror det er mange foreldre som følger med, men bor ungdommen på hybel så bør man være litt ekstra obs. Jeg trodde faktisk ikke ryktene stemte, og er utrolig glad for at datteren vår bor hjemme for å si det sånn, det drikkepresset skal hun slippe når hun bare såvidt har fylt 16 år.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 21:59   #80
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - hvordan oppbevare alkohol?

Vi har alt av alkohol i en bod. Ikke låst ned. Tror i utgangspunktet det blir vanskelig for ungene å forsyne seg uten at det vises. Det meste er vin og øl, så da må man ta hele flasker. Veldig lite sprit.

Tenker at det er lurt å låse ned - er veldig ok at ungene slipper å bli presset på en fest/tilstelning.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no