Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Shabby chic-stilen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-14, 14:34   #81
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg har forresten en stor R som er fra en butikkfasade i en Vestfoldby - den henger i trappegangen på hytta mi er überkul.
Synes jeg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 14:35   #82
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg gleder meg til Retro er helt ut så vi som faktisk liker dette, mote eller ei, kan få kjøpt billige ting igjen. Nå er det latterlig dyrt på bruktbutikkene rundt om.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 14:36   #83
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg gleder meg til Retro er helt ut så vi som faktisk liker dette, mote eller ei, kan få kjøpt billige ting igjen. Nå er det latterlig dyrt på bruktbutikkene rundt om.

Vi har egen retoravdeling på loppis. Vi er litt billigere enn bruktbutikkene, men det er ikke mulige å kjøpe retroklassiekere for en tier hos oss lenger, nei. Men det er mulig å gjrøe et kupp uansett, altså.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 14:38   #84
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg gleder meg til Retro er helt ut så vi som faktisk liker dette, mote eller ei, kan få kjøpt billige ting igjen. Nå er det latterlig dyrt på bruktbutikkene rundt om.

Ja, tenk, mannens farmor kastet en original PH5-lampe fra 50-tallet i søpla da hun ryddet på loftet, for den kom i alle fall aldri til å bli moderne igjen. Min mormors Tivoli-lampe gikk samme veien. Min svigerfar, som i sin ungdom jobbet på møbelfabrikk på Sunnmøre, var i ferd med å kassere en tidlig Bratterud-stol som han fikk mens han jobbet der (forløperen til Scandia Senior, som det bare ble laget noen få av), men min svigerinne reddet den i siste liten. :misunnelig:

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 14:41   #85
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Vi har egen retoravdeling på loppis. Vi er litt billigere enn bruktbutikkene, men det er ikke mulige å kjøpe retroklassiekere for en tier hos oss lenger, nei. Men det er mulig å gjrøe et kupp uansett, altså.

Nei, en 10er er nå så, men nå er prisene latterlige.

Jeg var kjempeheldig, var på auksjon og fikk kjøpt en del service for 250 kr. Ser på nett at jeg kan selge dette samlet for ca 1500 kr, så egentlig burde man jo selge mens folk enda er gale

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 14:42   #86
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, tenk, mannens farmor kastet en original PH5-lampe fra 50-tallet i søpla da hun ryddet på loftet, for den kom i alle fall aldri til å bli moderne igjen. Min mormors Tivoli-lampe gikk samme veien.

Det er utrolig hva folk kaster/gir bort. Jeg har med vitende og vilje tatt vare på en del ting som jeg anser for å være klassikere som kanskje blir in igjen selv om de er litt ut akkurat nå - slik som sjokkrosa pumps og svart stretchfløyelkjole med skulderputer. PLutselig er det klassisk 80-talls og ikke bare grussomt og helt ut, slik som nå. Og noen bondeantikviteter som var megatrendy i den nasjonalromantiske oppblomstringen rundt Ol i 1994 og som ikke er så hippe nå lenger.
Sist vi hadde loppis fikk vi ikke mindre enn fire nydelige gamle rokker - bare en av dem ble solgt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 14:45   #87
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Nei, en 10er er nå så, men nå er prisene latterlige.

Jeg var kjempeheldig, var på auksjon og fikk kjøpt en del service for 250 kr. Ser på nett at jeg kan selge dette samlet for ca 1500 kr, så egentlig burde man jo selge mens folk enda er gale

Du får følge med på instagramkontoen min i begynnelsen av april. jeg instagrammer mye av retrogreiene vi får inn og vi selger typisk en god del retroservisedeler samlet for rundt 200 - 250. Er det perfekt og ting vi vet er samlerobjekter, går vi så høyt at brukthandlerne IKKE kan ta tregangen eller (gud forby!) tigangen for det. Vi skal tjene penger til korpset, ikke støtte alle brukthandlerne i disktriktet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 14:58   #88
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg tenker at ulike hjem krever ulike stiler. Jeg syns alltid det er synd når noen kjøper seg et funkishus og gjør alt de kan for å skjule at det er det det er. Man kan fint la et hus sin stil komme til sin rett ved å sette inn objekter som kontrasterer, men det er jo ikke å komme fra at shabby chic ser bedre ut i en sveitservilla enn i en leilighet fra 1997.

