Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bekymret for smørmangel?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Har du kjøpt det smøret du skal ha?
Ja, jeg har sikret meg. 17 11,56%
Nei, jeg bryr meg ikke. 93 63,27%
Bruker alternativer som Margarin og Cocosa. 23 15,65%
Smør? 14 9,52%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-11, 19:51   #61
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Joda, man kan lage smør selv.. Men meieriene lager jo gjerne smøret av fløte de også, og det er det de er tomme for. Ergo er det også fløtemangel.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 19:53   #62
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Nei nei isola! Nå var det jo akkurat noen her i tråden som sa at det ikke var fløtemangel! Er det det likevel? :skingrestemme igjen:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 19:54   #63
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jaja, litt surt at det ikke var smør til bollebaksten da. -Butikkrapport fra mannen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 19:55   #64
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jaja, litt surt at det ikke var smør til bollebaksten da. -Butikkrapport fra mannen.

Jeg har bakt boller i dag. Uten smør og uten gluten. Margarin og glutenfritt mel. De ble altså så gode! Ikke surt i det hele tatt!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 19:58   #65
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg har bakt boller i dag. Uten smør og uten gluten. Margarin og glutenfritt mel. De ble altså så gode! Ikke surt i det hele tatt!

Sikker på at det ble godt, men julebollene skulle være av farmoroppskriften, med masse smør i. Margarin blir bare ikke det samme der.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 20:19   #66
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Av alle ting i verden butikkene skulle gå tom for.

Ingen fare for at de går tomme for fløte i følge min nærbutikk. Smør derimot, tvilte de på at de kom til å kunne dekke behovet for på denne siden av nyttårsaften. Det er ikke tull en gang!? :fører opp smør på hemmeligvennønskelista:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 20:24   #67
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Menneh, HVORFOR er ikke dette toppsak i nettavisene egentlig? Sånne ting pleier å ta helt av der, selv når det ikke er så krise?

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 20:33   #68
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg hadde ikke lagt merke til smørmangelen, men nå kommer jeg sikkert til å raske med meg en pakke eller 2 neste gang jeg er i butikken og de har noe slikt.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 20:35   #69
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Ikke merket noe smørmangel her? Kjøpte setersmør i dag, og smørhylla var da velfylt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 20:54   #70
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg har jo hørt at det skulle bli mangel, og har lagt merke til at det har vært lit mindre velfylte hyller, men da jeg i dag skulle kjøpe smør til bakesøndag og fant en lapp om at de ikke hadde hverken smør eller fløte da ble jeg litt gretten altså. Rett og slett.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 20:56   #71
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.974
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Det bryr meg lite. Jeg baker fint med margarin.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 20:57   #72
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

De hadde ikke smør på butikken jeg var på i dag, eller på en annen som jeg var på i går. Trenger ikke smør for å lage marsipan, så det blir nok jul likevel. Pepperkakedeigen står IKEA for tenker jeg.

Blir det mandelmangel derimot!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 21:15   #73
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Her sto det oppslag om at det grunnet råvaremangel kunne bli tomt for diverse meierismør, Bremykt og fløte.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 21:22   #74
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg håper alle kommer til å få en kjip jul uten gode kaker og med ekkel saus
Så får vi kanskje et skikkelig jordbruksoppgjør til våren.

Jeg ser i krystallkula og spår et dette er noe vi kommer til å få se mer av..

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 21:22   #75
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Nei, det er jeg ikke.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 21:24   #76
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Men altså: det er da masse smør nedover i Europa? Som ingen har råd til der nede? Hvis bønda ikke klarer å levere mer smør i 2011, så får vi vel lempe på importrestriksjonene? Enkelt-penenkelt?

Ja, forutsatt at det finnes smør å hente...... siden importkvita ikke er brukt opp vil jeg tro det er vanskelig også utenfor Norge....

Sitat:

Men Statens Landbruksforvaltning har derimot ingen planer om å senke tollsatsene slik at det blir gunstigere for matvarekjedene å kjøpe direkte fra utlandet. Årsaken er at over halvparten av importkvoten på 575 tonn står ubrukt. Tollsatsen for smør er 25,19 prosent.

Synnøve Finden har rettighetene til mange av disse tonnene og saumfarer nå Europa etter smør.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 21:54   #77
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg innrømmer det. Jeg er bittelitt bekymret. Jeg var i to butikker i dag og begge var tomme for smør. Jeg vil gjerne bake julekaker med smør. Nå er det en stund til jeg har tenkt å bake ennå, og til den tid må det finnes noe, håper jeg.

Men jeg kommer til å være usolidarisk nok til å kjøpe en ekstra pakke neste gang jeg er i en butikk som har smør.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 00:17   #78
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Det har vært eller er tomt i butikkene her. Både for smør og bremykt. Jeg kjøpte to pakker bremykt i dag. Det kvalifiserer nok ikke til hamstring.

Jeg har hørt snakk om at det kan bli lite ribbe også. Fordi de lager så mye bacon. Salget av bacon har økt betydelig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 00:17   #79
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg har vært bekymret en stund, butikkene her har vært tomme i et par uker allerede. I dag fikk jeg tak i Kviteseidsmør til en ublu pris, og måtte kjøpe et par pakker. Ellers har jeg funnet meg oppskrift på smør, så jeg tenkte jeg skulle lage mitt eget.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 00:38   #80
Ivars_mamma
We weren't born to follow
 
Ivars_mamma sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 248
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

De butikkene som ikke er tomme er de butikkene som har hamstret. Arbeidsplassen min har en pall med meierismør på kjøla. Tror vi kan begynne å selge til skyhøy pris.

Selv har jeg kjøpt noen pakker. Mest fordi Ivar hadde bursdag i går.

__________________
Mamma til Ivar, født nov 2008.
Ivars_mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no