Jeg tror min avsmak for slike trender er at de blir nettopp trender; altoppslukende, alle interiørmagasiner ser like ut, alle blogger ser like ut, alle er ute etter de samme tingene. Jeg liker individualisme. På hytta har svigermor innført en slags shabby stil, og det ser helt greit ut i ei hytte fra 1800-tallet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 15:01   #89
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tenker at ulike hjem krever ulike stiler. Jeg syns alltid det er synd når noen kjøper seg et funkishus og gjør alt de kan for å skjule at det er det det er. Man kan fint la et hus sin stil komme til sin rett ved å sette inn objekter som kontrasterer, men det er jo ikke å komme fra at shabby chic ser bedre ut i en sveitservilla enn i en leilighet fra 1997.

Jeg tror min avsmak for slike trender er at de blir nettopp trender; altoppslukende, alle interiørmagasiner ser like ut, alle blogger ser like ut, alle er ute etter de samme tingene. Jeg liker individualisme. På hytta har svigermor innført en slags shabby stil, og det ser helt greit ut i ei hytte fra 1800-tallet.

Ikke sant? Jeg har et hundre år gammelt sommerhus på Sørlandet og stram funkis/minimalisme hadde ikke funket der - like lite som blondegardiner funker i et minimalistisk betong- og glasshus.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 15:12   #90
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Veldig riktig Tallulah! Jeg skulle veldig gjerne fått kloa i et funkishus da jeg flyttet hjem til Sørlandet, men enten er de fullstendig utslitt eller ødelagt av sånne som ødelegger stilen, eller så var det altfor dyrt å kjøpe nytt i det området jeg ønsket å bo. Dermed ble det relativt nytt i sørlandsstil, så jeg må jo bare få min stil og mine møbler til å gli inn i stilen på huset.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 15:18   #91
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Ikke sant? Jeg har et hundre år gammelt sommerhus på Sørlandet og stram funkis/minimalisme hadde ikke funket der - like lite som blondegardiner funker i et minimalistisk betong- og glasshus.

Nemlig. Oppi gata et stykke ovenfor oss har et yngre par voldtatt et praktfullt gammelt funkishus fra 30-tallet, som hadde store hjørnevindu, valmtak, lys, luft og ikke noe ekstra. De nye eierene har nå bygget på med karnapper og utspring med romerske søyler foran inngangspartiet, satt inn falske smårutete sprosser i vinduene, stor carport og skikkelig california-stil. Det ser helt grusomt ut. Nesten rart de fikk det igjennom hos byggesakskontoret.

Vi har en relativt pregløs tidligere tomannsbolig, nå enebolig med utleie, fra 1950-tallet, med store vindu i stua, og jeg føler at det meste egentlig går der. Men det hadde ikke passet like godt med romantisk SC-stil der som i de eldre villaene litt høyere oppi gata, sveitserstil fra begynneslen av 1900-tallet, med spisse tak, gamle blyglassvindu, vinterhager og gamle epletrær.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 15:24   #92
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tenker at ulike hjem krever ulike stiler. Jeg syns alltid det er synd når noen kjøper seg et funkishus og gjør alt de kan for å skjule at det er det det er. Man kan fint la et hus sin stil komme til sin rett ved å sette inn objekter som kontrasterer, men det er jo ikke å komme fra at shabby chic ser bedre ut i en sveitservilla enn i en leilighet fra 1997.

Jeg tror min avsmak for slike trender er at de blir nettopp trender; altoppslukende, alle interiørmagasiner ser like ut, alle blogger ser like ut, alle er ute etter de samme tingene. Jeg liker individualisme. På hytta har svigermor innført en slags shabby stil, og det ser helt greit ut i ei hytte fra 1800-tallet.

Ja, det er jeg helt enig i. Vi har 80-tallshus, med karnapper, vitrinedører med sprosser og profilerte karmer/lister. Ikke noe jeg hadde bygget, men det er ikke til å komme vekk i fra at møbler med et visst "shabbypreg" passer fint inn, balansert med en del "strammere" innslag. Mens i det gamle sørlandshuset et vennepar har som hytte, så er det helt riktig og veldig sjarmerende med gjennomført shabby chic. I mine svigerforeldres nybyggede funkishus hadde det derimot vært helt feil. Helhet liker jeg godt, uansett hvilken stil, egentlig.

Jeg synes forresten dissingen av interiørstiler, som enkelte beskrivelser shabby chic i denne tråden, er unødvendig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 15:40   #93
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg blir helt klart påvirket av trender. Nå har jeg lyst på Stringhylle i stua, det er et sikkert tegn på at det er på vei ut. Men jeg har ikke råd til å gjøre alle endringer og fiksfakserier hele tiden, så da får det bli litt av hvert. Men vi tenker alltid gjennom kjøpene våre, ting må "snakke til oss". Og det er viktigst. Om de gjør det kan de holde i evigheter. Som Bestlite lampene våre.

Jeg må si at den virkelige stylede SC-stilen har jeg kun opplevd på blogger, ikke hjemme hos noen. Elementer ja, det har det vært.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 16:07   #94
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes forresten dissingen av interiørstiler, som enkelte beskrivelser shabby chic i denne tråden, er unødvendig.

Hvorfor det? På et diskusjonsforum synes jeg det må være takhøyde for å si at man synes noe er fint eller mindre fint når det kommer til interiør. Jeg kunne sikkert spart meg for å ordet tragisk (noe jeg også beklaget), men hva er "lov", da? Furuhelvete, er det lov?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 16:08   #95
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg blir helt klart påvirket av trender. Nå har jeg lyst på Stringhylle i stua, det er et sikkert tegn på at det er på vei ut. Men jeg har ikke råd til å gjøre alle endringer og fiksfakserier hele tiden, så da får det bli litt av hvert. Men vi tenker alltid gjennom kjøpene våre, ting må "snakke til oss". Og det er viktigst. Om de gjør det kan de holde i evigheter. Som Bestlite lampene våre.

Jeg må si at den virkelige stylede SC-stilen har jeg kun opplevd på blogger, ikke hjemme hos noen. Elementer ja, det har det vært.

Stringhylle ja! Det skal vi bestille oss nå, så da er det garantert på vei ut

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 16:09   #96
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg blir helt varm i magen av stringhyllene. Jeg hadde en sånn en over et nydelig skrivebord i teak på rommet mitt da jeg var liten. Arvet av pappa. Alt er kastet nå så klart. Men farmor har fortsatt hyllesystem i teak i stua og det er så fint. Spinkelt og fint.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 16:12   #97
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Hvorfor det? På et diskusjonsforum synes jeg det må være takhøyde for å si at man synes noe er fint eller mindre fint når det kommer til interiør. Jeg kunne sikkert spart meg for å ordet tragisk (noe jeg også beklaget), men hva er "lov", da? Furuhelvete, er det lov?

Det går an å si at man ikke liker noe eller ikke synes det er fint, uten å bruke nedsettende beskrivelser. "Englespystilen", f eks.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 16:16   #98
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det går an å si at man ikke liker noe eller ikke synes det er fint, uten å bruke nedsettende beskrivelser. "Englespystilen", f eks, synes jeg bare er barnslig å skrive.

Englespy, er det noen som har skrevet det? :leter i tråden:. I så fall er jeg enig med deg i at det er barnslig, men jeg leste deg som at man ikke skulle uttale seg negativt om andres interiørstil overhodet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 16:17   #99
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det går an å si at man ikke liker noe uten å bruke nedsettende beskrivelser. "Englespystilen", f eks, synes bare er barnslig.

Jeg leste "englepyntstilen" og syntes den var helt grei. "Englespystilen" er vel ikke like grei, selv om jeg omtaler hjemmet mitt fra 1997 som et furuhelvete.

Jeg har forresten kjøpt englevinger på e-bay. Jeg har ikke fått dem enda, men de skal brukes til et fotooppdrag. Og etter å ha lest denne tråden her (og googlet litt bilder) ser jeg at når de ikke er i bruk skal jeg henge dem på veggen. Jeg har ikke så mange engler (bortsett fra i julen), ikke er jeg særlig prektig heller, men englevinger tror jeg vil passe fint inn hos oss.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 16:17   #100
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Englespy, er det noen som har skrevet det? :leter i tråden:. I så fall er jeg enig med deg i at det er barnslig, men jeg leste deg som at man ikke skulle uttale seg negativt om andres interiørstil overhodet.

Ja, det er skrevet i denne tråden. Selvsagt er det lov å si at man ikke liker en interiørstil, men det finnes jo forskjellige måter å gjøre det på.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no